چین ماهواره هواشناسی پرتاب می کند، پروازها از منطقه پرواز ممنوع به شمال تایوان جلوگیری می کنند

توسط رویترز:

در حالی که پروازهای غیرنظامی مسیرهای خود را برای جلوگیری از ایجاد منطقه پرواز ممنوع تحمیلی چین به شمال تایوان که پکن به دلیل احتمال ریزش بقایای موشک ایجاد کرده بود، روز یکشنبه یک ماهواره هواشناسی پرتاب کرد.

وزارت حمل و نقل تایوان گفت که پکن در ابتدا به تایپه اطلاع داده بود که از یکشنبه تا سه شنبه منطقه پرواز ممنوع اعمال می کند اما بعداً گفت که این مدت در صبح یکشنبه پس از اعتراض تایوان به 27 دقیقه کاهش یافته است.

اعلام پرواز ممنوع اعصاب منطقه را به لرزه درآورد زیرا مدت کوتاهی پس از آن که چین بازی‌های جنگی جدیدی را در اطراف تایوان که پکن آن را سرزمین مستقل چین می‌داند، ترتیب داد.

همچنین بخوانید | آنچه درز درز بریتانیا در مورد بالن های جاسوسی چینی نشان می دهد، برتری هوایی پکن بر تایوان

شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، پیمانکار اصلی چین برای برنامه فضایی آن، گفت که ماهواره هواشناسی Fengyun 3G در ساعت 9:36 صبح (0136 به وقت گرینویچ) از استان شمال غربی گانسو با موفقیت پرتاب شد.

پیمانکار گفت که ماهواره سپس وارد مدار تعیین شده خود شد و پرتاب را “موفقیت کامل” توصیف کرد. Fengyun 3G یک ماهواره در مدار پایین زمین است که برای ردیابی بارندگی طراحی شده است.

مسیر پرواز موشک Long March 4B که ماهواره را حمل می‌کند، مشخص نشده است، اما این زمان با اعلام قبلی چین در مورد منطقه پرواز ممنوع مصادف است.

چین گفته است که نامیدن این منطقه به عنوان منطقه پرواز ممنوع نادرست است، اگرچه تایوان اخطاریه ای به هوانوردان یا NOTAM صادر کرده است که از عبارت “فضای هوایی مسدود شده به دلیل فعالیت های پروازی هوافضا” استفاده می کند.

وزارت دفاع تایوان گفت که برخی از زباله‌های پرتاب موشک به منطقه هشدار در سواحل شمالی جزیره سقوط کرده است، اما بر امنیت سرزمینی تایوان تأثیری نداشته است.

بر اساس مسیرهای ردیابی شده در Flightradar24، پروازها به و از تایوان و چین، تایوان و کره جنوبی و تایوان و ژاپن از جمله پروازهایی بودند که صبح یکشنبه در اطراف منطقه منحرف شدند.

مسیرهای پرواز عادی اندکی پس از ساعت 10 صبح (0200 GMT) از سر گرفته شد.

همچنین بخوانید | آیا وضعیت LAC چین طبیعی است؟ این چیزی است که فرمانده ارتش گفت

این منطقه در منطقه ای بر فراز دریای چین شرقی کمی در شمال شرقی تایوان است که به طور معمول شاهد ترافیک سنگین پروازهای غیرنظامی است.

اداره هوانوردی غیرنظامی تایوان اعلام کرد که در یک بازه زمانی یک ساعته که از ساعت 9 صبح (01:00 GMT) شروع می شود، 33 پرواز مجبور شدند مسیرهای خود را تغییر دهند و پنج تا 10 دقیقه به زمان پرواز اضافه شود.

چین آنچه را که هیاهو در مورد فعالیت های فضایی چین و تلاش برای تشدید تقابل در سراسر تنگه تایوان خوانده است، محکوم کرده است.