دادگاه بریتانیا وثیقه مرد هندی بازداشت شده در بریتانیا به دلیل حکم استرداد آمریکا را رد کرد

توسط Press Trust of India: یک دادگاه بریتانیایی وثیقه یک تبعه هندی را که در اینجا توسط اسکاتلند یارد به ظن حمایت مالی از حزب الله لبنان بازداشت شده بود، رد کرد، علیرغم استدلال او مبنی بر اینکه سابقه هندو دارد و از تروریسم اسلام گرا حمایت نمی کند.

ساندار ناگاراجان، 65 ساله، متولد مادورای، روز سه شنبه از طریق لینک ویدئویی در دادگاه دادگستری وست مینستر حاضر شد و وکیلش گفت که او اتهامات کلاهبرداری و پولشویی علیه خود را رد کرده است.

همچنین بخوانید | بحران سودان: کشورها چگونه به دنبال شهروندان سرگردان خود هستند؟

به قاضی منطقه بریونی کلارک نیز گفته شد که ناگاراجان دارای پیشینه هندو بوده و از تروریسم اسلام گرا حمایت نمی کند. قاضی با نپذیرفتن وثیقه، ناگاراجان را برای حضور از طریق لینک ویدیویی در همان دادگاه در 23 مه به بازداشت بازگرداند.

ناگاراجان که با نام‌های ناگاراجان ساندار پونگولام کاسیویسواناتان ناگا و ساندار پونگولام کی ناگاراجان ناگاراجان نیز شناخته می‌شود، توسط واحد استرداد ملی پلیس متروپولیتن از آدرسی در هایس در غرب لندن در 18 آوریل دستگیر شد.

دادگاه شنیده است که افسران پلیس مسلح برای دستگیری او و ضبط وسایلش به خانه او هجوم بردند.

سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) به نمایندگی از مقامات ایالات متحده به دادگاه گفت که ناگاراجان حسابدار مرتبط با امور مالی سازمان تروریستی حزب الله است و توسط مقامات ایالات متحده به دلیل جرایم کلاهبرداری و پولشویی تحت تعقیب است.

دستگیری وی در پی اقدام فرماندهی ضد تروریسم پلیس متروپولیتن برای دستگیری مردی 50 ساله در ولز به ظن حمایت مالی از تروریسم صورت گرفت.

“تحقیقات و دستگیری در حال انجام توسط NTFIU [National Terrorist Financing Investigation Unit] پلیس متأسفانه گفت که به مظنون تأمین مالی تروریسم و ​​پولشویی مربوط می شود که گمان می رود با مجموعه دار ثروتمند آثار هنری و فروشنده الماس، ناظم احمد، مرتبط باشد.

احمد مظنون به داشتن منبع مالی برای حزب الله، یک سازمان تروریستی ممنوع در بریتانیا و ایالات متحده است.

تحریم‌هایی علیه احمد نیز هفته گذشته توسط دولت بریتانیا در کنار تحریم‌های دولت آمریکا علیه احمد و تعدادی از همکاران مظنون او از جمله ناگاراجان اعلام شد.

همچنین بخوانید | اوکراین با FBI و شرکت های آمریکایی برای جمع آوری شواهد جنایات جنگی همکاری می کند

اقدام در این پرونده همزمان شد با دادستانی ایالات متحده در ناحیه شرقی نیویورک که یک کیفرخواست 9 موردی را افشا کرد.

گفته می شود که احمد در توسعه املاک، تجارت بین المللی الماس، و خرید و فروش بین المللی آثار هنری دست داشت و این شرکت ها را از طریق شبکه پیچیده ای از نهادهای تجاری اداره می کرد.

احمد، یک لبنانی مقیم و دو شهروند بلژیکی- لبنانی، به دلیل تامین مالی حزب الله توسط ایالات متحده تحریم شد.

ناگاراجان از جمله همکارانش نام برده می شود که از شرکت ها و افراد متعددی برای پنهان کردن کنترل و منافع سودمند احمد در شرکت ها و معاملات مالی استفاده کردند.

همچنین، به گفته مقامات آمریکایی، او به دلیل تسهیل در دستیابی به چندین قطعه از آثار هنری ارزشمند و خدمات درجه بندی الماس به ارزش میلیون ها دلار از افراد آمریکایی نامگذاری شده است.