بایدن می‌گوید قرارداد نکول بدهی «بسیار نزدیک» است، ضرب‌الاجل آن اکنون در 5 ژوئن تعیین شده است

توسط آسوشیتدپرس: رئیس جمهور جو بایدن گفت که توافق برای حل بحران سقف بدهی دولت اواخر روز جمعه “بسیار نزدیک” به نظر می رسید، حتی در شرایطی که ضرب الاجل یک نکول بالقوه فاجعه بار به 5 ژوئن به تعویق افتاد و به نظر می رسید مذاکرات بین کاخ سفید و جمهوری خواهان را به داخل کشانده است. یک هفته خسته کننده دیگر

«تاریخ X» بعدی که در نامه‌ای از جانت یلن، وزیر خزانه‌داری بیان شد، خطر یک نکول ویرانگر را چهار روز دیرتر از تخمین قبلی ایجاد کرد. این در حالی رخ داد که آمریکایی‌ها و جهان با ناراحتی نظاره گر حاشیه مذاکرات بودند که می‌تواند اقتصاد ایالات متحده را به آشوب بکشاند و اعتماد جهانی را به رهبری کشور کاهش دهد.

با این حال، بایدن هنگام رفتن برای تعطیلات آخر هفته روز یادبود در کمپ دیوید خوشحال بود و اظهار داشت: «خیلی نزدیک است و من خوشبین هستم».

در حالی که جمهوری خواهان در کاخ سفید با تیم بایدن در کاخ سفید صحبت می کردند، رئیس جمهور گفت: «مذاکره ای در جریان است. امیدوارم تا امشب بفهمیم که آیا می‌توانیم به توافقی دست پیدا کنیم.»

یلن در یک هشدار صریح گفت که اقدام نکردن تا تاریخ جدید «مشکل شدیدی را برای خانواده‌های آمریکایی ایجاد می‌کند، به موقعیت رهبری جهانی ما آسیب می‌رساند و در مورد توانایی ما برای دفاع از منافع امنیت ملی ما سؤالاتی را ایجاد می‌کند». بازنشستگان مضطرب از قبل برنامه‌های اضطراری برای چک‌های از دست‌رفته تهیه می‌کردند و پرداخت‌های بعدی تامین اجتماعی در هفته آینده انجام می‌شد.

به نظر می رسید بایدن و کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، در حال محدود کردن توافق دو ساله کاهش بودجه هستند که همچنین محدودیت بدهی را تا سال 2025 پس از انتخابات ریاست جمهوری بعدی افزایش می دهد. پس از دورهای خسته کننده از مذاکرات پشت درهای بسته، به نظر می رسد که یک مصالحه در روز جمعه نزدیک است.

جمهوری‌خواهان در تلاش خود برای کاهش شدید هزینه‌ها که دموکرات‌ها با آن مخالف هستند، پیشرفت کرده‌اند. با این حال، طرف‌ها به‌ویژه بر سر درخواست‌های مک‌کارتی برای شرایط سخت‌تر کار در مورد دریافت‌کنندگان کوپن غذای دولتی که دموکرات‌ها می‌گویند غیرشروع است، اختلاف نظر دارند.

اوایل روز جمعه، مک‌کارتی گفت که مذاکره‌کنندگان جمهوری‌خواه درباره بدهی‌های وی و کاخ سفید به زمان «تقاطع» رسیده‌اند و در حال تلاش برای پایان دادن به توافق با بایدن هستند، زیرا قانون‌گذاران برای تعطیلات آخر هفته طولانی شکسته‌اند.

هر توافقی باید یک مصالحه سیاسی باشد، با حمایت دموکرات ها و جمهوری خواهان برای تصویب کنگره تقسیم شده. عدم برداشتن سقف وام، که اکنون 31 تریلیون دلار است، برای پرداخت صورتحساب های متحمل شده کشور، موجی از شوک به اقتصاد ایالات متحده و جهان وارد می کند.

اما بسیاری از جمهوری‌خواهان راست‌گرای همسو با ترامپ در کنگره مدت‌هاست که نسبت به پیش‌بینی‌های وزارت خزانه‌داری بدبین بوده‌اند و مک‌کارتی را تحت فشار قرار می‌دهند تا خود را ادامه دهد.

این توافق در دسترس است، فقط باید با آن موافقت کرد.

بایدن در اظهارات خوشبینانه خود در کاخ سفید، قبل از انتشار نامه یلن، به یکی از این مذاکره کنندگان ارشد فریاد زد و گفت که “امیدوارم او در حال انجام یک توافق است.”

اشاره او به شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه بود که در مراسم ادای احترام به قهرمان ملی بسکتبال زنان ایالت لوئیزیانا شرکت کرد.

در حالی که خطوط این توافق برای کاهش هزینه ها برای سال 2024 و اعمال سقف 1 درصدی بر رشد هزینه ها برای سال 2025 شکل گرفته است، دو طرف همچنان در مفاد مختلف گیر کرده اند. سقف بدهی که اکنون به 31 تریلیون دلار رسیده است، برای دو سال برداشته می شود تا صورتحساب های متحمل شده کشور پرداخت شود.

یکی از افراد آشنا به مذاکرات گفت که دو طرف در مورد موافقت یا عدم موافقت با خواسته های جمهوری خواهان برای تحمیل الزامات کاری سخت تر برای افرادی که کوپن های غذایی دولتی، کمک های نقدی و کمک های بهداشتی دریافت می کنند، “مطمئن شده اند”.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا چنین الزاماتی را برای مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های غذایی غیرشروع خوانده‌اند.

