دونالد ترامپ هفته گذشته گزینه هایی برای حمله به ایران را درخواست کرد ، اما مانع شد: منبع

یک مقام آمریکایی روز دوشنبه گفت ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، با دو ماه مانده به سمت خود ، هفته گذشته گزینه هایی را برای حمله به سایت اصلی هسته ای ایران درخواست کرد ، اما در نهایت تصمیم به جلوگیری از برداشتن گام چشمگیر گرفت.

ترامپ این درخواست را در جلسه دفتر بیضی شکل روز پنجشنبه با دستیاران ارشد امنیت ملی خود ، از جمله معاون رئیس جمهور مایک پنس ، وزیر امور خارجه مایک پمپئو ، وزیر دفاع جدید ، کریستوفر میلر و ژنرال مارک میل ، رئیس ستاد مشترک ارتش ، رسمی گفت.

ترامپ که حاضر به قبول نتیجه نیست و نتایج انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر را به چالش می کشد ، قرار است قدرت را به جو بایدن رئیس جمهور منتخب دموکرات در 20 ژانویه تحویل دهد.

این مقام رسمی گزارش این نشست را در نیویورک تایمز تأیید کرد ، که گزارش داد مشاوران ترامپ را ترغیب کردند که به دلیل خطر درگیری گسترده تر ، اعتصاب نکند.

“او گزینه هایی را خواست. آنها سناریوها را به او دادند و او در نهایت تصمیم گرفت که جلو نرود. “

کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرد.

ترامپ چهار سال ریاست جمهوری خود را صرف مشارکت در یک سیاست تهاجمی علیه ایران ، خروج در سال 2018 از توافق هسته ای ایران با مذاکره سلف دموکرات خود ، باراک اوباما ، و اعمال تحریم های اقتصادی علیه طیف گسترده ای از اهداف ایرانی کرده است.

درخواست وی برای گزینه ها یک روز پس از گزارش سازمان دیده بان اتمی سازمان ملل متحد نشان داد که ایران انتقال اولین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته از یک کارخانه زمینی در سایت اصلی غنی سازی اورانیوم خود را به یک زیرزمین ، با نقض هسته ای 2015 خود پایان داده است. معامله با قدرتهای بزرگ.

موجودی 2.4 تن اورانیوم با غنی سازی پایین ایران اکنون بسیار بالاتر از حد 202.8 کیلوگرم معامله است. در این سه ماهه 337.5 کیلوگرم تولید کرد که کمتر از بیش از 500 کیلوگرم ثبت شده در دو سه ماهه قبلی توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی بود.

در ژانویه ، ترامپ دستور حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را صادر کرد که منجر به کشته شدن ژنرال نظامی ایرانی قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد شد. اما او از درگیری های گسترده نظامی طفره رفته و تلاش کرده است تا نیروهای آمریکایی را از نقاط داغ جهانی بیرون بکشد و به قول خود برای متوقف کردن آنچه “جنگ های بی پایان” می خواند ، دعوت کند.

حمله به سایت اصلی هسته ای ایران در نطنز می تواند به یک درگیری منطقه ای منجر شود و برای بایدن یک چالش جدی در سیاست خارجی باشد.

تیم انتقالی بایدن ، که به دلیل امتناع دولت ترامپ از شروع انتقال ، به اطلاعات امنیت ملی دسترسی پیدا نکرده اند ، از اظهار نظر در مورد این داستان خودداری کردند.