گزارشی در مورد مدارس بریتانیا می گوید که دانش آموزان با نفرت ضد هندوها و فشار برای تغییر مذهب روبرو هستند

توسط میز اخبار هند امروز: گزارش یک اندیشکده مستقل مستقر در لندن، میزان تبعیض و قلدری دانش‌آموزان هندو در مدارس بریتانیا را نشان می‌دهد.

گزارش انجمن هنری جکسون مستقر در لندن، که توسط محقق شارلوت لیتل وود، متخصص آموزش ریشی هاندا و بارونس ورما نوشته شده است، یکی از اولین موارد تبعیضی است که کودکان هندو در مدارس بریتانیا با آن مواجه هستند.

این گزارش 988 والدین هندو را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که 51 درصد از آنها گزارش داده اند که فرزندانشان در مدرسه با تبعیض مذهبی مواجه شده اند.

همچنین بخوانید | طرحی در پارلمان بریتانیا در محکومیت نژادپرستی ضد هندی در این کشور ارائه شد

“همکلاسی ها گوشت گاو را به سمت دختر پرتاب کردند”

این گزارش نشان می دهد که 51 درصد از والدین هندو که مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که فرزندشان نفرت ضد هندو را در مدارس تجربه کرده است، در حالی که کمتر از 1 درصد از مدارس در 5 سال گذشته هرگونه نفرت را گزارش کرده اند. علاوه بر این، تنها 19 درصد از والدین هندو که مورد بررسی قرار گرفتند معتقد بودند که مدارس قادر به شناسایی نفرت ضد هندو هستند.

این گزارش گزارش های ناراحت کننده ای از نفرت ضد هندوها علیه کودکان را نشان می دهد که موضوع اصلی این مطالعه بود. این گزارش به توهین‌های ضد هندو اشاره می‌کند که یکی از والدین فاش می‌کرد که «دخترش در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته و همکلاسی‌هایش گوشت گاو به او پرتاب کرده‌اند، زیرا او یک هندو است».

در حالی که یکی دیگر از والدین گفت: «فرزندم با نماد مذهبی روی پیشانی خود به مدرسه رفت. او تا زمانی که دیگر نمی خواست به مدرسه برود مورد آزار و اذیت قرار می گرفت. در طول سالها، ما مجبور شدیم سه بار مدرسه او را در شرق لندن تغییر دهیم.

همچنین بخوانید | لرد مگناد دسایی نویسنده هندی الاصل به دلیل نژادپرستی از حزب کارگر استعفا داد

“قلدری افزایش ابطال پس از 370”

نه تنها توهین‌های ضد هندو، بلکه بچه‌ها با توهین‌های بیگانه‌هراسی و نژادپرستانه در مدارس نیز مواجه شده‌اند. در آیین هندو، دانش‌آموزان برای کاست فراخوانده شده‌اند. برخی از آنها را بچه های دیگر “پکی” می نامیدند. زمانی که والدین فاش کردند که چگونه بچه‌های بریتانیایی بچه‌های هندو را دور انداخته‌اند، نشانه قلدری این بچه‌ها آشکار شد.

این گزارش به نقل از یکی از والدین می‌گوید: «فرزند من به‌خصوص پس از روی کار آمدن نخست‌وزیر مودی در هند و پس از لغو ماده 370، بارها با آزار و اذیت کودکان دیگر مواجه شده است. علاوه بر این، به آنها برچسب «قافر» و «کافر» داده شد و دعوت به تغییر مذهب یا رفتن به جهنم شد.

بر اساس این گزارش، آزار و اذیت کودکان هندو در بریتانیا با ظهور افراط گرایی اسلام گرا بدتر می شود. یکی از والدین در مورد میزان حضور آن بحث کرد که به بچه ها گفته شد که آنها مدت زیادی زنده نمی مانند. “اگر می خواهی به بهشت ​​بروی، باید به اسلام بیایی… هندوها گیاهخواران انتهای زنجیره غذایی هستند، ما تو را خواهیم خورد.”

همچنین بخوانید | درگیری معترضان ضد نژادپرستی بریتانیا با پلیس سواره

آیا موسسات قادر به شناسایی، ثبت این جنایات هستند؟

تنها 19 درصد از والدین هندو معتقدند که مدارس قادر به شناسایی نفرت ضد هندو هستند. در انگلستان، از مدارس انتظار می رود که سوابق دقیقی از هر گونه قلدری که رخ می دهد، از جمله جزئیات خود حادثه، افراد درگیر و هر اقدامی که مدرسه انجام می دهد، نگه دارند.

اما نزدیک به 15 درصد از مدارس هیچ اطلاعاتی را برای این نظرسنجی ارائه نکردند. مدارسی که به درخواست FoI (آزادی اطلاعات) گزارش پاسخ دادند یا سوابق رویدادهای نفرت مبتنی بر دین را نگه نداشتند یا به نظر می رسید که موارد بسیار کمی را ثبت کرده اند.

نیاز فوری به آگاهی

یافته‌های این مطالعه بر نیاز فوری به آگاهی و درک بیشتر از تجربه بچه‌های هندو در مدارس و تحقیقات بیشتر در مورد سایر انواع کمتر شناخته‌شده تعصب‌هایی که ممکن است در کلاس‌های درس بریتانیا آشکار شوند، تاکید می‌کند. این نیاز به مکانیسم های گزارش دهی دقیق تر و دقیق تر برای ثبت چنین حوادثی را برجسته می کند.

(با ورودی های نها سوریاوانشی)

همچنین بخوانید | دانشجوی هندی به دلیل دفاع از زن با حجاب در بریتانیا مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفت