کاربران TikTok برای جلوگیری از ممنوعیت مونتانا شکایت کردند

توسط رویترز: پنج کاربر TikTok در مونتانا که محتوای ارسال شده در برنامه ویدیوی کوتاه را ایجاد می‌کنند، در دادگاه فدرال شکایت کردند و به دنبال مسدود کردن ممنوعیت جدید این ایالت در پلتفرم متعلق به چین بودند.

فرماندار مونتانا، گرگ جیانفورته، روز چهارشنبه قانونی را برای ممنوعیت TikTok در این ایالت امضا کرد که از 1 ژانویه اجرایی شد. .

این دادخواست که اواخر روز چهارشنبه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در مونتانا تنظیم شد، از آستین نادسن، دادستان کل ایالت، که متهم به اجرای قانون است، نام می برد.

کاربران TikTok استدلال می کنند که ایالت به دنبال اعمال قدرت هایی بر امنیت ملی است که مونتانا ندارد و ممنوعیت سخنرانی مونتانا ممکن است سرکوب نشود. در این شکایت آمده است که کاربران معتقدند این قانون حقوق متمم اول آنها را نقض می کند.

در این دادخواست آمده است: «مونتانا نمی‌تواند ساکنانش را از مشاهده یا ارسال پست در TikTok منع کند تا جایی که می‌تواند وال استریت ژورنال را به دلیل مالک آن یا ایده‌هایی که منتشر می‌کند ممنوع کند».

بخوانید | ایالات متحده، بریتانیا و کشورهای دیگر TikTok را در دستگاه‌های دولتی ممنوع می‌کنند، در اینجا دلیل آن است

امیلی فلاور، سخنگوی نادسن، گفت که ایالت آماده شکایت است. او گفت: «ما انتظار یک چالش قانونی را داشتیم و کاملاً آماده دفاع از قانون هستیم.

TikTok که متعلق به ByteDance چین است، با درخواست‌های فزاینده قانون‌گذاران و مقامات ایالتی ایالات متحده برای ممنوعیت این برنامه در سراسر کشور به دلیل نگرانی در مورد نفوذ احتمالی دولت چین بر این پلتفرم مواجه شده است.

بر اساس این شکایت، پنج شاکی که همگی ساکن مونتانا هستند، شامل یک طراح لباس شنا پایدار است که از TikTok برای تبلیغ شرکت خود و تعامل با مشتریان استفاده می کند. یک گروهبان سابق سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده که از TikTok برای ارتباط با دیگر کهنه سربازان استفاده می کند. یک دامدار که از TikTok برای به اشتراک گذاشتن محتوا در مورد ماجراجویی های خود در فضای باز استفاده می کند. دانش آموزی که در حال مطالعه فیزیولوژی انسانی کاربردی است و مطالبی را در مورد ماجراجویی های خود در فضای باز به اشتراک می گذارد. و مردی که ویدیوهای طنز را در TikTok به اشتراک می گذارد و از محتوایی که پست می کند درآمد کسب می کند.

روز چهارشنبه، پس از امضای قانون توسط فرماندار، نادسن، که مانند جیانفورته، یک جمهوری‌خواه است، TikTok را “ابزار جاسوسی حزب کمونیست چین که تهدیدی برای هر مونتانی است” نامید.

بخوانید | جلسه استماع کنگره TikTok: مدیرعامل Shou Zi Chew توسط قانونگذاران آمریکایی کباب شد

TikTok روز چهارشنبه، اندکی پس از امضای این لایحه توسط فرماندار، گفت که ممنوعیت مونتانا “با ممنوعیت غیرقانونی TikTok حقوق متمم اول مردم مونتانا را نقض می کند” و گفت که “به کار خود برای دفاع از حقوق کاربران خود در داخل و خارج ادامه خواهد داد.” مونتانا.”

جیانفورته گفت این لایحه “اولویت مشترک ما برای محافظت از مونتانا در برابر نظارت حزب کمونیست چین” را بیشتر خواهد کرد.

TikTok بارها این موضوع را رد کرده است که تا به حال اطلاعاتی را با دولت چین به اشتراک گذاشته است و گفته است که در صورت درخواست، این شرکت این کار را انجام نخواهد داد.

این شکایت به قاضی دونالد مولوی که در سال 1995 توسط رئیس جمهور دموکرات بیل کلینتون منصوب شد، منصوب شد.

مونتانا که کمی بیش از 1 میلیون نفر جمعیت دارد، گفت که TikTok ممکن است با جریمه برای هر تخلف و جریمه اضافی 10000 دلار در روز در صورت نقض ممنوعیت مواجه شود.

تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای ممنوعیت دانلودهای جدید TikTok و WeChat از طریق دستور وزارت بازرگانی در سال 2020 توسط چندین دادگاه مسدود شد و هرگز اجرایی نشد.

بخوانید | ایالت های ایالات متحده بیشتر TikTok را به دلیل ترس از جاسوسی ممنوع می کنند، برنامه آن را “کاذب های بی اساس” می خواند