حزب جمهوری خواه کارولینای شمالی وتوی محدودیت 12 هفته ای سقط جنین را لغو کرد و به آن اجازه داد تا به قانون تبدیل شود.

توسط آسوشیتدپرس: قانونی که اکثر سقط جنین ها را پس از 12 هفته بارداری ممنوع می کند، پس از اینکه مجمع عمومی ایالت تحت کنترل جمهوری خواهان اواخر روز سه شنبه با موفقیت وتوی فرماندار دموکرات را نادیده گرفت، در کارولینای شمالی به قانون تبدیل خواهد شد.

مجلس نمایندگان بخش دوم و پایانی رای ابطال سه شنبه شب را پس از آن که اکثریت سه پنجمی مشابه اوایل سه شنبه در سنا به لغو رای دادند، تکمیل کرد. این نتیجه نشان‌دهنده یک پیروزی بزرگ برای رهبران قانون‌گذاری جمهوری‌خواه است که به همه اعضای حزب جمهوری‌خواه برای تصویب قانون بر مخالفت فرماندار روی کوپر نیاز داشتند.

کوپر پس از گذراندن هفته گذشته در سفر به سراسر ایالت برای متقاعد کردن حداقل یک جمهوری خواه برای حمایت از وتوی مورد انتظارش، این اقدام را در آخر هفته وتو کرد.

جمهوری خواهان این اقدام را به عنوان یک تغییر میانه در قانون ایالتی مطرح کرده اند که در حال حاضر تقریباً تمام سقط جنین ها را پس از هفته بیستم بارداری ممنوع می کند، بدون استثنا برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم.

بخوانید | در حالی که ژاپن به دنبال مقابله با قاطعیت چین است، هند یکی از دعوت‌کنندگان به اجلاس G7 است

این رای در حالی صورت گرفت که حقوق سقط جنین در ایالات متحده با تغییر تکتونیکی دیگری روبرو شد و قانونگذاران در نظر داشتند سقط جنین را در کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی، دو ایالت از معدود ایالت های جنوبی باقیمانده با دسترسی نسبتا آسان، محدود کنند.

نبراسکا در بحث درباره محدودیت‌های سقط جنین سه‌شنبه به این دو ایالت پیوست، زیرا دادگاه عالی ایالات متحده در سال گذشته، حکم تاریخی Roe v.

بر اساس لایحه دیگری که روز سه شنبه در مجلس کارولینای جنوبی به رأی گذاشته شد، دسترسی به سقط جنین پس از حدود شش هفته بارداری تقریباً به طور کامل ممنوع می شود – قبل از اینکه زنان اغلب بدانند باردار هستند. سنای ایالت کارولینای جنوبی قبلاً پیشنهاد تقریباً غیرقانونی سقط جنین را رد کرده بود.

سقط جنین در بسیاری از مناطق جنوبی ممنوع یا به شدت محدود شده است و اکنون در طول بارداری در آلاباما، آرکانزاس، کنتاکی، لوئیزیانا، می سی سی پی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس و ویرجینیای غربی ممنوع است. در گرجستان، فقط در شش هفته اول مجاز است.

کارولیناس، فلوریدا و ویرجینیا در حال حاضر مقاصد اصلی در منطقه برای کسانی هستند که به دنبال سقط جنین قانونی هستند. فلوریدا ممنوعیتی دارد که در هفته 15 بارداری شروع می شود. بر اساس قانون اخیر، تا شش هفته در انتظار صدور حکم دادگاه است. بیشتر در غرب، زنان اغلب به ایلینوی، کانزاس، نیومکزیکو یا کلرادو سفر می کنند.

بخوانید | آمریکا پیش از سفر نخست وزیر مودی در ژوئن می گوید هند یکی از مهم ترین شرکای ما است.

در سطح ملی، ممنوعیت سقط جنین در طول بارداری در 14 ایالت اجرا می شود.

جیمی لاکهارت، مدیر اجرایی حامیان والدین برنامه‌ریزی شده ویرجینیا، سه‌شنبه گفت، اگر ممنوعیت‌های کارولینای شمالی و جنوبی همراه با ممنوعیت اخیر فلوریدا به قانون تبدیل شود، «برای دسترسی به سقط جنین در جنوب ویرانگر خواهد بود».

در طول مناظره سنای کارولینای شمالی، جمهوری خواهان گفتند که کوپر 160 میلیون دلار را در چارچوب اقدامی که بودجه برای افزایش خدمات پیشگیری از بارداری، کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران و ارائه مرخصی زایمان با حقوق برای کارمندان و معلمان ایالتی را افزایش می دهد، نادیده گرفت.

سناتور جمهوری خواه ویکی سایر از شهرستان ایردل گفت: «اهالی کارولینای شمالی که این مناظره را تماشا می کنند، شاهد مخالفت های اغراق آمیز و افراطی برخی از دموکرات ها هستید. خشم آنها این است که این لایحه جریان اصلی و رویکردی عقلانی به موضوعی بسیار دشوار است.»

دموکرات‌ها بر جزئیات قوانین سقط جنین تمرکز کردند که به گفته آنها موانعی بین زنان و پزشکان آنها ایجاد می‌کند و زنان باردار را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سناتور دموکرات ناتاشا مارکوس از شهرستان مکلنبورگ گفت که قطع 12 هفته ای به این معنی است که زنان جوان به طور بالقوه تنها چند هفته فرصت خواهند داشت تا تصمیم بگیرند که آیا سقط جنین تصمیم درستی است یا خیر.

