پاکستان عمران خان، همسر بوشرا و بیش از 80 عضو حزبش را در لیست پرواز ممنوع قرار داد.

توسط میز جهانی هند امروزمنابع روز پنجشنبه اعلام کردند عمران خان، وزیر سابق پاکستان، بوشرا بی بی همسرش و 80 تن دیگر از اعضای حزب او تحریک انصاف پاکستان (PTI) در لیست پرواز ممنوع قرار گرفته اند.

این تحول در بحبوحه گمانه زنی ها مبنی بر ممنوعیت احتمالی حزب سیاسی وی پس از حملات هواداران وی به تاسیسات نظامی صورت می گیرد. روز چهارشنبه، عمران خان خطاب به مردم پاکستان گفت که سرکوب گسترده ای علیه حزب او در جریان است.

عمران خان روز پنجشنبه (25 مه) در توییتر خود ادعا کرد که دولت پاکستان در تلاش است تا این حزب را منحل کند. او در توییتی نوشت: “امروز بزرگترین و تنها حزب فدرال با خشم کامل قدرت ایالتی و بدون هیچ مسئولیتی مواجه است. بیش از 10000 کارگر و حامی حزب تحریک انصاف در زندان از جمله رهبری ارشد و برخی با شکنجه در زندان هستند.”

عمران خان در یکی از سخنرانی های قبلی خود گفته بود که آماده تشکیل کمیته ای برای گفتگو با “هرکسی که امروز در قدرت باشد” است.

عمران خان با گرمای شدیدی روبرو است که چگونه حامیان تحریک انصاف در اوایل ماه جاری درگیر خشونت گسترده ای شدند. چندین تأسیسات نظامی، از جمله مقر ارتش در راولپندی، مورد حمله اوباش قرار گرفتند. پلیس تعداد کشته شدگان درگیری های خشونت آمیز را 10 نفر اعلام کرد.

همچنین بخوانید : پس از شیرین مزاری، فواد چودری از تحریک انصاف پاکستان خارج شد.