یک نفر در اثر وقوع گردباد در جنوب تگزاس در نزدیکی ساحل خلیج فارس کشته شد و به ده ها خانه آسیب رساند

توسط آسوشیتدپرسبه گفته مقامات، یک نفر در اثر کوبیدن خانه متحرک وی در اثر وقوع یک گردباد قدرتمند در محله ای در نزدیکی جنوب تگزاس پیش از سپیده دم شنبه کشته شد و به ده ها خانه آسیب رساند و خطوط برق را خراب کرد.

تام هوشن، هماهنگ کننده مدیریت اورژانس در شهرستان کامرون، گفت که حداقل 10 نفر دیگر در بیمارستان بستری شدند، از جمله دو نفر که وضعیت آنها وخیم گزارش شده است. بسیاری از ساکنان نیز دچار بریدگی و کبودی شدند.

گردباد حدود ساعت 4 صبح به وقوع پیوست، زیرا اکثر مردم در خانه‌های خود در محله لاگونا هایتس، واقع در سرزمین اصلی، روبروی جزیره پادری جنوبی، در نزدیکی خلیج مکزیک، خواب بودند. این شهرستان دارای بالاترین نرخ فقر در تگزاس است و دارای مسکن نامرغوب است.

بخوانید | در حالی که طوفان موکا به سمت بنگلادش می رود، هزاران نفر برای سرپناه فرار می کنند

هیچ هشدار قبلی وجود نداشت. بری گلداسمیت، هواشناس هماهنگ کننده هشدار برای سرویس ملی هواشناسی در براونزویل، گفت: در عوض، اولین هشدار یک گردباد “در همان زمان که زمین را لمس می کرد خارج شد.”

«در مورد طوفان‌ها، ما از دریافت برخی هشدارهای اولیه برخورداریم. ما می دانیم که احتمالاً در راه است. با یک گردباد، همانطور که بری اشاره کرد، این یک سناریوی معمولی نیست مگر اینکه یک طوفان / طوفان گرمسیری در منطقه داشته باشیم. بنابراین، ما از یک هشدار بهره مند نبودیم.»

تروینو افزود: «ساعت کمکی نکرد.

تروینو گفت، روبرتو فلورس، 42 ساله، پس از اینکه “عملاً در نتیجه آسیب به خانه متحرک خود له شد” جان باخت.

این طوفان با سرعت باد 86 تا 110 مایل در ساعت (138 تا 177 کیلومتر در ساعت) همراه بود و به گفته سرویس هواشناسی در دسته گردباد EF1 قرار گرفت. فقط دو تا چهار دقیقه طول کشید اما منطقه را ویران کرد.

بخوانید | تیراندازی شدید در کمپ بلوچستان در پی حمله ستیزه جویان، هر 6 تروریست کشته شدند

60 خانه آسیب دیده است. قاضی منطقه یک اعلامیه فاجعه را امضا کرد و یک پناهگاه موقت در شهر نزدیک پورت ایزابل به 38 نفر کمک می کرد.

اریک گارزا، کلانتر شهرستان، گفت: «ظاهرا مستقیماً از آن جامعه عبور کرد. “افراد نمی خواهند خانه های خود را ترک کنند، زیرا می ترسند که کسی به آنجا برود و شروع به دزدی کند.”

گارزا گفت که اداره او به تامین امنیت منطقه کمک می کند و تروینو گفت که مقامات در نظر دارند برای کمک به قربانیان طوفان که می ترسند در صورت ترک اموالشان، اموالشان غارت شود، منع آمد و شد شبانه را در نظر بگیرند.

آنجلیکا سوریا، کارشناس هواشناسی، گفت: لاگونا هایتس در حدود 20 مایلی (32 کیلومتری) شمال شرقی مرز ایالات متحده و مکزیک در براونسویل قرار دارد و مستعد گردباد نیست، اگرچه این چشمه فعال بوده است. این منطقه همچنین برای شروع فصل طوفان آماده می شود.

گردباد تگزاس به دنبال شیوع ده‌ها گردباد در اوکلاهاما، کانزاس، نبراسکا و کلرادو رخ داد که خسارت‌هایی به بار آورد اما تلفاتی گزارش نشد.

بخوانید | استراحتگاه کازینویی در آتلانتیک سیتی برای حفظ “تجربه مهمان” ساحل به شدت فرسوده را بازسازی می کند.