“او فکر می کند وقتی من… صندلی خود را از دست خواهد داد”: حفاری حجاب عمران خان به فرمانده ارتش پاکستان

توسط میز جهانی هند امروز: عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان که بود روز جمعه وثیقه صادر شد گفت که “قانون جنگل” در خارج از دادگاه ها حاکم است که “فقط یک مرد” تصمیم می گیرد. عمران خان بدون نام بردن از او، ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش را مورد حمله قرار داد.

عمران خان گفت: «او فکر می‌کند وقتی من به قدرت برسم، کرسی خود را از دست خواهد داد. “من کاری انجام نخواهم داد.”

عمران ادعا کرد که این “ترس” دلیلی بود که کل کشور به سمت ویرانی سوق داده شد.

همچنین بخوانید | حسین حقانی می نویسد که ارتش نمی تواند تحت تأثیر تقسیمات پاکستان قرار نگیرد

“من نمی دانم وقتی بیرون بیایم چه اتفاقی می افتد و فکر می کنم ممکن است دوباره مرا دستگیر کنند. و اگر من را دستگیر کنند و واکنشی به آن وجود داشته باشد، من را مسئول می دانند. اما من از کجا بدانم؟ ” عمران خان گفت.

صحبت کردن در مورد خشونتی که در سراسر پاکستان رخ داد عمران خان پس از دستگیری گفت: «من نمی دانم در خانه فرمانده سپاه لاهور چه اتفاقی افتاده است. من در زندان بودم. این فرمانده ارتش است که این کشور را خراب می کند و آنقدر به این کشور آسیب می رساند که حتی دشمنان ما هم نکردند.»

عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، وقتی از او پرسیده شد که آیا مبارزه او علیه سازمان های امنیتی بوده است، غمگین است که مبارزه او علیه یک نفر بوده است.

به نقل از داون، او گفت: «این آژانس امنیتی نیست، یک مرد است – فرمانده ارتش.

«در ارتش دموکراسی وجود ندارد. ارتش به خاطر آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد مورد بدگویی قرار می‌گیرد – و متأسفانه حوادثی که زمانی که من در داخل بودم اتفاق افتاد، من فقط پس از آن متوجه شدم – ارتش به خاطر یک مرد بداخلاق می‌شود.» او به خبرنگاران گفت.

عمران خان وثیقه صادر کرد

دادگاه عالی اسلام آباد روز جمعه به او وثیقه حمایتی به مدت دو هفته در یک پرونده فساد مالی اعطا کرد و مقامات را از دستگیری نخست‌وزیر سابق پاکستان در هر پرونده‌ای که در هر نقطه از کشور ثبت شده بود تا 15 می منع کرد.

سه شعبه مختلف دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) به رئیس 70 ساله تحریک انصاف پاکستان (PTI) که در میان تدابیر شدید امنیتی به دادگاه اسکورت شد، معافیت دادند.

این یک روز پس از آن صورت می گیرد که دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد دستگیری عمران خان “غیرقانونی” و دستور آزادی فوری او را پس از اینکه به دستور آن نزد یک نیمکت فرستاده شد، صادر کرد. شعبه دیوان عالی کشور در حال رسیدگی به دادخواستی علیه وی بود بازداشت روز سه شنبه از دادگاه عالی اسلام آباد.

همچنین بخوانید | شهباز شریف، نخست وزیر، مخالفان را برای هل دادن پاکستان به سوی «ویرانی» مورد انتقاد قرار داد.