بخوانید | بانکدار هندی با AK-47 توسط پلیس اوگاندا که در حال خدمت نبود به دلیل اختلاف وام کشته شد | ویدئو

این لایحه یک سیلی است. مارکوس گفت: این یک پوزه بر دهان ما است و یک جلیقه بر روی بدن ما. پس از رای سنا، شعارهای بلند “شرمنده!” از بیرون درهای اتاق شنیده می شد.

معترضان ضد سقط جنین که ساعاتی قبل از رای گیری وارد شدند، گالری سنای کارولینای شمالی را پر کردند و حدود 150 نفر از حامیان ممنوعیت پیشنهادی، تابلوهای یکسان “رای موافق زندگی” را در دست داشتند.

شارون دولی، 63 ساله، از گارنر، کارولینای شمالی، گفت: «بسیاری از جمهوری‌خواهان به تازگی از فشار همه گروه‌هایی که فقط مملو از نفرت هستند و چیزهایی را که بر خلاف خدا است پیش می‌برند، خودداری کرده‌اند.

در کارولینای جنوبی، این بن‌بست به جلسه ویژه پاییز گذشته بازمی‌گردد، زمانی که قانون‌گذاران مجلس نمایندگان که خواستار ممنوعیت تقریباً کامل بودند، برای مذاکره با همتایان خود در سنا که برای حدود شش هفته این ممنوعیت را فشار می‌دادند، ملاقات نکردند.

این بن بست حتی پس از اینکه دادگاه عالی ایالت در ژانویه قانون قبلی را که سقط جنین را به محض تشخیص فعالیت قلبی ممنوع می کرد، لغو کرد، ادامه یافت.

بخوانید | پس از حمله مردی با چوب بیسبال به دفتر نماینده کنگره آمریکا، 2 نفر مجروح شدند

این تصمیم سقط جنین را تا هفته 22 بارداری قانونی کرد. افزایش شدید سقط جنین از آن زمان، جمهوری خواهان را در رتبه بندی قرار داده است.

مجلس در حال بررسی لایحه سنا بود که مشابه لایحه ای که سال گذشته آن را رد کردند. این اقدام زمانی که سونوگرافی فعالیت قلبی را تشخیص می‌دهد، حدود شش هفته، سقط جنین را ممنوع می‌کند.

حتی پس از اینکه جمهوری خواهان قوانینی را برای محدود کردن بحث ها به کار گرفتند، اواخر شب انتظار می رود. مورل اسمیت، رئیس مجلس نمایندگان، گفته است که تا زمانی که این مصوبه تصویب نشود، مجلس به تعویق نخواهد افتاد. دموکرات‌ها روز سه‌شنبه با صحبت در هر سه دقیقه تعیین‌شده در مورد هر یک از صدها اصلاحیه خود و اجبار به رأی‌گیری رویه‌ای دیگر، روند را کند کردند.

قانونگذاران در نبراسکا در حال بحث بر سر پیشنهادی بودند که سقط جنین در هفته 12 بارداری را ممنوع می کند. این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که ماه گذشته قانونگذاران طرحی را رد کردند که سقط جنین را پس از تشخیص فعالیت قلبی ممنوع می کرد.

این پیشنهاد اخیر در لایحه‌ای قرار می‌گیرد که مراقبت‌های تأییدکننده جنسیت برای خردسالان تراجنسیتی را ممنوع می‌کند. محافظه کاران در مجلس منحصر به فرد تک مجلسی و رسماً غیرحزبی نبراسکا برای پیشبرد این طرح ها به 33 رأی از 49 رأی نیاز دارند.

در مونتانا، دفتر فرماندار جمهوریخواه، گرگ جیانفورته، روز سه شنبه اعلام کرد که او لایحه ای را امضا کرده است که انجام روش سقط جنین را بعد از 15 هفته حاملگی به عنوان یک جنایت متداول می کند. Planned Parenthood of Montana از یک قاضی درخواست کرد تا به طور موقت ممنوعیت سقط جنین های دیلاتاسیون و تخلیه را مسدود کند.

یک چالش جداگانه برای دسترسی به سقط جنین در روز چهارشنبه در نظر گرفته خواهد شد، زمانی که یک دادگاه تجدید نظر فدرال استدلال هایی را در مورد اینکه آیا تایید سازمان غذا و داروی داروی سقط جنین میفپریستون باید لغو شود یا خیر، می شنود. هیئتی متشکل از سه قاضی از پنجمین دادگاه استیناف ناحیه ای ایالات متحده، حکم ماه گذشته یک قاضی فدرال در تگزاس را بررسی خواهد کرد که دستور توقف تایید مایفپریستون را صادر کرد، تصمیمی که دو دهه تایید علمی این دارو را رد کرد. این حکم تا زمانی که تجدید نظر در جریان است متوقف شد.

سه قاضی که به این پرونده رسیدگی خواهند کرد، هر کدام سابقه حمایت از محدودیت های سقط جنین را دارند. انتظار نمی رود که بلافاصله حکم صادر شود.

بخوانید | همه چیز درباره رئیس بدنام واگنر که پیشنهاد افشای مواضع نیروهای روسی را داد