هند می تواند نقشی اساسی برای مقابله با چین داشته باشد: گزارش سنای ایالات متحده

گزارش جدیدی که روز چهارشنبه توسط کمیته روابط خارجی سنای آمریکا منتشر شد ، هند به همراه ژاپن ، استرالیا ، نیوزیلند و تایوان را برای بازی در نقشی تعیین کننده در مقابله با چین در هند و اقیانوسیه دعوت می کند.

در این گزارش آمده است كه میزان تسلط چین بر هند و اقیانوس آرام تأثیر مستقیمی بر توانایی پیش بینی قدرت در سطح جهان خواهد داشت.

از آنجا که سنا احتمالاً تحت کنترل جمهوری خواهان قرار دارد ، این گزارش می تواند به عنوان یک طرح اصلی برای سیاست های دولت جو بایدن در چین باشد. بایدن تجربه گسترده ای در زمینه سیاست خارجی دارد و دو بار به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا فعالیت کرده است.

در این گزارش با عنوان “ایالات متحده و اروپا: دستور کار مشخصی برای همکاری های مافوق اقیانوس اطلس در مورد چین” ، تاکید بر تقویت روابط با متحدان اروپایی برای مقابله با چین است.

اتحادیه اروپا یک استراتژی برای تقویت ارتباط اقتصادی بین اروپا و آسیا در سال 2018 منتشر کرد. فرانسه یک استراتژی را در سال 2019 منتشر کرد و این منطقه را “برای صلح و امنیت جهانی ، چندجانبه گرایی ، حفظ کالاهای عمومی جهانی و توسعه اقتصادی جهان و تجارت. ” در سپتامبر 2020 ، آلمان استراتژی جدیدی را منتشر کرد. بررسی امنیت و دفاع یکپارچه آینده انگلیس احتمالاً در هندو-اقیانوس آرام نیز تمرکز خواهد کرد.

در این گزارش اشاره شده است كه آمریكا و هند از مشاركت اروپا برای تقویت امنیت در منطقه استقبال می كنند. به طور خاص ، در آن آمده است ، “بازیگران اصلی منطقه مانند ژاپن ، استرالیا ، هند و آسه آن نیز علاقه خود را به نقش بزرگتر اروپا نشان داده و به طور فزاینده ای به امید بیشتر ، و حتی انتظار کمک های بیشتر اروپا به سعادت ، امنیت و حکومتداری خوب در هند و اقیانوس آرام. “

در این گزارش آمده است كه آمریكا باید “با دموكراسی های پیشرفته ای نظیر ژاپن ، استرالیا ، هند ، كانادا و نیوزیلند” كار كند تا فرصت های همکاری در زمینه فناوری را پیدا كند. این به تعیین استانداردهای پایه برای فناوری و “مقادیری که باید در استفاده از فن آوری های نوظهور حفظ شوند” کمک خواهد کرد.

نگرانی در مورد افزایش چین حداقل از اواسط دهه 2000 عامل اصلی روابط هند و ایالات متحده بوده است ، اگرچه در سالهای اخیر مشارکت استراتژیک بین کشورها افزایش یافته است. در حال حاضر ، نیروی دریایی هند ، آمریکا ، ژاپن و استرالیا در میانه مرحله دوم رزمایش دریایی مالابار در شمال دریای عرب قرار دارند.