هند 229 شهروند دیگر را با ورود درگیری سودان به هفته سوم بازگرداند | امتیازهای برتر

توسط میز جهانی هند امروز: به عنوان مبارزه مسلحانه بین ژنرال های رقیب در سودان با ورود به هفته سوم، تیراندازی های بی رویه روز شنبه در سراسر پایتخت خارطوم طنین انداز شد.

سودانی‌ها مجبور شدند از منطقه پر از شکاف فرار کنند، با توجه به وضعیت وخیم این کشور که در صورت ادامه درگیری می‌تواند شاهد افزایش بی‌ثباتی باشد.

در همین حال، کشورهای خارجی از جمله هند، امارات، انگلیس و آمریکا با کمک عربستان سعودی ماموریت تخلیه خود را انجام می دهند.

روز شنبه (29 آوریل)، دسته دهم با 135 شهروند هندی سرگردان در سودان با موفقیت از بندر سودان با یک پرواز IAF C 130J خارج شد.

تحولات برتر در مورد بحران سودان

  • هفتمین پرواز خروجی با 229 مسافر تحت عملیات کاوری از جده عربستان سعودی حرکت کرده و امروز در بنگلور فرود خواهد آمد. این اطلاعات را آریندام باغچی سخنگوی وزارت امور خارجه به اشتراک گذاشته است.

  • در مجموع 1191 هندی از سودان درگیر درگیری تخلیه شد تاکنون وارد کشور شده اند. از این تعداد 117 مسافر به دلیل عدم واکسینه شدن تب زرد در قرنطینه هستند.

  • متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده با کمک یک کاروان سازماندهی شده که روز شنبه وارد شهر بندری سودان در دریای سرخ شد، شهروندان خود، کارکنان محلی و دیگران را نجات داد.

  • امارات متحده عربی روز شنبه شهروندان خود، سایر ملیت ها و موارد بشردوستانه خود را با هواپیما از سودان تخلیه کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، حدود 128 مهاجر از جمله شهروندان بریتانیایی و آمریکایی در ابوظبی پایتخت فرود آمدند و مقامات از آنها استقبال کردند.

  • کشته شدن دو شهروند آمریکایی در درگیری در سودان تایید شد.

    یکی از آنها یک غیرنظامی آمریکایی بود که مقامات گفتند در تیراندازی متقابل گرفتار شده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پزشک دیگری در شهر آیووا، آیووا، در مقابل خانه و خانواده خود در خارطوم با ضربات چاقو کشته شد.

  • از 15 آوریل که شاهد رقابت بین ارتش و شبه نظامیان به یک بحران تمام عیار بود، بیش از 500 نفر کشته و 4599 نفر زخمی شده اند. سازمان ملل گزارش داد که بیش از 75000 نفر به دلیل درگیری ها آواره داخلی شده اند.

  • به گزارش رویترز، در میان همسایگان سودان، مصر گفت که 16000 نفر را پذیرفته است، در حالی که 20000 نفر وارد چاد شده اند و آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت که بیش از 14000 نفر وارد سودان جنوبی شده اند که در سال 2011 پس از دهه ها جنگ داخلی از خارطوم استقلال یافت.

  • عبدالله حمدوک، نخست وزیر سابق سودان، در کنفرانسی در نایروبی، گفت که جنگ باید متوقف شود و هشدار داد که پیامدهای آن حتی به منطقه خارجی سرایت خواهد کرد.

    حمدوک گفت: “این یک کشور بزرگ است، بسیار متنوع است… من فکر می کنم این یک کابوس برای جهان خواهد بود. این جنگ بین یک ارتش و شورش کوچک نیست. تقریباً مانند دو ارتش است – به خوبی آموزش دیده و به خوبی مسلح شده است.” رویترز به نقل از این خبر اعلام کرد.