پانل غرامت کالیفرنیا عذرخواهی ایالتی، پرداخت ها را تایید می کند

توسط آسوشیتدپرس: کارگروه غرامت کالیفرنیا روز شنبه به تصویب توصیه‌هایی درباره نحوه جبران خسارت و عذرخواهی ایالت از ساکنان سیاه‌پوست برای نسل‌ها آسیب ناشی از سیاست‌های تبعیض‌آمیز رأی داد.

این کمیته 9 نفره که برای اولین بار نزدیک به دو سال پیش تشکیل شد، در نشستی در اوکلند به تایید نهایی فهرستی از پیشنهادات رسید که اکنون به قانونگذاران ایالتی می رسد تا قانون غرامت را بررسی کنند.

باربارا لی، نماینده ایالات متحده، دی-اوکلند، که از لایحه ای در کنگره برای مطالعه پیشنهادات بازپرداخت برای آمریکایی های آفریقایی تبار حمایت می کند، در این نشست از ایالت ها و دولت فدرال خواست تا قانون جبران خسارت را تصویب کنند.

لی گفت: «غرامت‌ها نه تنها از نظر اخلاقی قابل توجیه هستند، بلکه پتانسیل رسیدگی به نابرابری‌ها و نابرابری‌های نژادی طولانی‌مدت را دارند.

بخوانید | در تیراندازی مرد مسلح در مرکز خرید تگزاس، 9 نفر زخمی شدند، مظنونی که توسط پلیس کشته شد

رای اول این هیئت، شرح مفصلی از تبعیض تاریخی علیه سیاه پوستان کالیفرنیا در زمینه هایی مانند رای دادن، مسکن، آموزش، پلیس نامتناسب و حبس و غیره را تایید کرد.

سایر توصیه‌های روی میز از ایجاد یک آژانس جدید برای ارائه خدمات به نوادگان مردم برده گرفته تا محاسبات مربوط به غرامتی که دولت به آنها بدهکار است، را شامل می‌شود.

کریس لاجسون، یکی از سازمان‌دهندگان ائتلاف برای کالیفرنیای عادلانه و عادلانه، یک گروه مدافع غرامت، گفت: «عذرخواهی و اعتراف به اشتباه به خودی خود رضایت‌بخش نخواهد بود».

بر اساس پیش‌نویس توصیه‌ای که توسط کارگروه تأیید شده است، عذرخواهی که توسط قانون‌گذاران تهیه می‌شود باید «شامل محکومیت شدیدترین وحشی‌گری‌ها» باشد که از طرف دولت انجام می‌شود.

اینها شامل محکومیت فرماندار سابق پیتر هاردمن برنت، اولین فرماندار منتخب ایالت و یک برتری طلب سفیدپوست است که قوانینی را برای حذف سیاه پوستان از کالیفرنیا تشویق می کند.

بخوانید | در تیراندازی در یک مهمانی در می سی سی پی آمریکا یک کشته و حداقل 6 زخمی برجای گذاشت

پس از اینکه کالیفرنیا در سال 1850 به عنوان یک ایالت “آزاد” وارد اتحادیه شد، هیچ قانونی برای تضمین آزادی برای همه وضع نکرد. برعکس، دادگاه عالی ایالت قانون برده فراری فدرال را اجرا کرد، که اجازه دستگیری و بازگرداندن افراد برده فراری را تا بیش از یک دهه تا زمان رهایی می داد.

در این سند آمده است: «کالیفرنیا با مشارکت در این وحشت‌ها، آسیب‌هایی را که آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار با آن‌ها مواجه بودند، تداوم بخشید، و تعصب نژادی را در سراسر جامعه از طریق جداسازی، تبعیض عمومی و خصوصی، و پرداخت نابرابر بودجه ایالتی و فدرال آغشته کرد.»

گروه ضربت یک عذرخواهی عمومی را تصویب کرد که مسئولیت دولت در قبال اشتباهات گذشته را پذیرفت و به دولت قول داد که آنها را تکرار نخواهد کرد. در حضور افرادی که اجدادشان برده بودند صادر می شد.

کالیفرنیا قبلاً به دلیل قرار دادن آمریکایی های ژاپنی در اردوگاه های بازداشت در طول جنگ جهانی دوم و به دلیل خشونت علیه بومیان آمریکایی و بدرفتاری با آنها عذرخواهی کرده بود.

این هیئت همچنین بخشی از پیش‌نویس گزارش را تأیید کرد که می‌گوید غرامت باید شامل «نقد یا معادل آن» برای ساکنان واجد شرایط باشد.

