کیم جونگ اون کره شمالی دستور پرتاب ماهواره جاسوسی را برای مقابله با “تهدیدات” آمریکا و جنوب صادر کرد.

توسط رویترزرسانه های دولتی روز چهارشنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مقامات دستور داده است تا اولین ماهواره جاسوسی را طبق برنامه پرتاب کنند و گفت که تقویت قابلیت های شناسایی اولویتی برای مقابله با “تهدیدات” ایالات متحده و کره جنوبی است.

کره شمالی در دسامبر گذشته آزمایش “مرحله نهایی” مهمی را برای یک ماهواره جاسوسی انجام داد و گفت که آماده سازی برای پرتاب را تا آوریل تکمیل خواهد کرد.

خبرگزاری دولتی KCNA گفت، کیم در جریان بازدید از اداره ملی توسعه هوافضا در روز سه‌شنبه خواستار استقرار ماهواره بر طبق برنامه شد و دستور استقرار چندین ماهواره شناسایی در مدارهای مختلف را برای تقویت قابلیت‌های نظارتی کشور داد.

KCNA گفت که تولید ماهواره به پایان رسیده است، اما به جزئیات دقیقی اشاره نکرد که تاریخ برنامه ریزی شده پرتاب چه زمانی است.

کیم گفت: «ایمن سازی اطلاعات بلادرنگ درباره سناریوی نظامی نیروهای متخاصم» «مهم ترین» کار است.

کیم استقرار دارایی های استراتژیک ایالات متحده در منطقه را به عنوان تلاشی برای تبدیل کره جنوبی به پایگاهی پیشرفته برای تجاوز و زرادخانه ای برای جنگ محکوم کرد.

همچنین بخوانید | در حالی که کره شمالی در حال برگزاری بازی های جنگی با ایالات متحده و ژاپن است، در «باج گیری هسته ای» غرق می شود

KCNA با استفاده از KCNA گفت: “او (کیم) گفت که داشتن چنین ماهواره ای وظیفه اصلی است که باید برای تقویت نیروهای مسلح کره شمالی انجام شود… و به حاکمیت و حق مشروع آن برای دفاع از خود تعلق دارد.” حروف اول نام رسمی کشور

یک عکس از رسانه های دولتی کیم را نشان می دهد که همراه با دخترش در حال صحبت با مقامات در مقابل تصویری تار از یک ماهواره آشکار است.

بازدید کیم از آژانس فضایی تنها چند روز پس از آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید سوخت جامد توسط کره شمالی انجام می شود که کارشناسان توسعه می گویند که پرتاب موشک را بدون هشدار کمی تسهیل می کند.

همچنین بخوانید | پرتاب موشک بالستیک کره شمالی باعث صدور دستور تخلیه مختصری در ژاپن شد

“از آنجایی که ایالات متحده و کره جنوبی در حال برنامه ریزی برای تشدید موضع نظامی خود علیه کره شمالی هستند… کاملا طبیعی است که کره شمالی بازدارندگی نظامی خود را به اندازه کافی قوی برای مقابله با محیط امنیتی جدی در حال حاضر و آینده توسعه دهد.” به گزارش KCNA، کیم گفت.