کره شمالی که از توافق امنیتی آمریکا و سئول عصبانی است، بازدارندگی هسته‌ای خود را مجدداً تأیید می‌کند

توسط رویترز:

رسانه دولتی KCNA روز دوشنبه اعلام کرد، کره شمالی از توافق اخیر آمریکا و کره جنوبی برای تقویت استقرار دارایی های استراتژیک آمریکا در منطقه به دلیل تشدید تنش تا آستانه “جنگ هسته ای” انتقاد کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی هفته گذشته نشستی را برگزار کردند که طی آن نشستی برگزار شد بایدن متعهد شد که به سئول بینش بیشتری در مورد برنامه ریزی هسته ای خود بدهد در مورد هرگونه درگیری با کره شمالی با افزایش نگرانی در مورد برنامه های تسلیحاتی پیونگ یانگ و چتر هسته ای آمریکا.

هر دو رهبر برای تقویت دفاعی کره جنوبی و استقرار منظم دارایی های استراتژیک ایالات متحده توافق کردند. به عنوان بخشی از این تلاش ها، یک زیردریایی موشک بالستیک اتمی نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار از دهه 1980 از کره جنوبی بازدید خواهد کرد.

همچنین بخوانید | “کاملاً غیرقابل قبول”: چین پس از اینکه پرز کره جنوبی موضوع تایوان را جهانی خواند، به شدت ابراز نگرانی کرد

KCNA به نقل از چو جو هیون، که او را تحلیلگر امنیت بین المللی توصیف کرد، گفت که این توافق بر تمایل متحدان برای انجام “خصمانه ترین و تهاجمی ترین اقدام” علیه کره شمالی تاکید دارد.

استقرار دارایی های استراتژیک آمریکا وضعیت شبه جزیره کره را در “باتلاق بی ثباتی” قرار داده است و هدف آن ایجاد “بلوک های نظامی تهاجمی و انحصاری” در منطقه است.

وی گفت: «این فقط با هدف طفره رفتن از مسئولیت بدترین جنایات مرتبط با هسته‌ای است که با تخریب و نقض سیستماتیک سیستم منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و به ویژه سوق دادن وضعیت شبه جزیره کره به آستانه یک هسته‌ای مرتکب شده است. جنگ،” KCNA گفت.

این هدف شوم هژمونیکی است که ایالات متحده دنبال می کند، تبدیل کل کره جنوبی به بزرگترین پایگاه جنگ هسته ای خود در خاور دور و استفاده مؤثر از آن برای دستیابی به استراتژی خود برای تسلط بر جهان.»

پیونگ یانگ با عصبانیت به نشست یون بایدن واکنش نشان داده و گفته است که این نشست اعتقاد خود را برای تکمیل “بازدارندگی جنگ هسته ای” خود تقویت کرده است.

همچنین بخوانید | خواهر کیم جونگ اون می گوید پیمان امنیتی آمریکا و کره جنوبی وضعیت را بدتر خواهد کرد