دونالد ترامپ مقام ارشد امنیتی نظرسنجی آمریکا را که ادعای کلاهبرداری را رد کرد ، اخراج کرد

دونالد ترامپ ، مقام ارشد امنیتی انتخابات دولت را که ادعاهای بی اساس خود در مورد کلاهبرداری “گسترده” را در رأیی که به جو بایدن از دست داده بود رد کرده بود ، برکنار کرد.

روز سه شنبه ، ترامپ در توئیتر خاتمه “فوراً موثر” کریس خربس ، که آژانس را اعلام می کند که “انتخابات 3 نوامبر امن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بود” اعلام کرد.

ترامپ که حاضر نیست اذعان کند پیشنهاد خود را برای انتخاب مجدد به بایدن دموکرات از دست داده است ، بارها ادعا کرده است که رای گیری و شمارش آرا با تقلب پر شده است.

ترامپ نوشت: “بیانیه اخیر کریس خربس در مورد امنیت انتخابات 2020 بسیار نادرست بود ، بدین دلیل که بی ادبی های گسترده و تقلب صورت گرفت. بنابراین ، بلافاصله ، کریس کربس به عنوان مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت امنیت منصوب شد.” در یک توییت

بدون مدرک

کربس ، که گفته می شود هفته گذشته به دوستانش گفته بود انتظار دارد برکنار شود ، به نظر می رسد در توییتی در حساب شخصی خود آن را تأیید کرده است.

عکس پرونده کریس کربس. (خبرگزاری فرانسه)

وی نوشت: “مفتخر به خدمت. ما این کار را درست انجام دادیم. امروز از فردا ایمن دفاع کنید”.

كربس مسئول دفع احتمال نفوذ هكرهاي خارجي و داخلي به دستگاه هاي رايانه بي شمار ، دستگاه هاي مرتب سازي و شمارش ، پايگاه هاي اطلاعاتي و ساير سيستم هايي بود كه ايالات و مكان ها به رأي گذاري راي مي دهند.

آدام شیف ، رئیس حزب دموکرات کمیته اطلاعات مجلس ، گفت كه كربس و تیمش “با كوشش كوشش كرده اند تا از انتخابات ما محافظت كنند”.

وی در بیانیه ای گفت: “به جای پاداش این خدمت بزرگ ، رئیس جمهور ترامپ در انتقام از مدیر كربس و دیگر مقاماتی است كه وظیفه خود را انجام داده اند.”

سناتور جمهوری خواه بن ساسه نوشت ، “کریس کربس واقعاً کار خوبی انجام داد – همانطور که مسئولان انتخابات ایالتی در سراسر کشور به شما خواهند گفت – و بدیهی است که او نباید برکنار شود.”

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، روز سه شنبه در یک نشست ویدیویی در ویلمینگتون ، دلاور. (عکس: خبرگزاری فرانسه)

این چالش امسال حتی به دلیل پیچیدگی ویروس کرونا ، که مجبور به چرخش گسترده ای برای رای گیری از طریق پست شد ، شدیدتر بود.

زیر نظر کربس ، CISA همچنین چندین بار هشدار داده بود که روس ها و ایرانی ها تلاش می کنند تا به سیستم های ایالات متحده نفوذ کنند ، همانطور که روس ها در سال 2016 تلاش کردند.

گفته می شود کاخ سفید به خصوص از یک صفحه وب CISA که برای مبارزه با اطلاعات غیرقانونی به نام “شایعه در برابر واقعیت” ایجاد شده ناراضی بود.

این صفحه ادعاهای ترامپ و دیگران را رد کرد ، از جمله اینکه آرا votes زیادی به نام افراد مرده داده شده است ، اینکه شمارش آرا روزها پس از روز انتخابات امری طبیعی نیست و شمارش آرا تغییر یافته نشان دهنده تقلب است.

از طریق بازبینی ها ، تحقیقات و پرونده های قضایی متعدد ، هیچ مدرکی مبنی بر تحریف قابل توجه یا از دست دادن آرا ، به طور تصادفی یا کلاهبرداری به دست نیامده است.

هفته گذشته یک گروه رسمی از مقامات ارشد انتخابات فدرال و ایالت آمریکا در گزارشی گفت: “هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هر سیستم رأی گیری موجب حذف یا از دست دادن آرا ، تغییر آرا یا به هر طریقی به خطر افتاده است.”

و روز دوشنبه ، گروهی از 59 نفر از کارشناسان ارشد امنیت انتخابات نیز ادعای سوunction عملکرد یا کلاهبرداری قابل توجه را رد کردند و گفتند که این ادعاها “یا بی اساس بوده اند یا از نظر فنی با هم ناسازگار هستند”.