گریوز در پاسخ به این سوال که آیا جمهوری‌خواهان از الزامات کاری خودداری می‌کنند یا خیر، گفت: «نه، شانسی نیست».

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در خروج از شهر برای تعطیلات، شجاعت سیاسی خطرناکی را به نمایش گذاشتند. به طور آزمایشی انتظار نمی رود قانونگذاران تا روز سه شنبه سر کار بازگردند، اما اکنون تاریخ بازگشت آنها نامشخص است.

کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین المللی پول پس از دیدار روز جمعه با یلن گفت: «جهان در حال تماشا است. بیایید به یاد داشته باشیم که اکنون در ساعت دوازدهم هستیم.

هفته‌ها مذاکره بین جمهوری‌خواهان و کاخ سفید نتوانسته به توافقی دست یابد – تا حدی به این دلیل که دولت بایدن در برابر مذاکره با مک کارتی بر سر محدودیت بدهی مقاومت کرد و استدلال کرد که ایمان و اعتبار کامل کشور نباید به عنوان اهرمی برای استخراج سایر اولویت‌های حزبی مورد استفاده قرار گیرد. .

ما باید کمتر از سال گذشته هزینه کنیم. مک کارتی گفت: این نقطه شروع است.

یک ایده این است که اعداد اصلی بودجه را تنظیم کنید، اما اگر کنگره نتواند در طول فرآیند تخصیص سالانه خود به اهداف جدید دست یابد، یک ماده «بازگشت فوری» برای اجرای کاهش ها اضافه کنید.

فردی که با این گفتگوها آشنا بود و برای تشریح گفتگوهای پشت درهای بسته ناشناس ماند، گفت: در مورد الزامات کاری برای دریافت کنندگان کمک، کاخ سفید به ویژه در برابر اقداماتی که می تواند افراد بیشتری را به فقر بکشاند یا مراقبت های بهداشتی آنها را انجام دهد، مقاومت می کند.

این شخص گفت، با توجه به تقاضای جمهوری خواهان برای لغو پول برای خدمات درآمد داخلی، هنوز یک “مسئله باز” است که آیا طرفین با اجازه دادن به بودجه به سایر برنامه های داخلی سازش می کنند یا خیر.

به گفته یکی دیگر از افراد آشنا با مذاکرات، در یک تحول بالقوه، جمهوری خواهان ممکن است تقاضای خود را برای افزایش هزینه های دفاعی فراتر از آنچه بایدن در بودجه خود پیشنهاد کرده بود کاهش دهند، در عوض پیشنهاد کنند آن را در سطوح پیشنهادی خود نگه دارند.

این تیم ها همچنین به پیشنهادی برای تقویت توسعه خط انتقال انرژی از سناتور جان هیکنلوپر، دی-کولو، برای تسهیل ساخت شبکه برق بین منطقه ای چشم دوخته اند.

در همین حال، مک کارتی از جناح راست مجلس فشار می آورد تا تسلیم هیچ معامله ای نشود، حتی اگر به معنای پشت سر گذاشتن ضرب الاجل خزانه داری باشد.

مک کارتی گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق که دوباره نامزد انتخابات شده است، به او گفت: “مطمئن شوید که به توافق خوبی دست یافته اید.”

با این حال، دموکرات‌های مراقب نیز بر بایدن فشار می‌آورند. سه رهبر ارشد دموکرات مجلس نمایندگان به رهبری حکیم جفریس، نماینده مجلس نمایندگان، اواخر روز پنجشنبه با کاخ سفید صحبت کردند.

مک کارتی به قانونگذاران قول داده است که از این قانون تبعیت می کند و هر لایحه ای را به مدت 72 ساعت قبل از رای گیری ارسال می کند. سنای تحت کنترل دموکرات ها قول داده است که به سرعت برای ارسال بسته به میز بایدن، درست قبل از ضرب الاجل احتمالی پنجشنبه آینده، اقدام کند.

در همین حال، آژانس رتبه‌بندی فیچ، اعتبار AAA ایالات متحده را روی «رتبه‌بندی منفی تماشا کرد» و نسبت به کاهش احتمالی رتبه هشدار داد.

کاخ سفید به این استدلال ادامه داده است که با پایان دادن به معافیت‌های مالیاتی برای خانوارهای ثروتمندتر و برخی شرکت‌ها می‌توان کسری بودجه را کاهش داد، اما مک کارتی گفت که در همان اوایل جلسه فوریه به رئیس‌جمهور گفته است که افزایش درآمد ناشی از افزایش مالیات‌ها دور از ذهن است.

در حالی که بایدن فعلاً استناد به اصلاحیه چهاردهم برای افزایش سقف بدهی خود را رد کرده است، دموکرات‌های مجلس اعلام کردند که همگی فرآیند «تخلیه» قانونی را امضا کرده‌اند که باعث می‌شود سقف بدهی رای گیری شود. اما آن‌ها به پنج جمهوری‌خواه نیاز دارند تا از حزب خود جدا شوند و اکثریت را برای پیش‌برد برنامه‌ها راهنمایی کنند.

اکنون که وضعیت اضطراری همه گیر رسما لغو شده است، همه آنها مطمئناً حدود 30 میلیارد دلار از بودجه مصرف نشده COVID-19 را پس خواهند گرفت.