اجساد انباشته شده، فریاد کمک: تصاویر تکان دهنده از ازدحام در مدرسه یمن که منجر به کشته شدن 85 نفر شد.

توسط میز جهانی هند امروز: دست کم 85 نفر در روز پنجشنبه در صنعا پایتخت یمن کشته شدند ازدحام جمعیت در حالی که صدها نفر در یک مدرسه برای دریافت کمک جمع شده بودنددر گزارشی توسط گاردین آمده است. یک مقام امنیتی حوثی به خبرگزاری فرانسه گفت که بیش از 322 نفر در درگیری جمعیت زخمی شدند.

ویدئوهایی در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که اجساد در خیابان ها روی هم انباشته شده اند، زیرا نیروهای اورژانس تلاش می کنند همه بازماندگان را نجات دهند. (به صلاحدید بیننده برای ویدیوی زیر توصیه می شود زیرا ممکن است حاوی تصاویر ناراحت کننده باشد)

دو شاهد این حادثه به آسوشیتدپرس گفتند که پس از آن که حوثی‌های مسلح در تلاش برای کنترل آنها به هوا شلیک کردند و گلوله به سیم برق اصابت کرد و باعث انفجار آن شد، جمعیت هراسان شدند. شاهدان گفتند که وحشت ناشی از تیراندازی منجر به ازدحام جمعیت شد.

همچنین بخوانید | به گفته مقامات، ازدحام در پایتخت یمن دست کم ۷۸ کشته برجای گذاشت

مردم سعی می کردند دیگران را بیرون بکشند، زیرا اجساد روی هم انباشته شده بود و آنها بدون هیچ راهی گیر کرده بودند.

حادثه روز پنجشنبه مرگبارترین حادثه در کشور در سالهای اخیر است که به جنگ طولانی مدت آن مربوط نمی شود. این حادثه مرگبار چند روز پیش از جشنواره عید فطر که پایان ماه مبارک رمضان است رخ داد.

در پی این حادثه، محل حادثه مملو از کفش‌های رها شده و سایر وسایل افراد بود که در ازدحام جمعیت یا مجروح یا جان باختند.

پس از ازدحام جمعیت در صنعا، یمن، کفش‌ها و سایر وسایل رها شده روی زمین افتاده است. (عکس رویترز)

وزارت کشور حوثی‌ها گفت که دو سازمان‌دهنده را بازداشت کرده و تحقیقات در حال انجام است. این وزارتخانه علت این ازدحام را «توزیع تصادفی» بودجه بدون هماهنگی با مقامات محلی دانست.

همچنین بخوانید | اجساد در خیابان ها: درگیری ارتش و شبه نظامی سودان 270 کشته برجای گذاشت و هزاران نفر از خارطوم فرار کردند.