بخوانید | ناخوشایند انگشت پا: مدیر هتل یواشکی وارد اتاق مهمان می شود، انگشتان پایش را می مکد. دستگیر شد

بیش از 100 نفر از ساکنان و طرفداران در کالج میلز دانشگاه نورث ایسترن در اوکلند، شهری که زادگاه حزب پلنگ سیاه است، گرد هم آمدند. آنها در مورد «وعده شکسته» کشور مبنی بر اعطای 40 هکتار و یک قاطر به بردگان تازه آزاد شده ابراز نارضایتی کردند.

بسیاری گفتند که زمان آن رسیده است که دولت‌ها آسیب‌هایی را که مانع از زندگی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بدون ترس از پیگرد غیرقانونی، حفظ اموال و ساختن ثروت شده است، ترمیم کنند.

الین براون، رئیس سابق حزب پلنگ سیاه، از مردم خواست تا ناامیدی خود را از طریق تظاهرات بیان کنند.

نشست کارگروه روز شنبه لحظه ای مهم در مبارزه طولانی برای دولت های محلی، ایالتی و فدرال برای جبران سیاست های تبعیض آمیز علیه آمریکایی های آفریقایی تبار رقم زد. با این حال، پیشنهادها تا اجرا فاصله زیادی دارند.

بخوانید | اجساد پس از انباشته شدن حداقل 170 کشته در سیل شرق کنگو

روی ال. بروکس، استاد و محقق غرامت در دانشکده حقوق دانشگاه سن دیگو، گفت: “در دنیا هیچ راهی وجود ندارد که بسیاری از این توصیه ها به دلیل تاثیر تورمی از بین بروند.”

برخی از برآوردهای اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند که دولت می‌تواند بیش از 800 میلیارد دلار یا بیش از 2.5 برابر بودجه سالانه خود به عنوان غرامت به سیاه‌پوستان بدهکار باشد.

رقم در آخرین پیش نویس گزارش منتشر شده توسط کارگروه بسیار کمتر است. این گروه به درخواست های ایمیل و تلفن برای اظهار نظر در مورد کاهش پاسخ نداده است.

شرلی وبر، وزیر امور خارجه، یکی از اعضای سابق مجلس دموکرات، قانونی را در سال 2020 تدوین کرد که کارگروهی را با تمرکز بر مسئولیت تاریخی ایالت برای آسیب‌های وارده به آمریکایی‌های آفریقایی تبار، و نه به عنوان جایگزینی برای هرگونه غرامت اضافی که ممکن است از سوی دولت فدرال حاصل شود، ایجاد کرد.

این کارگروه قبلاً به محدود کردن غرامت به نوادگان سیاه پوستان برده شده یا آزاد که تا پایان قرن نوزدهم در کشور بودند رای داده بود.

کار این گروه توجه سراسری را به خود جلب کرده است، زیرا تلاش‌ها برای تحقیق و تضمین غرامت برای آمریکایی‌های آفریقایی تبار در جاهای دیگر نتایج متفاوتی داشته است.

بخوانید | محکومیت 14 سال زندان مرد کنتاکی طولانی ترین مدت در پرونده شورش در کاپیتول است

به عنوان مثال، حومه شیکاگو ایوانستون، کوپن های مسکن را به ساکنان سیاه پوست ارائه کرده است، اما تعداد کمی از این برنامه تاکنون بهره مند شده اند.

در نیویورک، لایحه ای برای به رسمیت شناختن غیرانسانی بودن برده داری در ایالت و ایجاد کمیسیونی برای مطالعه پیشنهادات غرامت به تصویب مجلس رسیده است اما در سنا رای نگرفته است.

و در سطح فدرال، یک پیشنهاد چند دهه ای برای ایجاد کمیسیونی برای مطالعه غرامت برای آمریکایی های آفریقایی تبار در کنگره متوقف شده است.

کوین جنکینز، عضو شورای شهر اوکلند، کار گروه ضربت کالیفرنیا را “نمونه ای قدرتمند” از آنچه می تواند با همکاری مردم اتفاق بیفتد نامید.

جنکینز گفت: «من مطمئن هستم که از طریق تلاش‌های جمعی‌مان، می‌توانیم در پیشبرد غرامت‌ها در ایالت بزرگمان کالیفرنیا و در نهایت کشور، حرکت مهمی انجام دهیم.

بخوانید | رئیس واگنر نیروهایش را از باخموت خارج می کند، روسیه آمریکا را مسئول حمله پهپاد کرملین می داند