ارتش هند در حال انجام “حملات دقیق” به صفحه های پرتاب ترور در PoK: گزارش

منابع این نهاد امنیتی روز پنجشنبه گفتند که ارتش هند در واکنش به تلاش های بی وقفه ارتش پاکستان برای سوق دادن حداکثر تعداد تروریست ها به هند قبل از شروع زمستان های سخت ، به حملات مظنون به پرتاب ترور در داخل کشمیر تحت اشغال پاکستان “حملات دقیق” انجام می دهد.

آنها گفتند “دولت عمیق” در پاکستان سعی دارد توازن خوبی را بین فرار از نظارت توسط FATF ناظر جهانی ضد ترور و حمایت از ترور همزمان با هدف دامن زدن به ناآرامی ها در جامو و کشمیر مدیریت کند.

در چند هفته گذشته ، ارتش پاکستان با توسل به شلیک بی رویه توسط توپهای کالیبر سنگین برای حمایت از نفوذ تروریستها به جامو و کشمیر ، غیرنظامیان را در سمت هند از خط کنترل (LoC) هدف قرار داده است.

امسال ، بر اساس اطلاعات رسمی ، 21 غیرنظامی بی گناه در آتش سوزی پاکستان جان خود را از دست داده اند در حالی که در کل سال 2019 18 نفر غیرنظامی هستند.

این منابع گفتند که حملات هدفمند مبتنی بر اطلاعات توسط ارتش هند برای خنثی سازی بیشتر تروریست های پاکستانی و خارجی انجام می شود و خسارات جانبی در این عملیات بسیار ناچیز بوده است.

الگوی جدیدی که اسلام آباد در “تحریک” ناآرامی ها و مسلح کردن جوانان در جامو و کشمیر دنبال می کند این بوده است که از هرگونه اثری از درگیری آن با توجه به فشار فزاینده بین المللی بر آن برای اقدام علیه گروه های تروریستی که از خاک آن فعالیت می کنند ، جلوگیری کند. گفت

یک منبع نظامی گفت: “پاکستان تلاش کرده است روستاییان صلح آمیز را که در کنار طرف هند LoC زندگی می کنند هدف قرار دهد تا به ساکنان مناطق داخلی کشمیر پیغامی ارسال کند که پیروی از دستورات پاکستان و بخشنامه های تروریسم کشنده خواهد بود”.

با شعله ور شدن یک آتش سوزی بزرگ ، پاکستان روز جمعه به بمبارانهای شدید در چندین منطقه در امتداد LoC در شمال کشمیر متوسل شد و پنج پرسنل امنیتی را به جز حداقل چهار غیرنظامی کشته است.

ارتش هند با یک موشک هدایت شونده ضد تانک و توپخانه که در آن حداقل هشت سرباز پاکستانی کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند ، یک تلافی عمده انجام داد و چندین موقعیت پاکستان را مورد اصابت قرار داد.

این منبع گفت: “اقدامات ارتش پاکستان برای هدف قرار دادن منحصر به فرد غیرنظامیان با حملات دقیق ارتش هند به مظنون به پرتابگرهای در داخل کشمیر-اشغال شده توسط پاکستان مقابله می شود”. کمک از اهدا کنندگان خارجی

این منابع گفتند ، ارتش پاکستان همچنین به سلاح های کالیبر سنگین به شلیک به سمت ایستگاه های ارتش هند در امتداد LoC متوسل شده است.

براساس داده های رسمی ، امسال هشت پیشنهاد نفوذ خنثی شده و 14 تروریست در امتداد LoC خنثی شده اند.

این منابع گفتند که پاکستان پس از حملات هوایی بالاکوت هند در سال گذشته به شدت از محل اردوگاه های آموزش تروریست ها محافظت می کند. هواپیماهای جنگی هند در 26 فوریه سال گذشته در پاسخ به حمله تروریستی پولواما که در آن 40 سرباز CRPF کشته شدند ، یک اردوگاه آموزشی تروریستی جیش محمد را در اعماق پاکستان کوبیدند.

این اقدام هند منعکس کننده یک تغییر اعتقادی در رویکرد این کشور در مقابله با تروریسم فرامرزی است.

این منابع گفتند که تلاش های پاکستان برای دامن زدن به خشونت در داخل دره کشمیر و برهم زدن زندگی شهروندان عادی “بی فایده” بوده است زیرا تعداد فزاینده ای از جوانان برای تسلیم در جریان اصلی تسلیم شده اند.

به گفته یک مقام امنیتی: “تعداد فزاینده جوانان گمراهی که با روایت های نادرست پاکستان اغوا شده و به تانزیم های تروریستی پیوستند ، پس از تلاش های هماهنگ برای دستیابی به آنها از طریق والدین ، ​​دوستان و اقوام خود ، تسلیم نیروهای امنیتی می شوند”.

وی گفت: سیاست لیبرال تسلیم و توانبخشی اصلاح شده ، ستیزه جویان را به بازگشت به جریان اصلی ملی ترغیب کرده است.

برای گمراه کردن جامعه جهانی و کاهش امضای هویت اسلامی تروریست ها ، این دولت عمیق موجودیت های جدیدی را در رسانه های اجتماعی ایجاد کرده است ، منابع افزود: تلاش برای به نوعی گرفتن تخیل جوانان و مسلح کردن آنها است. آنها گفتند ظاهراً این گروهها برای مردم کشمیر ناشناخته هستند.

با وجود شیوع ویروس کرونا در منطقه ، پاکستان به نقض آتش بس غیرقابل پیش بینی در امتداد LoC متوسل شده و تلاش های مشترکی را برای هل دادن شبه نظامیان به کشمیر انجام داده است.

خصومت پاکستان پس از آنکه هند تصمیم خود را برای پس گرفتن وضعیت ویژه جامو و کشمیر و تقسیم این کشور به دو سرزمین اتحادیه در آگوست سال گذشته افزایش داد ، افزایش یافت.

(پس از انتشار گزارش ، ارتش هند بیانیه ای صادر كرد كه در آن آمده بود ، “داستان PTI مبتنی بر تجزیه و تحلیل نقض آتش بس (CFV) است كه در 13 نوامبر 2020 اتفاق افتاد. روشن شده است كه هیچ شلیك یا CFV صورت نگرفته است امروز در LC. “)