آمیت شاه وضعیت COVID-19 را در دهلی ارزیابی می کند

مقامات گفتند ، آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه روز یکشنبه وضعیت COVID-19 دهلی را در پی افزایش اخیر پرونده ها در پایتخت ملی بررسی کرد.

ستوان فرماندار دهلی ، آنیل بایجال ، وزیر ارشد آرویند کجریوال ، وزیر بهداشت اتحادیه هارد وردان ، وزیر بهداشت دهلی ساتیندار جین و افسران ارشد دولت مرکزی در جلسه به ریاست شاه شرکت کردند.

یک مقام وزارت امور داخله گفت ، وزیر کشور اوضاع ناشی از افزایش موارد COVID-19 در دهلی را بررسی کرد و در مورد راه های مقابله با آن بحث کرد.

دهلی 3235 مورد تازه COVID-19 را ثبت كرد و تعداد عفونت ها را به بیش از 4.85 لك در روز یكشنبه رساند ، در حالی كه نود و پنج نفر دیگر منجر به كشته شدن تعداد كشته شدگان به 7،614 نفر رسید.

این مقام گفت: این جلسه برای تدوین استراتژی مهار شیوع ویروس در دهلی تشکیل شد ، به ویژه با توجه به فصل جشن و کاهش دما همراه با افزایش آلودگی.

در تاریخ 2 نوامبر ، جلسه ای توسط آژا كومار باهالا ، وزیر امور داخله اتحادیه كه سومین افزایش در موارد ویروس کرونا در دهلی بود به جشنواره ها و جابجایی بیشتر مردم ، همراه با سستی در رعایت اصول اساسی رفتار مناسب COVID ، نسبت داده بود.

با این حال ، کجریوال هفته گذشته دلیل اصلی افزایش آلودگی ها در این موارد بود.

جلسه به ریاست باهلا تصمیم گرفت که برای آزمایش ، ردیابی تماس و درمان ، به ویژه در مناطق بحرانی ، تلاش شود.

همچنین تأکید شده است که سفر با مترو باید مطابق با روشهای استاندارد عملیاتی (SOP) تنظیم شود.

در حالی که تعداد موارد تازه COVID و موارد فعال در حال افزایش است ، دولت متمرکز بر آزمایش ، ردیابی تماس و درمان است.

موارد ویروس کرونا ویروس تازه در روز یکشنبه در دهلی از 21،098 آزمایش انجام شده در روز قبل تشخیص داده شد. بر اساس یک بولتن صادر شده توسط بخش بهداشت دهلی ، میزان مثبت بودن به 15.33 درصد افزایش یافته است.

پایتخت ملی در چهارشنبه بالاترین سنبله یک روزه خود را با 8593 مورد COVID-19 ثبت کرده است. در روز پنجشنبه ، 104 مورد فوتی ، بالاترین میزان در یک روز در طول پنج ماه گذشته ، ثبت شد.

براساس بولتن بهداشتی صادر شده در روز شنبه ، شمار موارد فعال در پایتخت ملی به 44456 رسید در حالی که نرخ بهبودی بیش از 89 درصد بود. تعداد مناطق مهار در دهلی مانند روز شنبه 4288 بود.

جهش ناگهانی در موارد ویروس کرونا در میان فصل جشن و افزایش سطح آلودگی رخ می دهد. در حالی که جشن های دورگا پوجا در 25 اکتبر به پایان رسید ، دیوالی شنبه بود و اواخر این هفته چات.

مرکز ملی کنترل بیماری ، در گزارشی که اخیراً تهیه شده است ، هشدار داده بود که دهلی باید برای حدود 15000 مورد COVID-19 تازه در روز آماده شود ، با در نظر گرفتن مشکلات تنفسی مربوط به زمستان ، هجوم زیادی از بیماران از خارج و مجالس جشن.

در ماه ژوئن ، هنگامی که تعداد پرونده های COVID-19 در دهلی در حال افزایش بود ، شاه پس از انتقاد در مناطق مختلف اداره دولت دهلی برای بحران ، وارد عمل شده بود.

در آن زمان ، شکایات از عدم دسترسی به تخت در بیمارستان ها و مشکل در انجام آزمایشات در آزمایشگاه ها وجود داشت.

وزیر کشور با هدایت از جلو ، با افزایش تعداد آزمایشات روزانه ، تخت بیمارستان و راه اندازی بیمارستانهای موقت و مرکز مراقبت COVID ، امکانات را بهبود بخشید.

کمیته ای که توسط شاه تاسیس شد نیز نرخ آزمایش ، تخت در بیمارستان های خصوصی ، ICU و تخت های ایزوله را تعیین کرد.

در جلسه ای در 18 ژوئن ، وزیر کشور گفته بود که برای مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا باید یک استراتژی مشترک برای دهلی و منطقه پایتخت ملی تنظیم شود و افزود که حومه هایی مانند Gurgaon ، Noida و Ghaziabad را نمی توان از پایتخت ملی جدا کرد در این نبرد