خدیجه شاه، حامی حزب عمران خان به دلیل “حمله رهبری به خانه جناح” دستگیر شد.

توسط میز جهانی هند امروز: خدیجه شاه، طراح مد برجسته و حامی تحریک انصاف پاکستان (PTI) در ارتباط با حمله به خانه جناح پس از دستگیری عمران خان، رئیس حزب در 9 مه، بازداشت شده است. پلیس پنجاب روز سه شنبه گفت، خدیجه شاه، به گزارش جیو نیوز، «مظنون اصلی» حمله به خانه فرمانده سپاه لاهور بازداشت شده است.

خدیجه شاه علیرغم اینکه ادعا می کرد خود را در برابر مقامات حاضر می کند تسلیم نشد. شوهر و سایر اعضای خانواده وی قبلاً دستگیر شده اند.

پس از بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در 9 ماه مه در پرونده القادر تراست، اعتراضاتی در پاکستان آغاز شد. رهبران حزب و هواداران او به خانه جناح یورش بردند و آن را به آتش کشیدند و همچنین به چندین مؤسسه نظامی حمله کردند.

این امر پس از آن صورت می گیرد که هفته گذشته محسن نقوی، وزیر موقت پنجاب اعلام کرد که زنان دخیل در حملات 9 مه به تأسیسات نظامی به هر قیمتی دستگیر خواهند شد.

به گزارش اکسپرس تریبون، چند روز پیش، در یک کلیپ صوتی که قبل از تسلیم شدنش در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد، شنیده می شد که شاه در حال توضیح سختی های عظیم خانواده اش در چند روز گذشته بود. او اعتراف کرد که از حامیان حزب تحریک انصاف است و بخشی از تظاهرات خارج از خانه فرمانده سپاه لاهور بود، اما ارتکاب هر گونه تخلف از جمله تحریک مردم به خشونت را رد کرد.

‘5 روز گذشته برای من بسیار سخت است’

خدیجه شاه روز یکشنبه با انتشار یک یادداشت صوتی گفت که می خواهد تسلیم پلیس شود و به اشتباه خود اعتراف کرد.

شاه اعتراف کرد که توئیت‌های «نامناسب» علیه رهبری نظامی با عصبانیت و احساسات منتشر کرده است، اما اکنون این توئیت‌ها حذف شده‌اند.

من می خواهم تسلیم پلیس شوم. من این تصمیم را گرفتم زیرا پنج روز گذشته برای من بسیار سخت بود.»

همچنین بخوانید | “قانون جنگل”: شاه محمود قریشی، رهبر حزب عمران خان، دقایقی پس از آزادی از زندان دوباره بازداشت شد.

«آنها (مقامات) نیمه شب وارد خانه من شدند و شوهر و پدرم را ربودند. شوهرم را جلوی چشمان بچه‌هایمان خشن کردند… کارگران خانه‌ام نیز تحت شکنجه قرار گرفتند.»

این حامی حزب تحریک انصاف در ادامه گفت که او هیچ قانون یا قانون اساسی کشور را نقض نکرده است و افزود که سال گذشته در بسیاری از اعتراضات تحریک انصاف شرکت کرده است. او همچنین فاش کرد که یک شهروند دوگانه است و سعی می کند از سفارت کمک بگیرد بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند.

شاه دختر دکتر سلمان شاه است که یکی از اعضای تیم مالی پرویز مشرف رئیس جمهور پیشین بود و در دولت عثمان بوزدار نیز به عنوان مشاور در دولت پنجاب خدمت کرده بود. او همچنین نوه یک فرمانده سابق ارتش است.

ارتش و دولت فدرال همچنین متعهد شده‌اند که تمامی شرورانی که در حملات به تأسیسات نظامی دخیل بودند، بر اساس قانون ارتش پاکستان و قانون اسرار رسمی محاکمه خواهند شد.

همچنین بخوانید | شیرین مزاری، دستیار عمران خان، به دلیل اعتراضات خشونت آمیز از حزب کناره گیری کرد