وزیر بهداشت پاکستان ادعا می کند که گزارش پزشکی عمران خان مصرف الکل، کوکائین را نشان می دهد

توسط میز جهانی هند امروز: مشکل برای عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان افزایش یافت، زیرا آزمایش پزشکی انجام شده در زمان بازداشت در یک پرونده فساد، استفاده از الکل و کوکائین را نشان داد.

این موضوع طی یک کنفرانس مطبوعاتی توسط عبدالقادر پاتل، وزیر بهداشت، در مورد گزارش پزشکی نخست وزیر سابق، که توسط هیئتی متشکل از پنج پزشک تهیه شده بود، فاش شد. در صورت تایید، عمران خان، که در حال حاضر با بیش از 100 پرونده مواجه است، با اقدامات قانونی بیشتری روبرو خواهد شد.

نمونه ادرار عمران خان پس از دستگیری وی در پرونده القادر تراست در موسسه علوم پزشکی پاکستان در اسلام آباد گرفته شد. وزیر بهداشت گفت: گزارش اولیه پزشکی استفاده از “مواد شیمیایی سمی” مانند “الکل و کوکائین” را فاش کرد.

بخوانید | ‘طلاق های اجباری’: عمران خان دولت پاکستان را مقصر می داند زیرا رهبران ارشد حزب به دلیل اعتراضات خشونت آمیز ترک کردند

عبدالقادر پاتل، که گفت دولت گزارش پزشکی عمران خان را علنی خواهد کرد، مدعی شد که ثبات روانی خان مشکوک است. او گفت که برخی “ژست های نامناسب” وجود داشت و اقدامات نخست وزیر سابق “مرد مناسب” نبود.

عمران خان در روز 9 مه در حالی که در دادگاه عالی اسلام آباد حضور داشت، توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در یک پرونده فساد دستگیر شد که باعث ناآرامی در سراسر کشور شد. خان که سال گذشته از قدرت برکنار شد، بعداً با قرار وثیقه آزاد شد و در همه موارد وثیقه حمایتی در برابر دستگیری دریافت کرده است.

همچنین بخوانید | پاکستان عمران خان، همسر بوشرا و بیش از 80 عضو حزبش را در لیست پرواز ممنوع قرار داد.

این اولین بار نیست که عمران خان به سوء مصرف مواد مخدر متهم می شود. همسر سابق او رهام خان ادعا کرده بود که رئیس PTI را در حال خرخر کردن کک گرفته است.

رهام خان ادعا کرده بود: «کوکتل معمولی روزانه معمولاً از نصف قرص اکستازی و یک یا دو تکه کوکا تشکیل می‌شود و به دنبال آن دو تا سه داروی آرام‌بخش در شب مصرف می‌شود».

همچنین بخوانید | «قانون ارتش یا…»: «عناصر قدرتمند» گزینه‌هایی را به عمران خان داده است.