دونالد ترامپ پس از اظهارات تایوان می گوید مکرون در حال «بوسیدن» «الاغ» شی جین پینگ است | تماشا کردن

دونالد ترامپ پس از اظهارات تایوان می گوید مکرون در حال «بوسیدن» «الاغ» شی جین پینگ است |  تماشا کردن

دونالد ترامپ در اولین حضور در رسانه های اصلی خود پس از متهم شدن در نیویورک گفت که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در چین است و “الاغ” شی جین پینگ را می بوسد.

میز جهانی هند امروز

دهلی نو،به روز شده: 12 آوریل 2023 12:36 IST

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در چین است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در چین در حال بوسیدن «الاغ» شی جین پینگ است.

توسط میز جهانی هند امروزدونالد ترامپ روز سه شنبه در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در چین با شی جین پینگ ملاقات کرد و “الاغ او را بوسید”. در این مصاحبه که اولین حضور او در رسانه های اصلی بود از زمانی که در نیویورک متهم شدترامپ گفت: “ماکرون، که دوست من است، با چین تمام شده و الاغ او را می بوسد. خوب، در چین! من گفتم “فرانسه اکنون به چین می رود.”

سخنان ترامپ پس از آن مطرح شد مکرون با اظهارات خود در مورد تایوان جنجال برانگیخت پس از سفر هفته گذشته خود به چین. مکرون در حین صحبت با رسانه ها به کشورهای اروپایی هشدار داد که به دلیل “ریتم آمریکایی و واکنش بیش از حد چین” به بحران تایوان کشیده نشوند.

همچنین بخوانید | مقام تایوانی پس از سخنرانی «گیج‌برانگیز» مکرون به آرمان‌های بنیان‌گذار فرانسه استناد کرد

رئیس جمهور فرانسه همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا وابستگی خود به آمریکا را کاهش دهد و در کنار واشنگتن و پکن به «قطب سوم» در امور جهانی تبدیل شود.

اظهارات ماکرون به این صورت بود چین تمرینات نظامی در اطراف تایوان انجام داد پس از بازگشت پرزیدنت تسای اینگ ون از سفر به ایالات متحده، جایی که با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان دیدار کرد. چین به تسای اینگ ون نسبت به ملاقات با مک کارتی هشدار داده بود.

مکرون در سخنانی درباره روابط چین و تایوان گفت: بدتر از آن این است که فکر کنیم ما اروپایی‌ها باید در این موضوع پیرو این موضوع شویم و از دستور کار آمریکا و واکنش بیش از حد چین استفاده کنیم.

کاخ سفید سعی کرد اظهارات ماکرون را کم اهمیت جلوه دهد و جان کربی، سخنگوی این وزارتخانه گفت که دولت بایدن “در روابط دوجانبه فوق العاده ای که با فرانسه داریم، راحت و مطمئن است.”

همچنین بخوانید | امانوئل مکرون: برای به هوش آوردن روسیه روی شی جین پینگ حساب می کنیم