پس از اعلام نامزدی بایدن در کاخ سفید در سال 2024، ترامپ او را فاسدترین رئیس جمهور آمریکا نامید.

توسط میز جهانی هند امروزپس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نامزدی مجدد خود در انتخابات سال 2024 را رسمی کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی، او را به دلیل “ریاست جمهوری فاجعه بار و ناموفق” مورد انتقاد قرار داد و از او به عنوان “فاسدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا” نام برد.

فاکس نیوز به نقل از ترامپ گفت: «شما می‌توانید پنج رئیس‌جمهور بدترین تاریخ آمریکا را انتخاب کنید و آنها را کنار هم قرار دهید، و آنها آسیبی را که جو بایدن به ملت ما وارد کرده در چند سال کوتاه نمی‌آورند. همانطور که در بیانیه ای گفته شده است.

ترامپ که اوایل امسال نیز نامزدی خود در کاخ سفید را اعلام کرد، دولت بایدن را به دلیل مدیریت آن با تورم، اقتصاد، مهاجرت و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، جایی که طالبان متعاقباً در اوت 2021 قدرت را به دست گرفتند، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

در مورد تورم، ترامپ به “فاجعه مخارج سوسیالیستی” رئیس جمهور ایالات متحده حمله کرد. وی مدعی شد که ایالات متحده به “محل تخلیه” مهاجران غیرقانونی تبدیل شده است و جنایتکاران خشن “به صورت دسته جمعی و بدون هیچ مجازاتی از زندان آزاد می شوند، در حالی که مجریان قانون علیه محافظه کاران قانونمند یا جمهوری خواهان مسلح هستند”.

همچنین بخوانید | بایدن و ترامپ دوباره نامزد ریاست جمهوری شوند. اکثر آمریکایی ها آنها را نمی خواهند

فاکس نیوز گزارش داد، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در مورد جنگ های فرهنگی گفت: “فرزندان ما توسط افراد بداخلاق و متعصبان چپ تلقین و مثله می شوند” در حالی که ارتش “بیدار شده است”.

او مدعی شد که اگر او بر مسند قدرت بود، حمله روسیه به اوکراین اتفاق نمی افتاد. او همچنین بایدن را به تحقیر کشور در صحنه جهانی متهم کرد.

او تاکید کرد: «جو بایدن ما را به آستانه جنگ جهانی سوم رساند.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «با چنین ریاست جمهوری فاجعه بار و ناموفقی، تقریباً غیرقابل تصور است که بایدن حتی به فکر نامزدی مجدد برای انتخابات باشد».

بایدن، هریس مناقصه انتخاب مجدد را اعلام کرد

روز سه‌شنبه، جو بایدن و معاونش کامالا هریس روز سه‌شنبه در ویدئوی جدیدی که این دو نفر در حساب رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کردند، به طور رسمی پیشنهاد خود را برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ اعلام کردند.

رئیس جمهور 80 ساله از رای دهندگان خواسته است که به او یک فرصت دیگر برای “تمام کردن کار” بدهند و گفت که سن او مانعی برای توانایی او برای حکومت نمی کند.

بایدن که در صورت انتخاب شدن در پایان دوره دوم 86 ساله خواهد شد، روی دستاوردهای قانونگذاری دوره اول و بیش از 50 سال تجربه در واشنگتن شرط می بندد که ریاست جمهوری را در کشوری که به شدت تقسیم شده است، حفظ کند.

همچنین بخوانید | بایدن امروز پیشنهاد انتخاباتی مجدد در سال 2024 را ارائه می کند. نگاهی به چالش هایی که او با آن مواجه است