اد شیران برنده دومین دعوای حق چاپ به خاطر «تفکر با صدای بلند» شد

توسط رویترز: اد شیران، خواننده و ترانه‌سرا بریتانیایی روز سه‌شنبه دومین شکایت حقوق مؤلف را در دادگاه فدرال منهتن به دلیل شباهت‌های بین آهنگ «Thinking Out Loud» و Marvin Gaye «Let’s Get It On» شکست داد.

قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس استانتون، پرونده طرح شده توسط Structured Asset Sales LLC را رد کرد و حکم داد که بخش هایی از “Let’s Get It On” Sheeran که متهم به نقض حق نسخه برداری شده بود، برای محافظت از حق چاپ بسیار رایج است.

شیران اوایل این ماه در دادگاهی جداگانه بر سر این آهنگ ها در دادگاه مشابه پیروز شد.

استانتون ریاست هر دو پرونده را بر عهده داشت، که مربوط به سهم اد تاونسند یکی از نویسندگان فیلم کلاسیک گی 1973 بود. وارثان تاونسند نتوانستند هیئت منصفه را متقاعد کنند که شیرن بخشی از حق چاپ تاونسند آنها را در این آهنگ نقض کرده است.

Structured Asset Sales متعلق به بانکدار سرمایه گذاری و خالق “Bowie Bonds” دیوید پولمن است و مالک بخشی از منافع تاونسند در “Let’s Get It On” است. در سال 2018 پس از طرح دعوی وارثان تاونسند، از شیران، گروه موسیقی وارنر (WMG.O) و ناشر موسیقی او سونی موزیک پابلیشینگ شکایت کرد.

همچنین بخوانید | دادگاه ایالات متحده حکم داد که اد شیرن از کتاب کلاسیک ماروین گی در دادگاه حق چاپ کپی نکرده است

استنتون روز سه‌شنبه دریافت که ترکیب پیشرفت آکورد و ریتم هارمونیک در آهنگ گی یک “ساختمان اصلی موسیقی” است که برای حمایت از حق چاپ بسیار رایج است.

ایلین فارکاس، وکیل شیران، این تصمیم را “پیروزی مهم نه تنها برای اد” و همکارش، امی واج، “بلکه برای همه ترانه سرایان و مصرف کنندگان موسیقی” خواند.

Structured Asset Sales شکایت دیگری علیه شیران بر اساس حقوق خود در مورد ضبط Gaye تنظیم کرده است که هنوز در حال بررسی است.

پولمن به رویترز گفت که هیأت منصفه در آن پرونده به ضبط آهنگ «Let’s Get It On» بر خلاف اجرای رایانه‌ای نت آهنگ از محاکمه تاون‌سند، گوش خواهند داد.

پولمن می‌گوید: «بزرگ‌ترین ترس آن‌ها، از نظر هر چیزی که ثبت کرده‌اند، جلوگیری از ورود صدای ضبط‌شده بوده است.