آژانس غذایی نوبل سازمان ملل هشدار داد که سال 2021 از سال 2020 بدتر خواهد بود

رئیس برنامه جهانی غذا می گوید جایزه صلح نوبل به آژانس سازمان ملل متحد توجه و مگافون داده است تا به رهبران جهان هشدار دهد که سال آینده بدتر از امسال خواهد بود و بدون میلیاردها دلار “ما قحطی خواهیم داشت نسبت کتاب مقدس در سال 2021. “

دیوید بیسلی در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت که کمیته نوبل نروژ در حال بررسی کارهایی است که آژانس هر روز در درگیری ها ، بلایا و اردوگاه های پناهندگان انجام می دهد ، که اغلب زندگی کارمندان را برای تغذیه میلیون ها گرسنه در معرض خطر قرار می دهد – بلکه برای ارسال “پیام به جهان که در آنجا بدتر می شود … (و) که سخت ترین کار ما هنوز در انتظار نیست.”

بیسلی درباره جایزه ماه گذشته گفت: “این خیلی به موقع بود زیرا ما می توانستیم بالاتر از گروه سرود مبارزه کنیم” ، با اشاره به اخبار تحت سلطه انتخابات ایالات متحده و بیماری همه گیر Covid-19 و دشواری جلب توجه جهانیان درباره “فاجعه ای که در سراسر جهان با آن روبرو هستیم.”

بیسلی با یادآوری تعجب و خوشحالی 20،000 کارمند WFP در سراسر جهان و شوک خود از اینکه در جلسه ای در نیجر در منطقه ساحل آفریقا با اخبار قطع شد ، گفت: “بنابراین این واقعا یک هدیه از بالا بود.”

بیسلی هشدار خود را به آوریل آوریل به شورای امنیت سازمان ملل متحد یادآوری کرد که در حالی که جهان با بیماری همه گیر ویروس کرونا سر و کار دارد ، همچنین “در آستانه یک بیماری همه گیر گرسنگی” است که می تواند در طی چند ماه منجر به “قحطی های متعدد با نسبت کتاب مقدس” شود اقدام فوری انجام نشد

وی گفت: “ما توانستیم از آن در سال 2020 جلوگیری کنیم … زیرا رهبران جهان با پول ، بسته های محرک ، به تعویق انداختن بدهی پاسخ دادند.”

اکنون ، بیسلی گفت ، Covid-19 دوباره در حال افزایش است ، در حال خراب شدن اقتصاد به ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​است و موج دیگری از انسداد و تعطیلی وجود دارد.

اما او گفت که پولی که در سال 2020 موجود بود قرار نیست در سال 2021 در دسترس باشد ، بنابراین او از نوبل برای ملاقات واقعی و حضوری رهبران ، گفتگو با پارلمان ها و سخنرانی ها برای حساس کردن افراد قدرتمند استفاده می کند ” فاجعه ای که ما با آن روبرو هستیم – بحرانهایی که واقعاً در طی یک ماه آینده بسیار خارق العاده خواهد بود ، چه کسی می داند ، 12 تا 18 ماه. “

بیسلی با بیان اینکه اکنون همه می خواهند با برنده جایزه صلح نوبل ملاقات کنند ، توضیح داد که اکنون به جای 15 دقیقه با رهبران ، 45 دقیقه وقت می گیرد و می تواند به عمق بیشتری بپردازد و توضیح دهد که سال آینده اوضاع چگونه بد خواهد بود و رهبران قرار است برنامه ها را اولویت بندی کنند. وی گفت: “و پاسخ واقعاً خوب بوده است.”

وی گفت: “من به آنها می گویم شما پول كافی برای تأمین بودجه تمام پروژه هایی كه در طول تاریخ تأمین مالی می كنید نخواهید داشت.”

بیسلی گفت: “این موارد مهم است ، اما او بحران پیش رو را به تایتانیك تشبیه كرد و گفت:” در حال حاضر ، ما واقعاً باید روی كوه های یخی تمرکز كنیم ، و یخ های یخ قحطی ، گرسنگی ، بی ثبات سازی و مهاجرت هستند. “

بیسلی گفت WFP سال آینده به 15 میلیارد دلار نیاز دارد – 5 میلیارد دلار فقط برای جلوگیری از قحطی و 10 میلیارد دلار برای اجرای برنامه های جهانی آژانس از جمله برای كودكان دارای سوourتغذیه و ناهار مدرسه كه اغلب تنها وعده غذایی جوانان است.

“اگر من می توانم آن را به همراه پول عادی خود تأمین كنم ، پس از قحطی در جهان جلوگیری می كنیم” و بی ثبات سازی و همچنین مهاجرت را به حداقل می رسانیم. او گفت.

بیسلی گفت ، علاوه بر جمع آوری پول اضافی از دولتها ، “امید بزرگ” دیگر او این است که میلیاردرهایی که در طی بیماری همه گیر Covid-19 میلیاردی کسب کرده اند ، به صورت یکباره افزایش می یابند. او قصد دارد فشار دادن این پیام را احتمالاً در ماه دسامبر یا ژانویه آغاز كند.

در آوریل ، بیزلی گفت 135 میلیون نفر با “سطح گرسنگی یا حتی بدتر از آن” روبرو هستند. سپس یک تجزیه و تحلیل WFP نشان داد که ویروس کرونا می تواند 130 میلیون نفر دیگر را “تا پایان سال 2020 به مرز گرسنگی برساند”.

وی در مصاحبه مجازی روز چهارشنبه از رم ، محل استقرار WFP ، گفت كه در حالی كه امسال از قحطی جلوگیری شد ، تعداد افرادی كه با گرسنگی مواجه هستند به 270 میلیون نفر افزایش می یابد.

بیسلی گفت: “حدود سه ده کشور وجود دارد که اگر پول لازم را نداشته باشیم ممکن است وارد شرایط قحطی شوند.”

براساس تجزیه و تحلیل مشترک WFP و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل در ماه اکتبر ، 20 کشور “احتمالاً طی سه تا شش ماه آینده با” جهش های بالقوه ناامنی حاد غذایی “روبرو خواهند شد” و نیاز به توجه فوری دارند. “

آژانس های سازمان ملل گفتند ، از این مناطق ، یمن ، سودان جنوبی ، شمال شرقی نیجریه و بورکینافاسو مناطقی دارند که “پس از سالها درگیری یا شوک های دیگر به یک وضعیت گرسنگی بحرانی رسیده اند” و هرگونه وخامت بیشتر در ماه های آینده “می تواند منجر به خطر قحطی. “

کشورهای دیگر که نیاز به “توجه فوری” دارند عبارتند از افغانستان ، کامرون ، جمهوری آفریقای مرکزی ، کنگو ، اتیوپی ، هائیتی ، لبنان ، مالی ، موزامبیک ، نیجر ، سیرالئون ، سومالی ، سودان ، سوریه ، ونزوئلا ، زیمبابوه.

بیسلی گفت واکسن Covid-19 “نوعی خوش بینی ایجاد می کند که امیدوارم به جهش در اقتصادهای سراسر جهان ، به ویژه اقتصادهای غربی کمک کند. اما مدیر اجرایی WFP گفت: در حال حاضر 17 میلیارد دلار محرک اقتصادی بوده است “و ما این کار را در سطح جهانی نخواهیم کرد.”

بیسلی گفت: “ما بسیار بسیار نگران هستیم” كه با پرداخت مجدد بدهی های معوق برای كشورهای با درآمد كم و متوسط ​​در ژانویه ، قفل جدید و تأثیرات اقتصادی گسترده ، “2021 سال بسیار بدی خواهد بود.”