تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس نیوز، برای راه اندازی مجدد برنامه خود در توییتر

توسط رویترز: تاکر کارلسون مجری سابق فاکس نیوز، که ماه گذشته توسط این شبکه از روی آنتن حذف شد، روز سه شنبه گفت که برنامه خود را به زودی در توییتر راه اندازی خواهد کرد.

رسانه فاکس نیوز و کارلسون ماه گذشته، مدت کوتاهی پس از اینکه شرکت مادر فاکس کورپ (FOXA.O) با 787.5 میلیون دلار دعوای افترا که در آن مجری رتبه برتر نقش اصلی را ایفا کرد، توافق کردند که راه خود را جدا کنند.

کارلسون صریح مسائل محافظه کارانه را پذیرفت و نظرات خود را با سبکی ارائه کرد که باعث شد برنامه پربیننده خود، “Tucker Carlson Tonight” در پربیننده ترین برنامه خبری کابلی در بین 25 تا 54 سال بیشترین امتیاز را داشته باشد. شبکه خبری کابلی آمریکا

رتبه بندی پس از رفتن او کاهش یافت.

کارلسون در ویدئویی که در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: «به زودی، نسخه جدیدی از نمایشی را که در شش سال و نیم گذشته انجام داده‌ایم را در توییتر ارائه خواهیم کرد. ما چیزهای دیگری نیز آورده ایم که در مورد آنها به شما خواهیم گفت. اما در حال حاضر، ما فقط از اینکه اینجا هستیم سپاسگزاریم.»

اعلامیه کارلسون هفته‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که ایلان ماسک، مالک توییتر، برای مصاحبه دو قسمتی با کارلسون در فاکس نیوز شرکت کرد.

ماسک که مدیرعامل توییتر است و از خود به عنوان “مطلق آزادی بیان” یاد می کند، گفته است که هدفش این است که توییتر را به یک تالار شهر دیجیتال تبدیل کند که در آن کاربران بتوانند دیدگاه های مختلف را به اشتراک بگذارند.

ماسک روز سه شنبه در توییتی نوشت: «ما هیچ گونه قراردادی را امضا نکرده ایم. “تاکر تابع قوانین و جوایز یکسانی است که همه سازندگان محتوا دارند.”

ماسک گفت که این شامل اشتراک و سهمی از درآمد تبلیغاتی است و افزود: “هنوز روی نرم افزار مورد نیاز برای دومی کار می کنیم.”

ماسک گفت امیدوار است که دیگران، به ویژه از سمت چپ، نیز تولیدکنندگان محتوا در توییتر را انتخاب کنند.

Axios گزارش داد که وکلای کارلسون نامه ای به فاکس ارسال کردند و آن را به کلاهبرداری و نقض قرارداد متهم کردند.

وکیل کارلسون به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. سخنگوی شرکت فاکس از اظهار نظر خودداری کرد.