چین برای موج جدید نوع XBB Covid آماده می شود، می تواند شاهد 65 میلیون مورد در هفته باشد

توسط میز جهانی هند امروزبلومبرگ به نقل از یک مشاور ارشد بهداشت گزارش داد: چین در حال آماده شدن برای موج گسترده ای از موارد ابتلا به ویروس کرونا است. موج جدید همه‌گیری احتمالاً در اواخر ژوئن شاهد اوج‌گیری خواهد بود و این کشور احتمالاً هر هفته حدود 65 میلیون عفونت را گزارش می‌کند.

چین از ماه آوریل شاهد افزایش موارد کووید بوده است که توسط نوع Omicron XBB تقویت شده است. طبق گزارش رسانه‌های محلی که به ارائه‌ای توسط متخصص بیماری‌های تنفسی ژونگ نانشان در یک بیوتکنولوژی استناد کرده‌اند، تا پایان این ماه، کشور احتمالاً 40 میلیون عفونت در هفته را گزارش می‌کند، قبل از اینکه تا پایان ژوئن به 65 میلیون نفر در هفته برسد. کنفرانس در شهر جنوبی گوانگژو.

شیوع جدید می تواند بزرگترین موج آلودگی باشد از زمانی که چین سیاست صفراوی کووید را در دسامبر 2022 کنار گذاشت.

در موج قبلی، چین احتمالا گزارش داده بود 37 میلیون مورد ابتلا به کرونا در روز آن را تبدیل به بزرگترین افزایش یک روزه تا کنون کرده است. افزایش گسترده عفونت ها باعث شده بود مردم در چین به دنبال تامین منابع باشند. سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور نیز تحت فشار شدید قرار گرفت، بیمارستان ها مملو از بیماران بودند و کمبود دارو به کشور ضربه زد.

درباره نوع XBB و چگونگی آماده شدن چین برای آن

XBB ترکیبی از زیرشاخه های BA.2.75 و BJ.1 Omicron است. اعتقاد بر این است که نوع XBB دارای “مزیت رشد” نسبت به BA.2.75 و ویژگی های ایمنی گریز است.

XBB دارای هفت جهش در پروتئین اسپایک است. سیستم ایمنی برای تشخیص XBB به زمان نیاز دارد. سلول‌های ایمنی را فریب می‌دهد و طفره می‌رود و می‌تواند راحت‌تر وارد سلول‌های بدن ما شود تا عفونت ایجاد کند.

با مدل‌سازی بیماری که نشان‌دهنده تجدید حیات مجدد عفونت‌های کووید در چین است، این کشور در حالت آماده‌سازی برای مبارزه با موج جدید موارد است. چین واکسن های جدید کووید را در خط لوله دارد که انواع XBB را هدف قرار می دهد. ژونگ نانشان گفت که تنظیم کننده داروی کشور به دو مورد تایید اولیه داده است، در حالی که سه یا چهار “به زودی پاک خواهند شد”.

این تحول چند هفته پس از اعلام سازمان بهداشت جهانی صورت گرفت کووید-19 دیگر واجد شرایط اضطراری جهانی نیست.

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به افزایش اخیر موارد ابتلا در آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه، گفت: اگرچه مرحله اضطراری به پایان رسیده است، اما همه‌گیری به پایان نرسیده است.

همچنین بخوانید | چین می گوید شیوع کووید 80 درصد جمعیت را مبتلا کرده است
همچنین بخوانید | بازگشت گردشگری تعطیلات چین به سطح قبل از کووید، چشم انداز را تقویت می کند