یکی از کم سوگیری‌ها: ایلان ماسک پس از اینکه توییتر بی‌بی‌سی را به عنوان «رسانه‌ای با بودجه دولت» برچسب‌گذاری کرد

ایلان ماسک پس از اینکه این شبکه تلویزیونی با عنوان «رسانه‌ای که از سوی دولت تأمین مالی می‌شود» در توییتر مخالفت کرد، بی‌بی‌سی را در میان کم‌تعصب‌ترین سازمان‌های رسانه‌ای توصیف کرد.

میز جهانی هند امروز

دهلی نو،به روز شده: 11 آوریل 2023 09:13 IST

یکی از کم سوگیری‌ها: ایلان ماسک پس از اینکه توییتر بی‌بی‌سی را به عنوان «رسانه‌ای با بودجه دولت» برچسب‌گذاری کرد

ایلان ماسک ساختمان فدرال فیلیپ برتون و دادگاه ایالات متحده در سانفرانسیسکو را ترک می کند (عکس: AP/File)

توسط میز جهانی هند امروز: یک روز پس از اینکه ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، شرکت پخش بریتانیا (بی بی سی) را به عنوان “رسانه ای با بودجه دولتی” در پلتفرم میکروبلاگینگ نامید، بی بی سی با توییتر تماس گرفت. این اقدام ماسک واکنش تند بی بی سی را برانگیخته است.

این برچسب به صفحه‌ای در مرکز کمک توییتر پیوند می‌خورد که می‌گوید «رسانه‌های وابسته به دولت» رسانه‌هایی هستند که دولت به روش‌های مختلف «کنترل محتوای سرمقاله‌ای را اعمال می‌کند».

ماسک در پاسخ به شکایت بی‌بی‌سی پرسید: آیا برچسب توییتر دقیق است؟

ماسک می‌گوید بی‌بی‌سی در میان کم‌طرف‌ترین‌هاست

ما در صدد حداکثر شفافیت و دقت هستیم. در ایمیل ماسک به بی بی سی آمده است که پیوند به مالکیت و منبع سرمایه احتمالاً منطقی است.

«من فکر می‌کنم سازمان‌های رسانه‌ای باید خودآگاه باشند و به دروغ ادعای فقدان کامل سوگیری نکنند. همه سازمان‌ها دارای تعصب هستند، برخی به وضوح بسیار بیشتر از سایرین. باید توجه داشته باشم که من اخبار بی‌بی‌سی را در توییتر دنبال می‌کنم، زیرا فکر می‌کنم این اخبار در میان کم‌طرف‌ترین‌هاست.»

همچنین بخوانید | توییتر ایلان ماسک بی بی سی را به عنوان “رسانه ای که از سوی دولت تامین مالی می شود” نامیده می شود

پاسخ بی بی سی به برچسب رسانه ای با بودجه دولت

پخش کننده گفت که در مورد این نامگذاری با توییتر صحبت کرده است. بی‌بی‌سی با برچسب جدیدی که آن را «رسانه‌ای با بودجه دولت» در حساب اصلی توییتر خود توصیف می‌کند، مخالف است. این شرکت با توئیتر در مورد نامگذاری در حساب @BBC تماس گرفته است تا مشکل را “در اسرع وقت” حل کند.

بی بی سی مستقل بوده و همیشه بوده است. در بیانیه بی‌بی‌سی آمده است که ما توسط مردم بریتانیا از طریق هزینه مجوز تامین می‌شویم.

منشور بی‌بی‌سی بیان می‌کند که شرکت «باید مستقل باشد»، به‌ویژه در مورد «تصمیم‌های سرمقاله و خلاقانه، زمان‌ها و نحوه ارائه محصول و خدماتش، و در مدیریت امورش».

همچنین بخوانید | حساب توییتر بی بی سی پنجابی نیوز در هند مخفی شد

بریتانیایی ها هر سال مبلغ 159 مبلغ مجوز برای تامین مالی خروجی شرکت می پردازند. گاردین در گزارشی گفت که این هزینه توسط دولت تعیین می‌شود، اما توسط خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

برچسب‌گذاری جدید توییتر به حساب بی‌بی‌سی پس از آن صورت می‌گیرد که همین کار را با رادیو عمومی ملی آمریکا (NPR’s) انجام داد.

(با ورودی های نمایندگی)