خوشحالم که شما را می بینم، رئیس دادگستری پاکستان در جریان جلسه بازداشت به عمران خان سلام می کند

توسط India Today Web Desk: در یک تسکین بزرگ به عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، دادگاه عالی روز پنجشنبه او را محکوم کرد دستگیری چشمگیر در یک پرونده اختلاس “غیرقانونی” و دستور آزادی فوری او را صادر کرد. پیش از صدور حکم سرنوشت ساز، عمر عطا بندیال، رئیس قاضی پاکستان، از رهبر تحریک انصاف پاکستان استقبال کرد و گفت: «از دیدن شما خوشحالم!».

عمران خان در برابر یک هیئت سه قاضی که متشکل از قاضی باندیال، قاضی محمد علی مظهر و قاضی اطهر مین الله تشکیل شده بود، معرفی شد. PTI گزارش گفت.

همچنین بخوانید | عمران خان به دادگاه عالی پاکستان گفت که ربوده شد، با چوب مورد ضرب و شتم قرار گرفت

دیوان عالی همچنین به رئیس PTI دستور داد تا روز جمعه در دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) حاضر شود. قاضی بندیال همچنین از نحوه دستگیری عمران خان ابراز ناخرسندی کرد. اخبار سپیده دم گزارش گفت. بندیل پرسید چگونه می توان یک فرد را از محوطه دادگاه دستگیر کرد؟

از سوی دیگر، قاضی منالله گفت: چگونه می توان از حق عدل محروم شد؟ دادگاه عالی پاکستان همچنین مشاهده کرد که هیچ کس را نمی توان از دادگاه بدون اجازه سردفتر دادگاه دستگیر کرد. باندیال رئیس دادگستری همچنین در این مورد مشاهده کرد که دفتر ملی پاسخگویی (NAB) مرتکب “توهین به دادگاه” شده است.

باندیال رئیس دادگستری مشاهده کرد که این دستگیری نشان دهنده عدم دسترسی به عدالت بدون ترس و تهدید است که حق هر شهروندی بود. وی خاطرنشان کرد که حضور در دادگاه نوعی تسلیم است و این سوال را مطرح کرد که چگونه می توان عمران خان را پس از تسلیم دستگیر کرد. “اگر فردی تسلیم دادگاه شد، پس دستگیری آنها چه معنایی دارد؟” آ PTI در این گزارش به نقل از رئیس قوه قضائیه آمده است.

حمید خان، وکیل عمران خان، به دادگاه اطلاع داد که موکلش برای درخواست وثیقه پیش از بازداشت به IHC مراجعه کرده است، اما توسط تکاوران شبه نظامی دستگیر شده است. این وکیل گفت: رنجرها با عمران خان بدرفتاری کردند و او را دستگیر کردند.

همچنین بخوانید | اخطار داده شد؟ دستگیری عمران خان ضربه تازه ای به اقتصاد فلج شده پاکستان زد

دادگاه همچنین توجه داشت که حدود 90 تا 100 پرسنل تکاور برای دستگیری خان وارد دادگاه شده بودند. «اگر 90 نفر وارد دادگاه شوند، چه حیثیتی برای دادگاه باقی می ماند؟ چگونه می توان فردی را از محل دادگاه دستگیر کرد؟» رئیس دادگستری پرسید.

وی گفت: کارکنان دادگاه نیز مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

قابل ذکر است که عمران خان روز سه شنبه از ساختمان IHC دستگیر شد و دادگاه پاسخگویی روز چهارشنبه او را در رابطه با پرونده القادر تراست به مدت هشت روز به NAB تحویل داد.

نخست‌وزیر سابق روز چهارشنبه به دادگاه عالی مراجعه کرد تا حکم بازداشت خود در تاریخ 1 مه NAB را کنار بگذارد و تصمیم دادگاه عالی اسلام‌آباد مبنی بر اعلام “غیرقانونی” بازداشت را به چالش بکشد.