بازداشت عمران خان: سنگ اندازی و گلوله باران شدید در بزرگراه سرینگر، 30 معترض بازداشت شدند

توسط میز جهانی هند امروز: درگیری بین کارگران تحریک انصاف پاکستان و پلیس در بزرگراه سرینگر در اسلام آباد روز جمعه در حالی رخ داد که عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در حال اسکورت به دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) بود.

هزاران پاکستانی امروز در بزرگراه سرینگر G-13 اسلام آباد گرد هم آمدند تا با عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف ابراز همبستگی کنند.

نیروهای امنیتی 30 نفر را پس از درگیری بین کارگران PTI و پلیس در بزرگراه سرینگر دستگیر کردند. گزارش‌هایی مبنی بر سنگ‌باران و گلوله باران‌های سنگین در بزرگراه هنگام انتقال او به دادگاه عالی منتشر شد.

در پی گلوله باران شدید و سنگ اندازی، پلیس اسلام آباد اعلام کرد بزرگراه سرینگر برای تردد مسدود شده است.

برای دستگیری عمران خان به‌روزرسانی‌های زنده اینجا را کلیک کنید

پلیس اسلام آباد در توئیتی نوشت: بزرگراه سرینگر برای تردد مسدود شده است.

بخش 144 همچنان در اسلام آباد به قوت خود باقی است

پلیس پاکستان با صدور حکمی اضطراری تجمع بیش از چهار نفر را ممنوع کرد.

پلیس اسلام آباد در توییتی نوشت: “ماده 144 در اسلام آباد لازم الاجرا است. از مردم درخواست می شود که مانع از روند قانونی نشوند. پلیس اسلام آباد مشغول تامین نظم عمومی است. از شهروندان درخواست می شود از تردد در دادگاه عالی اسلام آباد خودداری کنند.”

محدودیت ها در اینترنت و سایت های رسانه های اجتماعی همچنان ادامه دارد

از روز سه شنبه پس از دستگیری خان، محدودیت های اینترنت و خدمات داده در سراسر پاکستان ادامه خواهد داشت.

پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی از جمله توییتر، یوتیوب، فیس بوک و اینستاگرام برای عموم غیرقابل دسترس باقی خواهند ماند.

عمران خان در پرونده القادر تراست بازداشت شد

عمران خان نخست وزیر پیشین پاکستان روز سه شنبه توسط یک آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد دستگیر شد. دو روز پس از بازداشت وی، دیوان عالی کشور روز پنجشنبه دستور آزادی فوری وی را صادر کرد و بازداشت وی را “غیرقانونی” و “غیرقانونی” خواند.

دستگیری خان تظاهرات گسترده ای را در سرتاسر پاکستان به راه انداخت و حامیان او به شدت به راه افتادند، ساختمان ها و مؤسسات دولتی را ویران کردند و پلیس را واداشت تا دستورات منع را سرکوب کند. نزدیک به 2000 نفر دستگیر و حداقل 8 نفر کشته شدند و به دنبال آن دولت برای بازگرداندن نظم به ارتش کمک گرفت.