اسپری بینی ضد COVID-19 “آماده برای استفاده در انسان”: محققان دانشگاه بیرمنگام

لندن: اسپری بینی که می تواند محافظت م againstثری در برابر ویروس COVID-19 ایجاد کند توسط محققان دانشگاه بیرمنگام با استفاده از موادی که قبلاً برای استفاده در انسان پاک شده است ، ایجاد شده است.

یک تیم در موسسه فناوری های بهداشتی دانشگاه ، اسپری را با استفاده از ترکیباتی که قبلاً به طور گسترده توسط نهادهای نظارتی در انگلیس ، اروپا و ایالات متحده تأیید شده اند ، فرموله کردند.

این مواد در حال حاضر به طور گسترده ای در دستگاه های پزشکی ، داروها و حتی محصولات غذایی استفاده می شود.

این بدان معناست که روشهای معمول پیچیده برای انتقال یک محصول جدید به بازار بسیار ساده شده است ، بنابراین اسپری می تواند خیلی سریع در بازار موجود باشد.

یک مطالعه پیش چاپ (هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است) آزمایشات کشت سلولی را برای آزمایش توانایی محلول مهار عفونت توصیف می کند. آنها دریافتند که ویروس های سلول تا 48 ساعت پس از درمان با محلول و هنگامی که بارها رقیق می شوند ، از عفونت جلوگیری می کنند.

دکتر ریچارد مواکز ، نویسنده اصلی مقاله ، گفت: “این اسپری از محصولات آماده در دسترس تهیه می شود که قبلاً در محصولات غذایی و دارویی استفاده می شده است و ما به طور هدفمند این شرایط را در روند طراحی خود قرار داده ایم. این بدان معنی است که با شرکای مناسب ، ما می توانیم طی چند هفته تولید انبوه را شروع کنیم. ”

اسپری به دو روش اصلی کار می کند. در مرحله اول ، ویروس را در داخل بینی گیر می کند و از بین می برد ، از آنجا که می توان از طریق راه های معمول از بین برد – بینی یا بلع.

ثانیاً ، به دلیل کپسول شدن ویروس در پوشش چسبناک اسپری ، از جذب بدن جلوگیری می شود.

این بدان معناست که باعث کاهش بار ویروسی در بدن می شود ، اما حتی اگر ذرات ویروس از طریق عطسه یا سرفه به فرد دیگری منتقل شود ، احتمال آلودگی آن توسط ذرات ویروس فعال کمتر است.

پروفسور لیام گروور ، نویسنده همکار ، می گوید: “اگرچه بینی ما روزانه هزاران لیتر هوا را فیلتر می کند ، اما محافظت زیادی در برابر عفونت وجود ندارد و بیشتر ویروس های منتقل شده در هوا از طریق مجرای بینی منتقل می شوند. اسپری که ما تهیه کرده ایم این محافظت را ایجاد می کند همچنین می تواند از انتقال ویروس از شخصی به فرد دیگر جلوگیری کند. ”

این تیم معتقد است که اسپری می تواند به ویژه در مناطقی که ازدحام جمعیت کمتر قابل اجتناب است ، مانند هواپیماها یا کلاس های درس مفید باشد. استفاده منظم از اسپری می تواند انتقال بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.