انگلیس با سیستم سختگیرانه طبقه بندی شده قفل کوید را خاتمه می دهد

دفتر نخست وزیر بوریس جانسون گفت: انگلیس در 2 دسامبر به انسداد ملی COVID-19 خاتمه می دهد و محدودیت های منطقه ای شدیدتری را نسبت به قبل اعمال می کند ، مناطق بیشتری با محدودیت های شدید برای جلوگیری از دوباره ویروس مواجه است.

جانسون در اوایل ماه نوامبر پس از افزایش دوباره موارد آلودگی و مرگ ، انگلیس را به یک قفل یک ماهه سفارش داد و باعث عصبانیت مشاغل و برخی از حزب سیاسی خود از پیامدهای اقتصادی شد.

داده های رسمی نشان می دهد موج دوم عفونت ها مسطح شده است ، اما انتظار می رود مشاوران علمی روز دوشنبه هشدار دهند كه محدودیت های منطقه ای قبلی به اندازه كافی پیش نرفته و اقدامات سخت تری برای جلوگیری از انسداد ملی دیگر لازم است.

سخنگوی گفت: “نخست وزیر و مشاوران علمی وی واضح هستند که ویروس هنوز وجود دارد – و بدون محدودیت های منطقه ای می تواند به سرعت کنترل مجدد آن قبل از تأثیر واکسن ها و آزمایش های گسترده انجام شود.”

“این می تواند پیشرفت کشور را به خطر بیندازد و یک بار دیگر فشار غیر قابل تحملی بر NHS (سرویس بهداشت ملی) را به خطر بیندازد.”

انگلیس بدترین آمار کشته شدگان در اروپا و عمیق ترین انقباض اقتصادی را در بین کشورهای G7 متحمل شده است ، که انتقادات شدیدی را نسبت به نحوه برخورد همه گیر جانسون به دنبال دارد.

قبل از آخرین قفل ، انگلستان در سه طبقه قرار گرفته بود ، با سختگیرانه ترین اقدامات در شمال انگلیس ، جایی که حرکت محدود بود و میخانه ها مجبور به تعطیلی شدند ، مگر اینکه غذای قابل توجهی بفروشند.

دفتر جانسون گفت نخست وزیر برنامه زمستانی COVID جدید را با دو بخش بیشتر در محدودیت های بالاتر تحت سیستم طبقه بندی ارائه می دهد.

وی روز یکشنبه با کابینه وزیران برجسته خود گفتگو می کند و روز دوشنبه به مجلس ارائه می شود. این طرح همچنین شامل جزئیاتی از تعاملات در کریسمس خواهد بود.

وزرا اعلام خواهند کرد که پنج شنبه ها کدام مناطق در کدام ردیف قرار می گیرند ، قانونگذاران می توانند قبل از لازم الاجرا شدن سیستم درباره آن رأی دهند. ردیف ها بررسی می شوند.

این اقدام به احتمال زیاد با مقاومت شدید برخی از قانون گذاران روبرو خواهد شد که معتقدند این کشور پس از جهش تعداد بیکاری و بدهی ، توانایی تعطیلی مجدد مغازه ها و مهمان نوازی را ندارد و تولید اقتصادی در سه ماهه دوم 20 درصد سقوط کرد.

دولت استدلال کرده است که اگر ویروس کنترل نشود ، بیمارستانها را تحت فشار قرار داده و اقتصاد را فلج می کند.

حزب کارگر مخالف گفت برای هرگونه تجارت مجبور به بسته پشتیبانی است.

اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی نیز تحت محدودیت های مختلفی قرار دارند که توسط دولت های محلی آنها اعمال شده است.

همچنین بخوانید: قفل ملی در انگلیس به مدت یک ماه با عبور از تعداد کل انگلیس Covid از 1 میلیون بار دیگر اعمال شد

همچنین بخوانید: بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس محدودیت های جدیدی را برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا ایجاد کرد