دست کم 20 مهاجر پس از غرق شدن قایق در سواحل تونس ناپدید شدند

دست کم 20 مهاجر پس از غرق شدن قایق در سواحل تونس ناپدید شدند

دست کم 23 مهاجر آفریقایی پس از غرق شدن قایق آنها در سواحل تونس در حالی که می خواستند از دریای مدیترانه به ایتالیا بروند ناپدید شدند. در هفته‌های اخیر، ده‌ها نفر در حوادث مکرر غرق شدن در سواحل تونس مفقود شده و جان خود را از دست داده‌اند.

رویترز

تونس،به روز شده: 9 آوریل 2023 09:26 IST

گارد ساحلی 53 مهاجر را در نزدیکی شهر سفاکس در جنوب این کشور نجات داد.

گارد ساحلی 53 مهاجر را در نزدیکی شهر سفاکس در جنوب این کشور نجات داد. (تصویر نماینده)

توسط رویترزدر بحبوحه افزایش شدید قایق های مهاجر از این کشور شمال آفریقا، یک مقام قضایی گفت: حداقل 23 مهاجر آفریقایی در روز شنبه پس از غرق شدن دو قایق آنها در سواحل تونس هنگام تلاش برای عبور از دریای مدیترانه به ایتالیا ناپدید شدند و چهار نفر جان باختند.

فوزی مسمودی قاضی دادگاه سفکس گفت که گارد ساحلی 53 نفر دیگر را در شهر جنوبی سفکس نجات داد که حال دو نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: جسد چهار نفر به دست آمده است.

در هفته‌های اخیر، ده‌ها نفر در حوادث مکرر غرق شدن در سواحل تونس مفقود شده و جان خود را از دست داده‌اند.

بخوانید | 19 مهاجر آفریقایی بر اثر غرق شدن قایق در سواحل تونس جان خود را از دست دادند

تونس به عنوان نقطه عزیمت اصلی مردمی که از فقر و درگیری در آفریقا و خاورمیانه به امید زندگی بهتر در اروپا فرار می کنند، از لیبی تسلط یافته است. سرکوب قاچاق انسان در لیبی، تونس را به گزینه ای در دسترس تر تبدیل کرده است.

گارد ملی روز جمعه اعلام کرد که بیش از 14000 مهاجر، عمدتاً از کشورهای جنوب صحرای آفریقا، در سه ماه اول سال حین تلاش برای عبور از اروپا رهگیری یا نجات داده شده اند که پنج برابر بیشتر از آمار ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته است. .

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا روز جمعه گفت که اگر ثبات مالی در تونس حفظ نشود، اروپا در معرض خطر ورود موج عظیمی از مهاجران از شمال آفریقا به سواحل این کشور است.

ملونی از صندوق بین المللی پول و سایر کشورها خواست تا به سرعت به تونس کمک کنند تا از فروپاشی آن جلوگیری کند.

نبیل عمار، وزیر امور خارجه تونس هفته گذشته گفت که این کشور به بودجه و تجهیزات برای حفاظت بهتر از مرزهای خود نیاز دارد. تونس در سال های گذشته تجهیزاتی را از ایتالیا دریافت کرده بود، اما عمار گفت که این تجهیزات قدیمی و کافی نیست.

بخوانید | 39 مهاجر آفریقایی بر اثر غرق شدن قایق در سواحل تونس جان خود را از دست دادند