هواپیمای مظنون به افشای اسناد محرمانه ایالات متحده اطلاعات را زودتر از آنچه تصور می شد به اشتراک گذاشت

توسط میز جهانی هند امروزنیویورک تایمز روز جمعه با استناد به پست های آنلاین بررسی شده توسط روزنامه گزارش داد: Airman متهم به درز اطلاعات حیاتی به یک گروه کوچک گیمر بود که ماه ها زودتر از آنچه قبلاً شناخته شده بود و به یک گروه چت بسیار بزرگتر، اطلاعات حساس را ارسال می کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در فوریه 2022، کاربری با نمایه ای که با مشخصات جک تکسیرا، گارد ملی نیروی هوایی ایالات متحده مطابقت دارد، شروع به ارسال اطلاعات محرمانه درباره تلاش های جنگی روسیه در یک گروه چت که قبلاً فاش نشده بود در Discord، یک رسانه اجتماعی، کرد. سکو. گروه چت حدود 600 عضو داشت و به صورت عمومی در یک کانال یوتیوب لیست شد و به راحتی قابل دسترسی بود. پنتاگون از اظهار نظر در مورد این اطلاعات تازه کشف شده خودداری کرد.

همچنین بخوانید | وزیر دفاع: ایالات متحده هر سنگی را برای یافتن منبع افشای اسناد طبقه بندی شده تحویل خواهد داد

هفته گذشته، Teixeira 21 ساله دستگیر شد و به دلیل افشای اطلاعات فوق محرمانه اطلاعات نظامی به صورت آنلاین با اتهامات جنایی روبرو است. درز اطلاعات شامل جزئیاتی در مورد تلفات روسیه و اوکراین، فعالیت های آژانس های جاسوسی مسکو و به روز رسانی کمک های ارائه شده به اوکراین بود. این کاربر ادعا کرده است که اطلاعاتی از آژانس امنیت ملی، سازمان اطلاعات مرکزی و سایر سازمان های اطلاعاتی منتشر می کند.

گمان می رود این افشای جدی ترین نقض امنیتی از زمان حادثه ویکی لیکس در سال 2010 است. پنتاگون آن را “عمدی و جنایتکارانه” خوانده است. علیرغم اینکه اسنادی که قبلا منتشر شده بود، فاش نشد تا زمانی که نیویورک تایمز در اوایل آوریل گزارش داد.

همچنین بخوانید | آنچه آمریکا درز کرده در مورد بالن های جاسوسی چین، برتری هوایی پکن بر تایوان فاش می کند

Teixeira به نقض قانون جاسوسی و کپی غیرقانونی و انتقال مطالب حساس دفاعی و انتقال مواد دفاعی به مکان غیرمجاز متهم شده است. کارشناسان حقوقی گفته اند که او احتمالاً با اتهامات بیشتری روبرو خواهد شد.