باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید وقت آن است که دونالد ترامپ تسلیم شود

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که زمان آن رسیده است که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، به جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب تن بدهد ، زیرا هیچ سناریویی برای معکوس کردن نتیجه انتخابات وجود ندارد.

ترامپ 232 رأی کالج انتخاباتی علیه 306 رأی جو بایدن دارد که کاملاً بالاتر از نصف 270 رأی است. با این حال ، رئیس جمهور مستقر آمریکا از قبول رد شده است. وی نتایج انتخابات را در ایالت های مختلف از جمله پنسیلوانیا ، نوادا ، میشیگان ، جورجیا و آریزونا به چالش کشیده است. وی خواستار بازشماری مجدد در ویسکانسین شده بود.

در همه این ایالت ها ، او ادعا کرد که تقلب گسترده رای دهندگان و قصور انتخاباتی وجود دارد.

براساس آژانس خبری PTI ، اوباما این سخنان را در مصاحبه با 60 دقیقه از اخبار CBNS که روز یکشنبه پخش شد ، بیان کرد. اوباما در پاسخ به این س askedال که آیا از نظر او زمان آن است که ترامپ قبول کند ، گفت: “کاملا”.

“خوب ، منظورم این است که ، فکر می کنم زمان آن فرا رسیده بود که احتمالاً تسلیم شود – روز بعد از انتخابات – یا حداکثر ، دو روز پس از انتخابات. وقتی به طور عینی به اعداد نگاه کنید ، جو بایدن به راحتی برنده خواهد شد. هیچ سناریویی وجود ندارد که در آن حالت هر یک از کشورها مسیر دیگری را طی کنند و مطمئناً برای معکوس کردن نتیجه انتخابات کافی نیست. ”PTI به نقل از اوباما گفت.

کاخ سفید ترامپ بیش از احترام به امتیاز ، از آزاد کردن بودجه و امکانات معمول برای دولت جدید در حال کاهش است. اوباما ادعا کرد ، بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، جلسات جاسوسی مخفی امنیت ملی را دریافت نمی کند.

اوباما با بیان اینکه یک رئیس جمهور یک کارمند عمومی است ، گفت که آنها کارمندان موقت دفتر هستند ، با طراحی ، PTI دوباره باز شد.

“و وقتی وقت شما تمام شد ، این وظیفه شماست که کشور را در درجه اول قرار دهید و فراتر از خود ، منافع خود و ناامیدی های خود فکر کنید. توصیه من به رئیس جمهور ترامپ این است که اگر می خواهید در این اواخر بازی به عنوان کسی که کشور را در اولویت قرار می دهد از شما یاد شود ، وقت آن است که شما همان کار را انجام دهید. “

در پاسخ به س ،الی ، اوباما گفت كه دشمنان آمریكا شاهد تضعیف این كشور بوده اند ، نه فقط نتیجه این انتخابات ، بلكه طی چند سال گذشته.

وی ادامه داد: “ما در دولت سیاست این شکاف ها را داریم که آنها متقاعد شده اند می توانند از آن بهره ببرند. یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که سیاست های حزبی باید در لبه آب متوقف شود ، درست است؟ به نقل از PTI ، اوباما که آخرین کتاب “سرزمین موعود” اواخر این هفته وارد بازار شد ، گفت ، وقتی صحبت از سیاست خارجی ما می شود ، این ایالات متحده آمریکا است و نه کشورهای تقسیم شده آمریکا. .

وی افزود: “ما از دوره ریاست جمهوری گذشته ایم كه به كلی از هنجارهای اساسی نهادی بی توجه بوده است ، انتظاراتی كه از رئیس جمهور داشتیم و قبلاً توسط جمهوری خواهان و دموكرات ها مشاهده شده بود. و شاید مهمتر از همه ، و ناامیدکننده ترین ، آنچه که ما دیده ایم ، همان چیزی است که برخی از مردم آن را فروپاشی حقیقت می نامند ، چیزی که با رئیس جمهور ترامپ ترامپ تسریع شده است ، این حس نه تنها لازم نیست که حقیقت را بگوییم ، بلکه حقیقت هم ندارد حتی مهم نیست. ”PTI به نقل از اوباما گفت.

PTI گزارش داد ، وقتی از او در مورد ادعاهای ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات س askedال شد ، گفت که رئیس جمهور دوست ندارد ضرر کند و هرگز ضرر را قبول نمی کند.

“من از این واقعیت بیشتر ناراحت هستم که سایر مقامات جمهوری خواه که به وضوح می دانند بهتر با این کار روبرو هستند ، او را به این شیوه طنز می دهند. این یک قدم دیگر در مشروعیت زدایی نه فقط از دولت بایدن ، بلکه به طور کلی از دموکراسی است. و این یک مسیر خطرناک است. ”PTI به نقل از وی گفت.

“ما هرگز قبول نمی کنیم که اگر بچه های خودمان از دست بدهند ، چنین رفتاری داشته باشند ، درست است؟ منظورم این است که اگر دخترانم در هر نوع مسابقه ، طرف مقابل را متهم می کردند که وقتی باخته است ، تقلب می کند ، وقتی هیچ مدرکی وجود ندارد ، ما آنها را سرزنش می کنیم. من فکر می کنم طی چند سال گذشته این حس وجود داشته است که به معنای واقعی کلمه برای بدست آوردن قدرت هر چیزی پیش می رود و توجیه می شود. “او گفت ، همانطور که توسط PTI گزارش شده است.

“و این فقط مختص ایالات متحده نیست. مردان و دیکتاتورهای قدرتمندی در سراسر جهان وجود دارند که فکر می کنند ، “من می توانم برای ماندن در قدرت هر کاری انجام دهم. من می توانم مردم را بکشم. می توانم آنها را به زندان بیندازم. من می توانم انتخابات جعلی برگزار کنم. من می توانم روزنامه نگاران را سرکوب کنم. اما این چیزی نیست که قرار است ما باشیم. PTI به نقل از رئیس جمهور سابق به عنوان گفتن

(با ورودی های PTI)