ورزشکار اسپانیایی پس از 500 روز در غار در نور روز ظاهر شد

توسط رویترز: یک ورزشکار افراطی 50 ساله اسپانیایی روز جمعه از یک چالش 500 روزه بیرون آمد که در عمق 70 متری (230 فوت) در غاری خارج از گرانادا با کمترین تماس با بیرون زندگی می کرد.

بئاتریز فلامینی، کوهنورد نخبه با عینک تیره و لبخند زدن به نور بهار در جنوب اسپانیا، به خبرنگاران گفت که زمان گذشته است و او نمی‌خواهد بیرون بیاید.

“وقتی برای بردن من وارد شدند، من خواب بودم. فکر کردم اتفاقی افتاده است. گفتم: “از قبل؟ حتما نه.” من کتابم را تمام نکرده بودم.»

همچنین بخوانید | روزنامه اسپانیایی از تصویر افسونگر مار برای نشان دادن رشد اقتصادی هند استفاده می کند. اینترنت واکنش نشان می دهد

تیم پشتیبانی فلامینی گفت که او در آزمایشی که توسط دانشمندانی که روی ذهن انسان و ریتم‌های شبانه‌روزی مطالعه می‌کردند، رکورد جهانی طولانی‌ترین زمان گذراندن در غار را شکست.

او 48 ساله بود که به غار رفت و دو تولد را به تنهایی در زیر زمین جشن گرفت.

فلامینی چالش خود را در روز شنبه، 20 نوامبر 2021 آغاز کرد – قبل از شروع جنگ اوکراین، پایان نیاز اسپانیا به ماسک COVID و مرگ ملکه بریتانیا، الیزابت دوم.

تیم او فاش کرد که او هشت روز بیرون آمد، اما در یک چادر منزوی ماند و منتظر تعمیر روتری بود که برای ارسال فایل‌های صوتی و ویدیویی استفاده می‌شد تا به تیمش بگوید که چگونه کار می‌کرد.

روز جمعه، او توسط گروهی از دوربین ها و تیم پشتیبانی اش که او را در آغوش گرفته بودند، مورد استقبال قرار گرفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال به فشردن دکمه وحشت خود یا خروج از غار فکر کرده است، پاسخ داد: “هرگز. در واقع من نمی خواستم بیرون بیایم.”

بافندگی و خواندن

فلامینی زمان خود را در زیر زمین با انجام تمرینات، نقاشی و طراحی و بافتن کلاه های پشمی می گذراند. به گفته تیم پشتیبانی او، او دو دوربین GoPro را برای ثبت زمان خود گرفت و 60 کتاب و 1000 لیتر آب را به دست آورد.

او گفت که چالش خود را با تلاش برای پیگیری زمان آغاز کرده است. او گفت: «در روز 65 شمردن را متوقف کردم و درک زمان را از دست دادم.

او گفت که لحظات سختی وجود داشت – مانند زمانی که غار مورد هجوم مگس ها قرار گرفت – و برخی “زیبا”. “اگر این رویای شماست و در حال تحقق آن هستید، چرا می خواهید گریه کنید؟”

او گفت که روی حفظ “انسجام”، خوب غذا خوردن و لذت بردن از سکوت تمرکز کرده است. او مشتاقانه منتظر خوراکی هایی مانند آووکادو، تخم مرغ های تازه و تی شرت های تمیزی بود که تیم پشتیبانی او قبلا «مثل خدایان» فرستاده بود و همچنین زباله های او را از بین می برد.

همچنین بخوانید | اسپانیا: 1 کشته در حمله قمه به کلیسا، ارتباط تروریستی مورد بررسی قرار گرفت

او به شوخی گفت: «من با خودم بلند صحبت نمی‌کردم، اما صحبت‌های درونی داشتم و با خودم خیلی خوب برخورد کردم.

“شما باید از احساسات خود آگاه باشید. اگر می ترسید، طبیعی است، اما هرگز اجازه ندهید که وحشت زده شود یا فلج شوید.”

او گفت که به تیمش گفته شده است که تحت هیچ شرایطی حتی در مورد مرگ خانواده با او تماس نگیرند. “اگر ارتباطی نباشد، بدون در نظر گرفتن شرایط، ارتباطی نیست. افرادی که من را می‌شناسند این را می‌دانستند و به آن احترام می‌گذارند.”

فلامینی توسط گروهی از روانشناسان، محققان، متخصصان غارها و مربیان فیزیکی تحت نظر قرار گرفت که به دنبال بینشی در مورد اینکه چگونه انزوای اجتماعی و بی‌حسی می‌تواند بر زمان، الگوهای مغز و خواب تأثیر بگذارد، قرار گرفت.

او مشتاقانه منتظر دوش گرفتن بود و یک بشقاب تخم مرغ سرخ شده و چیپس را با دوستانش تقسیم می کرد. او گفت که قبل از برنامه ریزی پروژه های جدید کوهنوردی و غارنوردی، خود را در اختیار پزشکان قرار می دهد تا تأثیر آن بر بدن و ذهن او را مطالعه کنند.

وب سایت کتاب رکوردهای گینس “طولانی ترین زمان زنده ماندن در زیر زمین” را به 33 معدنچی شیلیایی و بولیویایی اهدا می کند که در سال 2010 69 روز و 688 متر (2257 فوت) را در دام افتادند.

سخنگوی گینس نتوانست فوراً تأیید کند که آیا رکورد جداگانه ای برای زندگی داوطلبانه در غار وجود دارد و آیا فلامینی آن را شکسته است یا خیر.