بازی جنگی چین برای تصرف تایوان: یک خلاصه

توسط دیپتی یاداو: چین اخیراً رویکردی قوی برای هر منطقه ای که ادعا می کند متعلق به خود است، اتخاذ کرده است. با این حال، اگر تقابل های تاریخی آن در دریا را در نظر بگیریم، این روش چیز جدیدی نیست. این بار، آب‌های تایوان که در دام کشمکش‌های دیرینه SCS (دریای چین جنوبی) قرار دارند، منطقه نگران‌کننده است و ح‌ک‌چ (حزب کمونیست چین) به آن دوخته شده است. تنها هدف آن ارائه یک اجرای مهیج در مقابل هواداران “استقلال تایوان” است.

چین اخیراً از برگزاری رزمایش نظامی سه روزه به نام «شمشیر مشترک» خبر داده است. از 8 تا 10 آوریل. مکان های منتخب مانور به طرز وحشتناکی در نزدیکی آب های سرزمینی تایوان سقوط کردند. در این راستا تمرینات آتش زنده هم از سامانه موشکی زمینی و هم از شناورهای نیروی دریایی انجام شد. هواپیماهای متعددی بر فراز منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان (ADIZ) به پرواز درآمدند و گروهی از کشتی‌ها در این نزدیکی پر پیچ و خم بودند. حتی زمانی که تمرین به پایان رسید، متوجه شد که تعدادی از آنها هنوز موقعیت اصلی خود را خالی نکرده اند.

همچنین بخوانید | رئیس جمهور چین بر نیاز به تعمیق آموزش نظامی و آمادگی تاکید کرد

به عنوان یک بازگشت به نفوذ، نیروی هوایی تایوان با ارائه نشان‌های خلاقانه به خلبانان F-CK-1، راه‌های حیله‌گری را برای خنثی کردن دشمن از نظر روانی ارائه کرد.

تبادل صوتی بین کشتی‌های جنگی چین و تایوانی در جریان بن بست روز دوشنبه توسط خبرگزاری تایوانی TVBS منتشر شد. در آنجا مشخص شد که وقتی ناوچه با پرچم تایوان به ناوچه PLAN چین (نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق) هشدار داد که از منطقه همجوار خود دوری کند، پاسخی که دریافت کردند، بی اعتنایی بود و پیامی پخش شد که چنین منطقه‌ای «نمی‌کند. وجود دارد” طبق چین.

کل تمرینی که روز شنبه آغاز شد، محاصره بندر و حملات به کشتی‌های دشمن را شبیه‌سازی کرد تا خود را برای رویارویی آینده آموزش دهد. کشتی نیروی دریایی چین (CNS) شاندونگ، یک ناو هواپیمابر نیز در این رزمایش شرکت کرد. و طبق گفته وزارت دفاع ژاپن، 80 ماموریت جنگنده J-15 Flying Shark را انجام داد.

همچنین بخوانید | هند اعتراض چین به دیدار آمیت شاه از آروناچال را رد کرد

از 7 تا 9 آوریل، نیروی دفاع از خود دریانوردی ژاپن (JMSDF) چندین عملیات جمع آوری اطلاعات و نظارت را با استفاده از ‘JS Sawagiri’، یک ناوشکن کلاس Asagiri و ‘JS Sazanami’، یک ناوشکن کلاس Takanami انجام داد. دو کشتی که به ترتیب به لشکر 13 و 4 اسکورت JMSDF تعلق دارند، داده‌های همه کشتی‌های چینی تایید شده را که در داخل یا نزدیک منطقه دریایی تایوان می‌پیچند جمع‌آوری کردند.

فهرستی از تمام کشتی‌های دریایی با پرچم چین برای سه روز متوالی (منبع: وزارت دفاع ژاپن)

دو ناو نیروی دریایی چین، Xuzhou و Xi’an نیز در این تمرینات “ارعاب” چینی شرکت کردند. وب سایت انگلیسی زبان سرویس خبری چین (CNS) نوشت: “خدمه CNS Xuzhou، یک ناوچه موشک هدایت شونده نوع 054A که در نزدیکی سواحل شرقی تایوان در حرکت بود، تحت تمرینات شدیدی برای رهگیری موشک و حمله به کشتی های دشمن قرار گرفتند. CNS Xi’an، یک ناوشکن موشک هدایت شونده Type 052C، وظایف ضد کشتی را در یک منطقه دریایی دیگر شبیه سازی کرد.

همچنین تماشا کنید | شاندونگ، J-16 و موارد دیگر: قدرت نظامی چین در مانورهای اطراف تایوان به نمایش گذاشته شد

به گزارش شبکه خبری تایوانی TVBS، ژنرال سابق نیروی هوایی، چانگ ین تینگ، گفت: “ما جاده های آمادگی رزمی در غرب داریم. اگر باند فرودگاه بمباران شود، جاده های آمادگی رزمی Rende و جاده های آمادگی رزمی Madou وجود دارد. آیا در شرق وجود دارد؟ باند فرودگاه شما بمباران شده است. شما در غار پنهان می شوید. ژانگ در مصاحبه خود با رسانه ها تاکید کرد که تایوان باید آمادگی رزمی بخش شرقی خود را افزایش دهد و از خط نهم خود به عنوان باند جدید استفاده کند.

100 کیلومتر (بخش گوانشان تا چیشانگ) مستقیم است. اگر قسمتی را قطع کنید، اکنون مصادره زمین ارزان‌تر است. بالاخره صرف آن ارزان‌تر است. دومی خط مستقیم تایوان 9 است. از مسیر 9 تایوان می توان برای اهداف دوگانه استفاده کرد، می توان از آن به عنوان جاده در مواقع عادی استفاده کرد و می توان از آن به عنوان جاده ای برای آمادگی رزمی در زمان جنگ استفاده کرد.

این مقاله همچنین اشاره کرد که در مجموع چهار مورد وجود دارد فراریان آمادگی رزمی در حال حاضر در تایوان، و آنها Huatan، Minxiong، Madou و Rende هستند که همگی در منطقه غربی تایوان قرار دارند. این موضوع باعث نگرانی شده است، به ویژه در حال حاضر، زمانی که چینی ها بر دریافت پاسخ خشونت آمیز نیروهای تایوانی مصمم هستند.

در میان همه اینها، ناو یو اس اس نیمیتز عملیات آزادی ناوبری (FONOP) را در SCS (دریای چین جنوبی) برای نظارت بر وضعیت موجود بین دو کشور آسیایی ترتیب داد.

مکان USS Nimitz از 10 آوریل (منبع: USGS)

نمونه ای از کشتی چینی پلان “التماس” واحد گارد ساحلی تایوان در همان نزدیکی است نزدیک تر شدن تا بتوانند «از آنها عکس بگیرند تا برای سالمندانشان بفرستند» نیز به طور گسترده توسط رسانه های تایوانی پوشش داده شده است. با این حال، وزارت دفاع تایوان از اظهار نظر درباره اعتبار آن خودداری کرده است.

چین همچنین تحقیقاتی را علیه محدودیت های تجاری تایوان آغاز کرده است که در مجموع شامل 2455 محصول می شود.

همچنین تماشا کنید | مخالفت چین با سفر وزیر کشور آمیت شاه به آروناچال پرادش