هیئت منصفه می سی سی پی 3 مقام سابق را به قتل مرد سیاهپوستی متهم کرد که در فیلم شوکه شدن با اسلحه های شوکر دیده می شود.

توسط آسوشیتدپرس: هیئت منصفه بزرگ می سی سی پی دو افسر پلیس سابق را به اتهام قتل و یکی دیگر از افسران سابق را به اتهام قتل غیرعمد در قتل یک مرد سیاهپوست که در فیلم دیده می شود که در هنگام دستگیری در شب سال نو بارها و بارها با اسلحه های شوک کننده شوکه شده بود، متهم کرده است.

مقامات پایتخت ایالت جکسون روز چهارشنبه فیلم دوربین بدن خود را منتشر کردند که نشان می داد افسران آن زمان اوری ویلیس، کنیا مک کارتی و جیمز لند تلاش می کنند تا کیت موریل را دستبند بزنند، زیرا ظاهراً چندین بار در طول 10 دقیقه حیرت زده شده بود.

مقامات گفتند که افسران موریل را در حالی که او را به اتهام تجاوز به یک هتل دستگیر کرده بودند، اندکی قبل از نیمه شب 31 دسامبر 2022 دستگیر کردند.

سوابق دادگاه نشان می دهد که مک کارتی و ویلیس به قتل درجه دوم و لند به قتل غیرعمد متهم شده اند. هر سه پس از این حادثه به مرخصی اداری منتقل شدند. مک کارتی در فوریه و ویلیس و لند در آوریل اخراج شدند.

به گفته ملیسا فیث پین، سخنگوی شهر، مک کارتی و ویلیس سیاه پوست هستند و لند سفید پوست است. پین گفت که نمی‌دانست هیچ یک از افسران تا روز چهارشنبه وکیلی دارند که بتوانند در مورد آنها اظهار نظر کنند.

این ویدئو نشان می دهد که مک کارتی زانو می زند و زانویش را روی پشت موریل قرار می دهد، قبل از اینکه موریل به اطراف بچرخد، و سه افسر تلاش می کنند دست های او را پشت او قفل کنند. مرد 41 ساله دیده می شود که از ماموران می خواهد تا از شوک زدن او با اسلحه های شوکر خودداری کنند.

پس از دستبند زدن به موریل، افسران مرد را به صورت افقی روی صندلی عقب خودروی گشتی قرار دادند. وی پس از بازداشت درگذشت.

تصاویر دوربین بدن ویلیس او را در حال صحبت با افسر دیگر پس از برخورد نشان می داد.

همچنین بخوانید | هفت افسر پلیس در نیویورک به دلیل مرگ مرد سیاه پوست تعلیق شدند

“امیدوارم (او) خواب باشد. چون اگر او بخوابد، سواری خوبی خواهد بود. دیدن پاهای (او) در هوا خنده دار بود.»

شهردار جکسون، چوکوه آنتار لومومبا، در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت که شهر اکنون در حال انتشار تصاویر دوربین بدن است زیرا تحقیقات اداره تحقیقات می سی سی پی در مورد مرگ تکمیل شده است. این افسران – همه اعضای سابق اداره پلیس جکسون یا JPD – در 12 مه متهم شدند.

لومومبا گفت: «ما معتقدیم که اقداماتی را دیده‌ایم که بیش از حد، مأیوس‌کننده و غم‌انگیز است. و ما معتقدیم که این نماینده چشم انداز امنیت عمومی نیست که نه تنها این دولت می خواهد مطرح کند، بلکه معتقدیم که مردان و زنان JPD می خواهند مطرح کنند.

این شهر کمتر از یک هفته پس از اعلام بازنشستگی رئیس سابق جکسون، جیمز دیویس، این فیلم را منتشر کرد. پس از مرگ موریل، دیویس در ابتدا گفت که این مرد “اورژانس پزشکی” داشته است. لومومبا گفت که خروج دیویس با این حادثه ارتباطی نداشت.

جوزف وید، سرپرست پلیس، در سخنرانی روز چهارشنبه با خبرنگاران قول شفافیت داد.

او گفت: «از شهروندان جکسون می‌خواهم که به حمایت از مردان و زنان فداکار و سخت‌کوش اداره پلیس جکسون که هر روز زندگی‌شان را به خطر می‌اندازند، ادامه دهند.» ما همچنان به اقدامات پاسخگویی، نه تنها از پایین به بالا، بلکه از بالا به پایین در حالی که به جلو می رویم، ادامه خواهیم داد.»