گفتگوی دکن: EAM Jaishankar موضع RCEP را توضیح می دهد ، مأموریت Vande Bharat هند را ستایش می کند

وزیر امور خارجه S Jaishankar روز دوشنبه عملاً در گفتگوی Deccan که توسط ISB ، حیدرآباد برگزار شده بود سخنرانی کرد. موضوع بحث “بحران و همکاری: موارد ضروری در زمان همه گیری” بود.

EAM Jaishankar اظهار داشت ، جهت توسعه هند در ربع قرن گذشته جهانی تر و سودمندتر بوده است. وی در ادامه اظهار داشت که این در مورد این نیست که آیا هند باید جهانی شود یا خیر ، بلکه یک سوال در مورد آینده ای است که تصور شده است.

جایشانکار با انتقاد از رژیم های گذشته پس از آزادسازی در سال 1992 ، گفت: “این سوال پس از سال 1992 هرگز از یک اقتصاد باز یا بسته نبود. این مسئله مذاکره برای تعامل بهینه با جهان بود. و موفقیت در این زمینه نباید توسط تولید ناخالص داخلی تعیین می شد فقط باید نرخ رشد را در نظر بگیریم. این باید پایداری فرآیندهای وارد شده ، پیامدهای اشتغال ناشی از آن و توسعه همه جانبه جامعه ما را نیز در نظر می گرفت. “

وزیر امور خارجه هند در ادامه افزود: “ما نه تنها نتوانستیم نقاط قوت لازم را كه یك اقتصاد صنعتی بزرگ مانند كشور ما باید داشته باشد ، به دست بیاوریم ، بلكه با وابستگی بیش از حد به واردات ، چالش اشتغال ایجاد كردیم. پیام اصلی من امروز به شما چیست: آگاهی کافی از جهان. “

Jaishankar در RCEP

جایشانکار بدون نام بردن از بلوک تجاری تشکیل شده بین 10 کشور اتحادیه ملل آسیای جنوب شرقی (آسه آن) ، همچنین به مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) اشاره کرد. امضا کنندگان RCEP شامل برونئی داروسلام ، کامبوج ، اندونزی ، PDO لائو ، مالزی ، میانمار ، فیلیپین ، سنگاپور ، تایلند ، ویتنام و استرالیا ، چین ، ژاپن ، کره جنوبی و نیوزیلند هستند.

جایشانكار با حمله به چین كه پیشگام تهیه پیش نویس توافق نامه تجارت RCEP بود ، توضیح داد كه چرا هند از چنین معاملات “ناعادلانه” خارج شد. وی گفت ، “به نام گشودگی ، ما اجازه داده ایم كه محصولات یارانه ای و مزایای تولید ناعادلانه از خارج از كشور غالب شود. و در تمام این مدت ، این امر با مانتای اقتصاد باز و جهانی توجیه شد.”

“کاملاً خارق العاده بود که اقتصادی به جذابیت هند اجازه می داد چارچوب توسط دیگران تعیین شود. با گذشت زمان ، شرایط ما به طور جدی تری جدی شد. انتخاب این بود که رویکردی را که عواقب آسیب رسان آن قبلاً آشکار بود ، کاهش دهیم یا شجاعت داشته باشیم تا برای خود مسئله حل کنیم. ما مورد دوم را انتخاب کردیم ، “EAM اضافه کرد.

وی همچنین گفت كه انتخابهایی كه ملتها امروز انجام می دهند فردا “پیامدهای استراتژیك” عمیقی خواهد داشت.

“کسانی که استدلال می کنند باز بودن و کارآیی را نشان می دهند ، تصویر کاملی را ارائه نمی دهند. این به همان اندازه دنیای موانع غیر تعرفه ای یارانه ها و سرمایه داری دولتی است. بدون اغراق ، آنچه اکنون تصمیم خواهیم گرفت تعیین خواهد کرد که آیا هند درجه یک خواهد شد قدرت صنعتی یا نه ، “جایشانکار روز دوشنبه هنگام سخنرانی در گفتگوی دکن گفت.

بلوک تجاری هند و RCEP

هند ، یکی از اصلی ترین شرکت کنندگان در مذاکره ، با استناد به “مسائل برجسته” از مذاکرات RCEP در سال 2019 خارج شد.

براساس سند RCEP که روز یکشنبه توسط 15 کشور امضا شد ، دهلی نو این گزینه را دارد که به بلوک تجارت بپیوندد ، درصورتی که قصد خود را برای پیوستن به پیمان “کتبا” ارائه دهد.

