دموکراسی پاک با نخ آویزان شده است: عمران خان به قید وثیقه به ملت خطاب می کند

از حمزه عامرعمران خان، نخست وزیر سابق، یک روز پس از آزادی با قید وثیقه پس از آن که دادگاه عالی این کشور دستگیری وی را “غیرقانونی” خواند، گفت: دموکراسی پاکستان به یک رشته که قوه قضاییه است آویزان است.

دموکراسی ما به یک نخ آویزان است و آن قوه قضاییه است. این قوه قضاییه است که جلوی آنها را گرفته است. آنها دلیلی هستند که من امروز اینجا نشسته ام. زمان آن فرا رسیده است که تمام ملت در کنار قوه قضائیه بایستند. من 145 پرونده علیه خود دارم.

خان درباره تظاهرات گسترده‌ای که پس از دستگیری او در 9 مه پاکستان را فرا گرفت، گفت: «منظور من کسانی است که با آرامش بیرون آمدند. کسانی که با من هستند، در 27 سال گذشته همیشه با آرامش بیرون آمده اند. من نمی توانم 25 مه را فراموش کنم، زمانی که این گردانندگان وارداتی، پلیس را برای حمله به مردم ما تحت فشار قرار دادند.

همچنین بخوانید | طالبان پاکستان تظاهرات خشونت آمیز حامیان عمران خان علیه ارتش را تایید می کند

“من مورد اصابت گلوله قرار گرفتم. چرا آن موقع چنین شورش هایی صورت نگرفت؟ به این دلیل است که این بخشی از فلسفه من نیست. من از رئیس دادگاه عالی می‌خواهم که هیئتی تشکیل دهد و این موضوع را بررسی کند، زیرا نمی‌خواهم آنها (دولت) در مورد آن تحقیق کنند.»

این بازیکن کریکت که سیاستمدار شده است، گفت که بیش از 3500 کارگر تحریک انصاف پاکستان (PTI) تاکنون دستگیر شده اند. «تاکنون بیش از 3500 کارگر ما دستگیر و پشت میله‌ها زندانی شده‌اند. رهبری عالی پشت میله های زندان قرار گرفته است. رهبران ما در پیشاور گفتند که هرگز مردمی را ندیده‌اند که اعتراض کرده و ناآرامی ایجاد کنند. زمانی که رهبران ما سعی کردند جلوی آنها را بگیرند، معترضان با آنها درگیر شدند.

همچنین بخوانید | به کل پاکستان خواهد گفت…: عمران خان، به قید وثیقه، به خانه در لاهور بازگشته است

«افراد مشکوکی بودند که مردم ما را برای حمله به منطقه کانتون تحریک می کردند. همین افراد با لباس مدنی کسانی بودند که در خارج از مجتمع قضایی اسلام آباد اقدام به ترور من کردند. آنها مردم ما نبودند. رفتاری که آنها با زنان داشتند، قبلاً دیده نشده بود. نحوه تجاوز آنها به زنان چیزی است که غیرقابل باور است. امروز، آنها به خانه‌های همه حمله می‌کنند.»

عمران خان در نهم ماه مه توسط نیروهای شبه نظامی مسلح از محل دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد. دادگاه عالی اسلام آباد روز جمعه به مدت دو هفته وثیقه برای او صادر کرد، یک روز پس از آن که دادگاه عالی پاکستان حکم دادگاه عالی پاکستان را صادر کرد. دستگیری “غیر معتبر و غیرقانونی”.

همچنین بخوانید | “او فکر می کند وقتی من… صندلی خود را از دست خواهد داد”: حفاری حجاب عمران خان به فرمانده ارتش پاکستان