ورمونت، واشنگتن اقداماتی را برای محافظت از دسترسی به قرص های سقط جنین انجام می دهد

توسط رویترز: ایالت‌های ورمونت و واشنگتن در روز پنجشنبه اقداماتی را برای محافظت از در دسترس بودن سقط‌های دارویی انجام دادند، در صورتی که دعوای قانونی به چالش کشیدن تأییدیه فدرال برای یک داروی سقط جنین رایج در دادگاه غالب شود.

چند روز پس از اینکه دادگاه عالی ایالات متحده اجرای احکام دادگاه بدوی را موقتاً متوقف کرد، مجموعه‌ای از لوایح در دو ایالت تصویب یا امضا شد که یا تایید سازمان غذا و دارو را برای داروی سقط جنین میفپریستون حذف می‌کرد یا استفاده از آن را محدود می‌کرد.

قانون ورمونت که روز پنجشنبه در مجلس تصویب شد، سقط جنین را به فهرست خدمات مراقبت‌های بهداشتی محافظت‌شده این ایالت اضافه می‌کند، به این معنی که پزشکان و داروسازانی که برای خاتمه بارداری دارو ارائه می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت.

در واشنگتن، جی اینسلی، فرماندار دموکرات، پنج لایحه با هدف حفاظت از دسترسی به سقط جنین را امضا کرد، از جمله لایحه ای که به وزارت اصلاحات ایالتی اجازه می دهد تا داروهای سقط جنین را تهیه و توزیع کند، خواه بیمار در بازداشت باشد یا نباشد. این لایحه به بخش اجازه می دهد تا دارو را به کلینیک ها و ارائه دهندگانی که متعهد به استفاده از آن برای مراقبت از سقط جنین یا مدیریت پزشکی سقط جنین هستند، بفروشد.

شکایت فدرال برای حذف دسترسی به mifepristone – در تگزاس توسط گروه ضد سقط جنین اتحاد دفاع از آزادی – پس از تصمیم ژوئن گذشته توسط دادگاه عالی برای لغو پرونده Roe v. Wade، پرونده 1973 که حق قانونی سقط جنین را ایجاد کرد، تنظیم شد. در سراسر کشور

پس از اینکه قاضی متیو کاکسماریک، منصوب شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در اوایل ماه جاری به نفع این گروه رای داد، درمانگاه ها و ارائه دهندگان خدمات درگیر هرج و مرج شدند که چگونه ادامه دهند. به زودی حکم دادگاه تجدیدنظر صادر شد و دستور Kacsmaryk مبنی بر محدود کردن استفاده از mifepristone را در جای خود حفظ کرد اما دستور فراگیر او برای لغو تأییدیه FDA را متوقف کرد.

کشورهایی که از حقوق سقط جنین محافظت می شود، برای حفظ دسترسی به دارو تلاش کردند. چندین میفپریستون ذخیره کردند، در حالی که دیگران، از جمله کالیفرنیا، منابع میزوپروستول، دومین دارویی که در این رژیم استفاده می شود، خریداری کردند. در صورت حذف دسترسی به میفپریستون، کلینیک‌ها قصد دارند فقط از میزوپروستول استفاده کنند.