آتش سوزی در بخش ICU بیمارستان رومانی کوید باعث کشته شدن 10 بیمار شد

مقامات گفتند که آتش سوزی در بیمارستانی که بیماران Covid-19 را در شمال شرقی رومانی مداوا می کند ، شنبه 10 کشته و 10 نفر زخمی کرد که هفت نفر از آنها به شدت وخیم است دادستان ها به سرعت تحقیقات جنایی را آغاز کردند.

این آتش سوزی از طریق بخش مراقبت های ویژه ای که برای بیماران Covid-19 در بیمارستان عمومی در شهر پیاترا نعمت تعیین شده بود گسترش یافت ، ایرینا پوپا ، سخنگوی بازرسی موقعیت های اضطراری محلی ، گفت: “بیشتر افرادی که در این آتش سوزی جان خود را از دست دادند یا زخمی شدند بیماران بیمارستان بودند. “

وزیر بهداشت نلو تاتارو به رسانه های رومانی گفت آتش سوزی در بیمارستان اورژانس منطقه ای پیاترا نعمت “به احتمال زیاد در اثر اتصال کوتاه ایجاد شده است.”

دادستانی ملی رومانی گفت که این آتش سوزی را به عنوان پرونده احتمالی آدم کشی جنایی بررسی خواهد کرد. دادستانی که تحقیق را به سمت آتش سوزی سال 2015 که منجر به کشته شدن 64 نفر در یک کلوپ شبانه زیرزمینی در پایتخت رومانی شددفتر گفت ، بخارست ، به عنوان رئیس تحقیق جدید منصوب شد.

آتش سوزی در کلوپ شبانه Colective اعتراضات گسترده ای را برانگیخت که دولت رومانی را مجبور به انصراف از سمت خود کرد. دولت در آن زمان توسط حزب سوسیال دموکرات متمایل به چپ ، معروف به PSD ، هدایت می شد.

PSD امیدوار است که در انتخابات عمومی بعدی ، که در 6 دسامبر برگزار می شود ، قدرت را پس بگیرد. تقریباً حتمی است که از آتش سوزی روز شنبه در پیاترا نعمت در حملات علیه حزب راست میانه حزب لیبرال ملی یا NLP که از اکتبر گذشته دولت اقلیت رومانی را کنترل می کند ، استفاده شود.

دولت اقلیت در تلاش است تا با مهار هزینه های اجتماعی ، عواقب اقتصادی از ویروس کرونا را مهار کند و مرگ دلخراش بیماران در یک بیمارستان دولتی Covid-19 احتمالاً پیش از انتخابات بر مشکلات حزب حاکم خواهد افزود.

خبرگزاری ها گزارش دادند که بیمارستان اورژانس منطقه ای پیاترا نعمت مدت هاست که مدیریت ضعیفی داشته و در سال گذشته هشت مدیر منصوب از دولت بر این مرکز نظارت می کنند.

مدیر فعلی بیمارستان ، لوسیان میکو ، تنها سه هفته پیش پس از استعفا pred سلف خود به دلیل درمان ضعیف بیماران منصوب شد. این استعفا به دنبال گزارش های رسانه ای در مورد بیماران ، از جمله بسیاری از افراد مشکوک به Covid-19 ، مجبور شد که در خارج از سرما برای دیدن دکتر منتظر بماند.

میکو روز شنبه گفت که یک پزشک کشیک سعی در نجات بیماران از شعله های آتش دارد و در شرایط سختی قرار دارد که سوختگی های درجه اول و دوم 80٪ بدن او را پوشانده است. یک پزشک دیگر و دو پرستار نیز تحت درمان سوختگی قرار داشتند.

پیاترا نعمت حدود 353 کیلومتر (219 مایل) شمال پایتخت رومانی ، بخارست است.