جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، برای اولین بار در کابینه از روز سه شنبه رونمایی خواهد کرد

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، اسامی اولین گزینه های کابینه خود ، از جمله وزیر امور خارجه ، را روز سه شنبه اعلام خواهد کرد.

رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن (عکس: AP)

رئیس جمهور منتخب جو بایدن اولین انتخاب کابینه خود ، از جمله وزیر امور خارجه ، را روز سه شنبه اعلام خواهد کرد ، زیرا برنامه ریزی برای تحلیف وی در ژانویه 2021. در حال انجام است ، اعضای کابینه جو بایدن علیرغم امتناع رئیس جمهور دونالد ترامپ از پذیرفتن ، اعلام می شوند .

در حالی که مقامات تأیید نکردند که کدام رئیس ر departmentسا روز سه شنبه توسط جو بایدن اعلام خواهد شد ، گزارشی در AP گفت که رئیس جمهور منتخب می تواند نامزد خود را به عنوان وزیر امور خارجه یا وزیر خزانه داری اعلام کند.

گزارش رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به جو بایدن گفت که آنتونی بلینکن ، دیپلمات کهنه کار ، محتمل ترین نامزد ریاست وزارت خارجه است. پیش از این گزارش شده بود که آنتونی بلینکن در دولت جدید گزینه ای برای آن خواهد بود.

هفته گذشته جو بایدن گفته بود که به یک وزیر خزانه داری بسنده کرده است. اعتقاد بر این است که جانت یلن ، رئیس سابق فدرال رزرو ، کاندیدای برتر در محافل سیاست های دموکراتیک و پولی است.

رون کلین ، انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس ستاد کاخ سفید ، گفته است که انتخاب هیئت وزیران در روز سه شنبه اعلام می شود. جو بایدن قرار است از 20 ژانویه 2021 روی کار بیاید.

از زمانی که جو بایدن ، یک دموکرات ، برنده انتخابات 3 نوامبر اعلام شد ، دونالد ترامپ که از حزب کنگره خارج می شود ، با به راه انداختن پرونده های قضایی و ایجاد یک کمپین فشار برای جلوگیری از تأیید آرا from مقامات ایالتی ، با یک عقب گرد قانونی دیگر روبرو شد. در پنسیلوانیا

جو بایدن 6 میلیون رای بیشتر از دونالد ترامپ در سراسر کشور به دست آورد و در سیستم کالج انتخاباتی ایالت به ایالت که پیروز انتخابات را تعیین می کند ، 306-232 رای کسب کرد.

بایدن متعهد شده است متنوع ترین دولت در تاریخ معاصر را ایجاد کند ، و او و تیمش اغلب در مورد تمایل دولت او برای انعکاس آمریکا صحبت می کنند.

(با ورودی های رویترز ، AP)