“علاوه بر این ، ما به نقش هند در RCEP بسیار اهمیت خواهیم داد و تأکید می کنیم که RCEP برای هند باز است. به عنوان یکی از 16 کشور اصلی شرکت کننده ، الحاق هند به توافقنامه RCEP با توجه به مشارکت آن در مذاکرات RCEP از سال 2012 و اهمیت استراتژیک آن به عنوان یک شریک منطقه ای در ایجاد زنجیره های ارزش منطقه ای عمیق تر و گسترده تر “، در بیانیه رهبران مشترک در مورد RCEP گفت.

در همین راستا ، بلوک تجاری سند جداگانه “بیانیه وزرا در مورد مشارکت هند در مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP)” را ارائه داد که اهمیت “استراتژیک” هند را تشخیص داده و مقدمات پیوستن آن را در آینده فراهم کرده و دعوت کرده است قبل از پیوستن به اتحادیه تجاری ، باید هر زمان “ناظر” در RCEP باشد.

توافقنامه RCEP برای الحاق هند از تاریخ توافقنامه “باز” ​​است. “کشورهای امضا کننده RCEP هر زمان که هند پس از امضای موافقت نامه RCEP هر زمان خواستار نوشتن قصد خود برای پیوستن به توافق نامه RCEP به سپرده گذار توافق نامه RCEP با در نظر گرفتن آخرین وضعیت شود ، مذاکرات را با هند آغاز می کنند. “در اعلامیه وزرا در مورد مشارکت هند در مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) ، از مشارکت هند در مذاکرات RCEP و هرگونه پیشرفت جدید پس از آن”.

‘Aatmanirbhar Bharat’ و جاده پیش رو

وزیر امور خارجه S Jaishankar ضمن پرداختن به گفتگوی دکن ، از ایده اعتماد به نفس و اینکه چرا چشم انداز “Atmanirbhar Bharat” حیاتی است ، استقبال کرد.

جایشانکار در مورد مبارزه هند علیه بیماری همه گیر ویروس کرونا گفت که دولت وی اطمینان حاصل می کند که هر هندی که در خارج از کشور به سر می برد احساس امنیت می کند و اطمینان می دهد که می تواند به خانه خود بازگردد. وی افزود ، این به خودی خود یک دستاورد بود.

EAM در ادامه گفت: “ما ضمن تمرکز بر همه اینها ، ما همچنین مأموریتهای Vande Bharat را سازماندهی کردیم تا سرخپوستان را از سرزمینهای دور به خانه برگردانیم. بیش از 24 لک از مردم ما از طریق پروازها و از طریق زمین و دریا بازگردانده شده اند. از هوا هند به نیروی دریایی هند ، ما تمام منابع خود را برای دستیابی به این هدف تحت فشار قرار دادیم. هدف بسیار ساده بود – هند امروز هندی را در خارج از کشور رنج نخواهد داد. “

جایشانکار درباره آمادگی هند برای مقابله با چالش های پیش رو گفت: “به طور واضحی ، جمع بندی پیچیدگی کامل مشکلاتی که با آن روبرو هستیم دشوار است. اما بگذارید این را بگویم: کشوری که آمادگی لازم برای چنین بحران عظیمی را نداشت ، راهی است که باید به آینده ما اعتماد کند. کشوری که PPE و هواکش ساخته نمی شود ، ماسکهای N95 در آن کم جمع می شوند ، جایی که کیت های آزمایشی تولید نمی شوند – و ما واقعاً باید از خود بپرسیم که چرا زودتر – امروز نه فقط نیازهای ملی خود را برآورده می کند اما فراتر از این نیز کمک می کند. “

جایشانکار در مورد پاکستان

سرانجام ، جایشانکار بدون نام بردن از پاکستان ، موضوع تروریسم را که از آن طرف مرز نشأت گرفته است ، مطرح کرد.

“در مورد تروریسم ، دوره” مسئله من نیست “در 11 سپتامبر به پایان رسید. اما هنوز هم باید یک تلاش مشترک بین المللی را ایجاد کند. ما در همسایگی خود یک نمونه برجسته از تروریسم مرزی مورد حمایت دولت “، وی گفت.

وزیر امور خارجه S Jaishankar افزود ، “جهان به تدریج از ماهیت جهانی تروریسم بین المللی آگاه می شود. تلاش های بی وقفه ما آن را در کانون توجهات قرار داده و جنبه های مرتبط مانند مالی ترور ، رادیکالیزاسیون و استخدام سایبری را به نمایش می گذارد. یک کنوانسیون جامع در این باره و ما تا زمان وقوع آن آرام نخواهیم بود. “

هند برای امضای و تصویب CCIT (کنوانسیون جامع تروریسم بین المللی) در سازمان ملل متحد برای مقابله با ترور و اطمینان از پاسخگویی کشورها در زمینه کمک و همکاری با تروریست ها تلاش می کند.