چطور می توان یک متخصص دکتر زنان و زایمان شد؟

متخصصان زنان ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ارزشمندی هستند که از زنان مراقبت و درمان می کنند. برای ورود به حرفه خود، متخصصان زنان باید تحصیلات و آموزش های گسترده ای را بگذرانند.

در این مقاله، با چند سوال متداول در مورد پیگیری این مسیر شغلی، درباره کارهایی که متخصصان زنان انجام می‌دهند و چگونه می‌توان متخصص زنان شد، بحث می‌کنیم.

 

دیدگاه انتشارات گیلنا از رشته مامایی قسمت (1)

 

متخصص زنان چیست؟

متخصص زنان یا متخصص زنان و زایمان (OB/GYNs) مراقبت های پزشکی و بهداشتی را در سلامت زنان ارائه می دهند. این متخصصان پزشکی با بیماران زن کار می کنند و حمایت، آموزش و مراقبت های پزشکی را با تمرکز بر سلامت باروری و جنسی زنان ارائه می کنند. متخصصان زنان که به طور خاص در زمینه زنان تخصص دارند، عمدتاً مراقبت های بهداشت باروری زنان را ارائه می دهند، در حالی که متخصصان زنان و زایمان بر مراقبت های بهداشتی و مسائل مربوط به تولد و بارداری تمرکز می کنند.

 

متخصص زنان و زایمان چه می کند؟

تمرکز اصلی پزشک و متخصص انواع بیماری های زنان و زایمان، ارزیابی، تشخیص و درمان مسائل مربوط به سلامت باروری و جنسی برای بیماران زن است. متخصصان زنان و زایمان با بیماران مختلفی کار می کنند که سن آنها از نوجوانی تا سنین بالا متغیر است، جایی که آنها مراقبت های پزشکی و درمان را برای طیف وسیعی از شرایط بهداشتی ارائه می دهند. متخصصان زنان همچنین خدمات مراقبتی را ارائه می دهند، جایی که آنها ارزیابی های معمول را انجام می دهند و مراقبت های معمول را در پیشگیری از بیماری ارائه می دهند. چندین مسئولیت دیگر متخصص زنان عبارتند از:

 

image 2

 

انجام تست پاپ، معاینه پستان و سایر ارزیابی های مراقبتی برای نظارت بر سلامت زنان

تشخیص و درمان مسائل مربوط به سلامت باروری از جمله ناباروری، فیبروز، کیست و تومورهای سرطانی

انجام غربالگری سلامت جنسی برای آزمایش و درمان STI و سایر شرایط

آموزش و مشاوره بیماران در زمینه بهداشت مناسب، پیشگیری از بیماری، تنظیم خانواده، پیشگیری از بارداری و اقدامات و معاینات پزشکی

انجام جراحی های کم تهاجمی برای اصلاح مسائل مربوط به سلامت باروری مانند فیبروم ها و کیست ها

تجویز دارو و نظارت بر سلامت بیماران در حین مصرف دارو

نظارت و مدیریت تیمی از پرستاران و کارکنان زنان و زایمان و هدایت تیم های مراقبت های بهداشتی در ارائه مراقبت های استثنایی از بیماران

سازماندهی سوابق پزشکی بیمار، ثبت سابقه پزشکی بیماران و نگهداری پرونده بیمار در مطب بالینی

 

متخصصان زنان چگونه می توانند در حرفه خود پیشرفت کنند؟

بسیاری از متخصصان زنان پس از سه تا هفت سال رزیدنتی وارد حرفه خود می شوند، جایی که به طور خاص بر زنان و سلامت زنان تمرکز می کنند. پزشکانی که دوره های فلوشیپ را دنبال می کنند می توانند در زمینه های فوق تخصص زنان، از جمله باروری، زنان و زایمان نوجوانان و هستی شناسی زنان پیشرفت کنند. گواهینامه های پیشرفته برای متخصصین زنان در دسترس است که زمان بیشتری را به دنبال کردن آموزش و آموزش پیشرفته اختصاص می دهند.

 

محیط کار پزشکان زنان چگونه است؟

 

پزشکان زنان معمولاً بسته به کارفرمای خود بین یک محیط بالینی یا بیمارستانی و یک محیط مطب جایگزین می کنند. به عنوان مثال، در بیمارستان‌ها، متخصصان زنان ممکن است مسئول ارائه ارزیابی‌ها و درمان‌های معمول و اورژانسی باشند و در مراکز بهداشتی خصوصی ممکن است علاوه بر وظایف بالینی، وظایف اداری بیشتری را نیز بر عهده بگیرند. آنها همچنین اغلب برنامه های نامنظمی دارند و ممکن است بسته به نیاز بیماران خود عصرها، صبح زود و آخر هفته کار کنند. بسیاری از متخصصان زنان نیز به صورت آماده کار می کنند، جایی که آماده پاسخگویی به شرایط اضطراری و نیازهای پزشکی غیرمنتظره هستند.