دو نفر از 17 سیک دستگیر شده در کالیفرنیا به دنبال پرونده قتل در هند هستند: پلیس

توسط Press Trust of Indiaمقامات اینجا روز چهارشنبه گفتند: دو نفر از 17 سیک که در آخر هفته در کالیفرنیا از دو باند رقیب دستگیر شدند، در چندین پرونده در هند با اتهام قتل روبرو هستند، در حالی که دو نفر دیگر در پرونده های جنایی دیگر تحت تعقیب هستند.

به گفته سخنگوی دادستان کل کالیفرنیا، دو سیک که در هند با اتهام قتل روبرو هستند، پاویتار سینگ و هوساندیپ سینگ هستند. در حالی که ملیت آنها تاکنون فاش نشده است، گمان می رود که آنها هنوز شهروندان هندی هستند و درخواست پناهندگی در حال بررسی دارند.

هنگامی که سازمان‌های مجری قانون محلی و فدرال در یک سری حملات، 17 مرد سیک را از شهرهای مختلف شمال کالیفرنیا، عمدتا در شهر تاریخی یوبا و اطراف آن، که جمعیت غالب سیک‌ها دارد، از دو جنایتکار سیک رقیب دستگیر کردند، از تلفات جمعی بزرگ جلوگیری شد. سندیکاها

دو باند رقیب «گروه مینتا» و «گروه AK47» نام دارند. رهبر گروه اول مینتا است. هر یک از این دو باند حداقل 30 عضو دارند.

بخوانید | اجساد در خیابان ها: درگیری ارتش سودان و شبه نظامی 270 کشته برجای گذاشت و هزاران نفر فرار کردند.

در کمال تعجب حتی نیروهای انتظامی نیز مشخص شد که اعضای گروه پس از دستگیری چندین قبضه سلاح گرم و خطرناک در اختیار داشتند.

وی افزود: در جریان تحقیقات 41 قبضه سلاح گرم کشف و ضبط شد. جنیفر دوپر، دادستان ناحیه ساتر گفت: این سلاح‌ها شامل AR15، AK-47، تفنگ دستی و حداقل یک مسلسل بود.

دو نفر از دستگیر شدگان از شهرستان سان خواکین – دارمویر سینگ با نام مستعار مینتا و جوبانجیت سینگ – در راه خود به Manteca متوقف شدند، جایی که گفته می شود قصد قتل را داشتند، با تپانچه، خشاب های با ظرفیت بزرگ و سلاح های تمام اتوماتیک روی آنها.

دوپره گفت که مجریان قانون توانستند دو وسیله نقلیه را قبل از رسیدن به رژه سیک ها در ساکرامنتو در آخر هفته متوقف کنند.

«در حالی که یک تیراندازی در معبد رخ داد، ما توانستیم یک حادثه تلفات جمعی را متوقف کنیم. اگر آن سلاح ها وارد رژه می شد، می توانست یک حمام خون باشد.

بخوانید | فلوریدا قانون «نگو همجنسگرایان» را گسترش می دهد، مجلس نمایندگان لوایح ضد دگرباشان جنسی را تصویب می کند

راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا، در جریان تحقیقات گفت، آنها از وقوع حداقل دو تیراندازی دیگر جلوگیری کردند. وی گفت: «به دلیل این عملیات از خشونت اسلحه در آینده، جنایات آینده، آسیب های آینده جلوگیری شده است. تحقیقات چند سازمانی و چند شهرستانی “عملیات شمشیر شکسته” نام داشت.

«در جریان رژه سیک‌ها در سال 2018 در شهر یوبا، یک حمله، حمله شمشیر و قربانی با شمشیر بریده می‌شد و او نیز مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفت. و یکی از شمشیرها بر اثر خشونت آن جلسه شکست. دوپره گفت که نام این عملیات، عملیات شمشیر شکسته شد.

تیراندازی در گوردوارا در ساکرامنتو در ماه گذشته روند تحقیقات را تسریع کرد.

«خب، این واقعیت که رژه قرار بود برگزار شود، تحقیقات را تشدید کرد. هدف ما تلاش برای حفظ آن عاری از خشونت بود. این کاملاً بدون خشونت نبود، اما همانطور که گفتم، ما 100 درصد معتقدیم که با اقدامات خود و کار خارق‌العاده مجری قانون از وقوع یک حادثه تلفات گسترده جلوگیری کردیم.»

دوپره به PTI گفت که پس از دستگیری این دو سندیکای جنایتکار، بازخورد جامعه “بسیار مثبت” است و سازمان های مجری قانون برای جلوگیری از هرگونه تیراندازی جمعی بیشتر مورد تشویق قرار می گیرند.

بخوانید | پلیس آلاباما 3 نوجوان را به قتل در تیراندازی دسته جمعی متهم کرد که 4 کشته و 32 زخمی بر جای گذاشت.