امارات متحده عربی صدور ویزای سفر به پاکستان ، 11 کشور دیگر را به حالت تعلیق درآورد

اسلام آباد: امارات متحده عربی روز چهارشنبه صدور ویزای جدید برای بازدید کنندگان از پاکستان و 11 کشور دیگر را تا اطلاع ثانوی به طور موقت متوقف کرد ، وزارت امور خارجه گفت.

زاهد حافظ چودری ، سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت ، تصور می شود تصمیم مقامات امارات متحده عربی مربوط به موج دوم COVID-19 است.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال تایید رسمی مقامات امارات در این زمینه است ، گفت: “ما آموخته ایم که امارات متحده عربی صدور ویزای سفر جدید را به طور موقت تا اطلاع ثانوی برای 12 کشور از جمله پاکستان متوقف کرده است.

وزارت امور خارجه گفت ، با این حال ، تعلیق در ویزاهایی که قبلا صادر شده اعمال نمی شود.

بلافاصله مشخص نبود که چند نوع ویزا تحت تأثیر این تعلیق قرار می گیرند. امارات متحده عربی دارای دسته های مختلف ویزا از جمله تجارت ، توریست ، ترانزیت و دانشجویی است.

سایر کشورهایی که تحت دستورالعمل های جدید ویزای دولت امارات متحده عربی قرار گرفته اند ، شامل ترکیه ، ایران ، یمن ، سوریه ، عراق ، سومالی ، لیبی ، کنیا و افغانستان هستند.

در ماه ژوئن ، هنگامی که پرونده ها در پاکستان در حال افزایش بود ، هواپیمایی امارات متحده عربی امارات اعلام کرده بود که خدمات مسافری از پاکستان را تا 3 ژوئیه متوقف می کند.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که حدود 30 پاکستانی که با هواپیمای امارات وارد هنگ کنگ شدند از نظر آزمایش ویروس مثبت بودند. داون نیوز گزارش داد که این شرکت هواپیمایی در ماه جولای پروازهای خود را از سر گرفت.

در ماه اوت ، هواپیمایی کویت پروازهای تجاری به پاکستان و 30 کشور دیگر را که به دلیل شیوع ویروس کرونا “خطر بالایی” تلقی می شود ، ممنوع کرد.

از اواخر ماه گذشته تعداد آلودگی ها در پاکستان در حال افزایش است و مقامات اعلام کرده اند که این کشور شاهد موج دوم COVID-19 است. میزان مثبت بیماری به ویژه در شهرهای بزرگ از جمله کراچی ، لاهور ، اسلام آباد ، فیصل آباد و حیدرآباد افزایش یافته است.

روز دوشنبه ، نخست وزیر عمران خان از مردم خواسته بود “به عنوان یک ملت عمل کنند” تا جلوی ویروس کرونا را بگیرند ، که تاکنون 363،380 نفر را آلوده و 7،230 نفر در این کشور جان خود را از دست داده است.