جنگ در اوکراین روابط با هند را تقویت کرد. روابط را قطع نکرد: مقام آمریکایی

توسط Press Trust of Indiaمقام ارشد دولت بایدن در آسیای جنوبی و مرکزی روز پنجشنبه گفت: روابط طولانی مدت هند با روسیه به این کشور موقعیت منحصر به فردی می دهد تا از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بخواهد به جنگ خود پایان دهد و از خاک اوکراین عقب نشینی کند. روابط دوجانبه هند و آمریکا را “تقویت” کرد، به جای اینکه آن را قطع کند.

درست است، ما همیشه رویکرد مشابهی در مورد جنگ روسیه در اوکراین نداشته‌ایم. دونالد لو، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفت: اما ما این باور را داریم که این جنگ باید هر چه زودتر پایان یابد و باید طبق منشور سازمان ملل، اصول حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال به پایان برسد. PTI در یک مصاحبه

روابط طولانی مدت هند با روسیه به آن موقعیت منحصر به فردی می دهد تا از ولادیمیر پوتین بخواهد به جنگ خود پایان دهد و از خاک اوکراین عقب نشینی کند. ما با هند موافقیم که جنگ روسیه در اوکراین باید با یک راه حل از طریق مذاکره پایان یابد و صلح پایدار و عادلانه ضروری است.»

بخوانید | آمریکا می خواهد بخشی از معجزه اقتصادی هند باشد: رسمی

ما از حمایت هند از مردم اوکراین با ارائه کمک های بشردوستانه استقبال می کنیم. و ما از اظهارات نخست وزیر (نارندرا) مودی در نشست سران گروه 20 در بالی که خواستار گفتگو و دیپلماسی شد، استقبال می کنیم.

وی گفت: از روزهای اول جنگ، هند و ایالات متحده ارتباط مستمری در سطوح عالی دولت های خود داشته اند و این همکاری ها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ما امیدواریم که هند بتواند از روابط و نفوذ خود با روسیه استفاده کند و از روسیه بخواهد که به این جنگ پایان دهد.

بخوانید | رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مک کارتی از لایحه بدهی 1.5 تریلیون دلاری رونمایی کرد، جمهوری خواهان نگرانی خود را افزایش دادند

لو در پاسخ به سوالی گفت که جنگ اوکراین «لحظه سختی» در این رابطه نبوده است. «در واقع، من برعکس آن را گفته ام، یعنی نگاهی به جایی که الان هستیم. ما از یک منظر نبودیم و با این حال راهی برای برقراری ارتباط جدی در این مورد پیدا کردیم. ما راهی برای گوش دادن به یکدیگر پیدا کردیم. ما راهی برای حمایت از یکدیگر در این روند تلاش برای ایجاد سیاست‌هایمان پیدا کردیم.»

زمانی را به یاد می‌آورم که هند تلاش می‌کرد تا دانش‌آموزان خود را از اوکراین خارج کند و امیدوارم که هند حمایت آمریکا را در حین انجام این کار احساس کند. من می دانم که ما بحث های زیادی در مورد تعامل هند با روسیه و اوکراین از طریق این بحران داشته ایم و ارتباطات بسیار خوبی داشته ایم.

بنابراین، آنچه جالب است این است که جنگ اوکراین روابط ما را از بین نبرد. در واقع روابط ما را تقویت کرد. این توانایی را برای کار کردن از طریق اختلافات گاهی اوقات برای یافتن راهی برای همکاری مشترک تقویت می کرد. من در واقع بسیار خوشبین هستم. لو به PTI گفت: اگر بتوانیم از پس آن مشکل سخت برآییم، می توانیم از پس هر چیزی برآییم.

بخوانید | شواهد کمی مبنی بر اینکه چین با حسن نیت به مذاکرات با هند نزدیک می شود: ایالات متحده