پلیس پاکستان ممکن است عملیاتی را برای دستگیری “تروریست هایی” که در خانه عمران خان در لاهور پنهان شده اند، آغاز کند

توسط Press Trust of India: تعداد زیادی از پرسنل پلیس پنجاب روز پنجشنبه خانه عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان را در لاهور محاصره کردند و ممکن است هر زمان که بخواهند عملیات امنیتی را برای دستگیری “تروریست هایی” که گفته می شود در محل اقامت وی ​​پنهان کرده اند، در مهلت 24 ساعته دولت آغاز کنند. منقضی شده آنها را تحویل دهید.

دولت موقت پنجاب می‌گوید که عملیات پلیس در محل اقامت پارک خان زمان به زودی انجام می‌شود، زیرا رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) به ضرب‌الاجل تحویل تروریست‌ها عمل نکرده است.

حسن بهاتی، افسر ارشد پلیس روز پنجشنبه مدعی شد که هشت نفر را از منطقه پارک زمان دستگیر کرده اند که مظنون به دست داشتن در حملات به تاسیسات ارتش در 9 مه هستند.

حزب خان این ادعا را رد کرد و گفت پلیس تعدادی از افراد دستگیر شده را به پارک زمان آورد تا ثابت کند که آنها در خارج از محل اقامت رهبرشان بازداشت شده اند.

افسران پلیس مسلح به ماشین آلات سنگین در نزدیکی پارک زمان موضع گرفته اند. پلیس همچنین تمام راه های منتهی به محل سکونت خان را با ایجاد موانع مسدود کرده است. جمرها در این منطقه نصب شده است.

به نقل از منابع، جئو نیوز گزارش داد که بازرس کل (IG) پلیس پنجاب و افسران پلیس شهر پایتخت از پلیس خواسته اند “هوشیار” بماند.

روز چهارشنبه، امیر میر، وزیر اطلاعات پنجاب، مدعی شد که حدود 30 تا 40 تروریست در داخل اقامتگاه پارک زمان خان پنهان شده اند و به رئیس اولتیماتوم 24 ساعته داد تا آنها را تحویل دهد، در غیر این صورت با اقدامات سختگیرانه مواجه خواهند شد.

وزیر روز پنجشنبه گفت که با پایان مهلت مقرر، پلیس ممکن است به پارک زمان حمله کند تا تروریست ها از جمله حسن نیازی، برادرزاده خان را که بنا بر گزارش ها در آنجا مخفی شده، دستگیر کند.

در همین حال، خان از دولت خواست تا تیم پلیس را با حکم تفتیش بفرستد زیرا با آن مخالفت نخواهد کرد.

وی مدعی شده است که تصمیم به دستگیری وی گرفته شده و طبق قانون ارتش پاکستان و قانون اسرار رسمی در ارتباط با حمله به تاسیسات نظامی محاکمه خواهد شد. او گفت که به اتهام فتنه به مدت 10 سال در زندان خواهد ماند.

روز چهارشنبه، خان در توییتی ویدئویی از آنچه که ادعا کرد «صحنه‌هایی در بیرون از خانه من در حالی که من مردم را خطاب می‌کردم» به اشتراک گذاشت. در این ویدئو، گروه زیادی از افسران پلیس و ده ها خودروی پلیس در حال حرکت در یک جهت دیده می شوند.

خان در یک سری توئیت در روز پنجشنبه خواستار تحقیقات فوری در مورد تیراندازی پلیس به معترضان غیرمسلح شد که در آن ادعا کرد در 6 و 7 می 25 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

در فرانسه، علیرغم پرتاب بمب های بنزینی توسط معترضان به سوی پلیس، پلیس حتی یک بار به آنها شلیک نکرد. خان گفت: در گفتمان رسانه ای نقض گسترده حق اساسی ما برای تظاهرات مسالمت آمیز است.

وی در ادامه گفت: ملت را انبوه شیادها، جنایتکاران، افراد عاری از هر گونه اخلاق و اخلاق تسخیر کرده اند، در حالی که کشور در بدترین بحران اقتصادی به ویژه تورم و بیکاری بی سابقه فرو رفته است، همه صاحبان قدرت بر این موضوع تمرکز کرده اند. چگونه می توان بزرگترین و تنها حزب فدرال را با ایجاد یک حکومت وحشت درهم شکست. زمان آن است که همه شهروندان صدای خود را قبل از اینکه خیلی دیر شود بلند کنند.”

خان در سخنرانی ویدئویی خود از محل اقامت خود در پارک زمان در روز چهارشنبه گفت که پاکستان به سمت فاجعه قریب الوقوع پیش می رود و ممکن است با وضعیتی مشابه پاکستان شرقی روبرو شود.

او گفت: “من رویای ترسناکی می بینم که کشور به سمت یک فاجعه قریب الوقوع پیش می رود.”

خان با رد ادعای دولت پنجاب مبنی بر مخفی شدن حدود 40 تروریست در خانه اش در لاهور، گفت که دولت باید پس از اخذ حکم بازرسی خانه را به صورت قانونی بازرسی کند زیرا جان او نیز در حضور تروریست ها در خطر بود.

او گفت: «اما این را بهانه ای برای سرکوب بزرگترین حزب سیاسی کشور، حزب تحریک انصاف، نکنید.

او گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که قدرت‌ها باید معقولانه تجدید نظر کنند، در غیر این صورت ممکن است کشور با وضعیتی مشابه پاکستان شرقی مواجه شود.

پلیس در ماه مارس به محل اقامت پارک زمان خان حمله کرده بود تا او را دستگیر کند، اما مقاومت شدید کارگران حزب او این نقشه را خنثی کرد.

خان پس از آدرس خود، به نمایندگان رسانه های الکترونیکی و دیجیتال اجازه داد تا به محل اقامت خود دسترسی داشته باشند تا خود متوجه شوند که هیچ تروریستی در پارک زمان وجود ندارد.

اهالی رسانه که از این خانه بازدید کردند، بعداً گزارش دادند که در داخل خانه فقط کارگران خانگی و چند مامور پلیس حضور داشتند.

اوایل روز چهارشنبه، خان در توییتی نوشت: “احتمالا آخرین توییت من قبل از دستگیری بعدی ام است. پلیس خانه ام را محاصره کرده است”.

در نهم ماه مه، پس از دستگیری خان، اعتراضات خشونت آمیزی آغاز شد. کارگران حزب او دوازده تأسیسات نظامی، از جمله خانه جناح (خانه فرمانده سپاه لاهور)، پایگاه هوایی میانوالی و ساختمان آی اس آی در فیصل آباد را تخریب کردند. مقر ارتش (GHQ) در راولپندی نیز برای اولین بار مورد حمله اوباش قرار گرفت.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را 10 نفر اعلام کرد، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی توسط پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.

ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، در اولین واکنش عمومی خود به حوادث اخیر خشونت آمیز، روز چهارشنبه متعهد شد که همه کسانی را که “مسئول به شرم آوردن ملت در 9 می هستند” به دست عدالت بسپارد و گفت که چنین “حوادث غم انگیز سازمان دهی شده” هرگز نخواهد بود. دوباره به هر قیمتی مجاز شود.

روز دوشنبه، مقامات ارشد ارتش وعده دادند که آتش افروزان را که به تأسیسات نظامی و نظامی حمله کردند، از طریق محاکمه بر اساس قوانین مربوطه کشور، از جمله قانون ارتش پاکستان و قانون اسرار رسمی، به دست عدالت بسپارند.

خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که وی را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داده بود.