بنیانگذار BioNTech می گوید ، زندگی عادی زمستان سال آینده پس از شروع واکسن ویروس کرونا آغاز می شود

یکی از سازندگان واکسن ویروس کرونا گفته است که تأثیر واکسن covid به طور قابل توجهی در تابستان سال آینده شروع می شود و باید زمستان ها در سال 2021 زندگی را به حالت عادی برگردانند.

پروفسور Ugur Sahin یکی از بنیانگذاران BioNTech است که در حال تولید واکسن ویروس کرونا به همراه توسعه دهندگان مشترک Pfizer است.

بر اساس گزارشی در بی بی سی ، پروفسور Ugur Sahin همچنین ابراز امیدواری کرد که این واکسن می تواند انتقال ویروس کرونا را به نصف کاهش دهد و در نتیجه “کاهش چشمگیری در موارد” ایجاد کند.

هفته گذشته ، BioNTech و توسعه دهندگان مشترک Pfizer گفتند که تجزیه و تحلیل اولیه نشان داد که واکسن آنها می تواند از ابتلا به Covid-19 بیش از 90 درصد افراد جلوگیری کند.

پروفسور Sahin در مصاحبه ای در برنامه Andrew Marr Show از BBC One اظهار داشت که انتظار دارد تجزیه و تحلیل بیشتر نشان دهد که این واکسن انتقال بین افراد را کاهش می دهد و همچنین علائم در کسی را که واکسن زده است متوقف می کند.

وی گفت: “من بسیار مطمئن هستم كه انتقال واكسن بسیار موثر بین افراد كاهش می یابد – شاید نه 90٪ اما شاید 50٪ – اما ما نباید فراموش كنیم كه حتی این امر می تواند منجر به كاهش چشمگیر شیوع بیماری همه گیر شود.” گفت

بی بی سی گزارش داد که انتظار می رود انگلیس 10 میلیون دوز واکسن BioNTech / Pfizer را تا پایان سال دریافت کند ، 30 میلیون دوز دیگر نیز سفارش داده شده است. این واکسن که در شش کشور آزمایش شده است ، در دو دوز و به فاصله سه هفته انجام می شود.

“واکسن کرونا ویروس می تواند در پایان سال جاری تحویل شود”

وی به بی بی سی گفت اگر همه چیز به خوبی پیش برود ، واکسن از “پایان امسال ، اوایل سال آینده” شروع می شود.

وی گفت که هدف تحویل بیش از 300 میلیون دوز در سراسر جهان تا آوریل آینده است که “می تواند به ما اجازه دهد فقط تأثیر خود را بگذاریم”.

با این حال ، بی بی سی گزارش داد که صحین می گوید تأثیر بزرگتر بعداً رخ خواهد داد.

وی در مصاحبه گفت: “تابستان به ما كمك خواهد كرد زیرا میزان آلودگی در تابستان كاهش می یابد و آنچه كاملاً ضروری است این است كه تا قبل یا قبل از پاییز / زمستان سال آینده میزان واكسیناسیون بالایی داشته باشیم.”

پروفسور صحین گفت که ضروری است تمام برنامه های واکسیناسیون قبل از پاییز سال آینده به پایان برسد.

بی بی سی گزارش داد ، این واکسن باعث افزایش اطمینان از نزدیک شدن پایان بیماری همه گیر شده است ، دانشمند برجسته پشت آن امیدوار است که زندگی زمستان سال آینده به حالت عادی برگردد.

برخی عدم اطمینان

بی بی سی گزارش می دهد اما برخی از عدم اطمینان های بزرگ وجود دارد.

این واکسن نیاز به تأیید تنظیم کننده ها دارد که تنها در صورت اطمینان از ایمن بودن واکسن و عملکرد مناسب ، به آنها واگذار می شود. در این گزارش آمده است که نتایج اولیه بسیار خوب به نظر می رسند ، اما در هفته های آینده انتظار می رود نتایج کامل حاصل شود.

طبق بی بی سی ، هنوز هیچ داده ای وجود ندارد که نشان دهد چقدر لگن در کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند – افراد مسن – کار می کند.

و همچنین نمی دانیم که این باعث جلوگیری از شیوع بیماری و همچنین بیماری می شود. و مشخص نیست که مصونیت چه مدت ممکن است دوام داشته باشد. مردم ممکن است به تقویت کننده های سالانه نیاز داشته باشند. در صورت استفاده از واکسن ، ایمن سازی و محافظت از افراد به زمان کافی نیاز دارد.

واکسن های دیگر Covid-19 نیز ممکن است به همان خوبی یا حتی بهتر از این واکسن های جدید ارائه شوند.

بی بی سی گزارش داد که ممکن است تا تابستان ، واکسیناسیون گسترده در حال انجام باشد.

وی در پاسخ به این سال که آیا این واکسن در افراد مسن به اندازه افراد جوان موثر است ، گفت که انتظار دارد در سه هفته آینده ایده بهتری داشته باشد.

پروفسور ساهین گفت هنوز مشخص نیست که بعد از تزریق دوز دوم واکسن ، مصونیت چه مدت دوام خواهد داشت.

با این حال ، وی گفت ، اگر مشخص شد که ایمنی بدن پس از یک سال به میزان قابل توجهی کاهش می یابد ، “نباید ایمن سازی تقویت کننده” خیلی پیچیده باشد.

عوارض جانبی واکسن

در مصاحبه با بی بی سی ، پروفسور ساهین همچنین گفت: “عوارض جانبی کلیدی” واکسنی که تاکنون دیده شده ، درد خفیف تا متوسط ​​در محل تزریق برای چند روز بود ، در حالی که برخی از شرکت کنندگان در یک دوره مشابه تب خفیف تا متوسط ​​داشتند .

بی بی سی به نقل از صحین گفت: “ما هیچ عارضه جانبی جدی دیگری را که منجر به مکث یا توقف مطالعه شود ، مشاهده نکردیم.”

واکسن برای گذراندن آزمایشات در انگلستان

به گزارش بی بی سی ، واکسن وی یکی از 11 واکسنی است که در حال حاضر در مراحل نهایی آزمایش است.

تا زمانی که آزمایشات ایمنی نهایی را نپذیرد و از سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) نتیجه نگرفته باشد ، برای استفاده در انگلیس منتشر نمی شود. رئیس آژانس گفته است که علی رغم نیاز به سریع تزریق واکسن ، استانداردهای ایمنی خود را پایین نمی آورد.

به نقل از بی بی سی ، وزیر بهداشت مت هانكوك ، در صورت تصویب آن ، NHS آماده است تا واكسن را از دسامبر در انگلستان ارائه دهد.