رئیس جمهور نپال پائودل قرار است برای درمان پزشکی به AIIMS دهلی منتقل شود

توسط Press Trust of Indiaدستیار مطبوعاتی وی گفت: رامچاندرا پائودل، رئیس جمهور نپال، پس از اینکه برای دومین بار طی یک ماه پس از شکایت از تنگی نفس در بیمارستانی در این کشور بستری شد، روز چهارشنبه برای معالجه به هند منتقل خواهد شد.

پائودل، 78 ساله، روز سه شنبه در بیمارستان آموزشی TU در اینجا بستری شد.

روزنامه کاتماندو پست به نقل از دستیار گفت که رئیس جمهور پائودل در انستیتوی علوم پزشکی سراسر هند (AIMS) دهلی نو تحت درمان قرار خواهد گرفت.

کیران پوخارل، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور به پست گفت که رئیس جمهور در ساعت 9:30 صبح با یک آمبولانس هوایی به هند منتقل می شود.

روز سه شنبه، پوشپا کمال دهال، نخست وزیر، و پورنا بهادر خادکا، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع، از جمله رهبران دیگر، از وی دیدن کردند تا از وضعیت سلامتی وی جویا شوند.

هفته گذشته رئیس جمهور از درد شکم شکایت کرد.

جلسه روز سه‌شنبه کابینه تصمیم گرفت تیمی از مقامات دولتی به رهبری وزیر بهداشت را برای تسهیل درمان وی مستقر کند. یک وزیر گفت که تیم ماهیت بیماری رئیس جمهور را ارزیابی کرده و به دولت گزارش خواهد داد.

تصمیمات بیشتر در مورد درمان رئیس جمهور پس از ارائه گزارش تیم اتخاذ خواهد شد.

پائودل از کنگره نپال ماه گذشته به عنوان رئیس جمهور جدید نپال انتخاب شد تا به دولت ائتلافی شکننده به ریاست نخست وزیر پراچاندا کمک کند.

پائودل، نامزد مشترک ائتلاف هشت حزبی شامل کنگره نپالی و CPN (مرکز مائوئیست) به رهبری «پراچاندا» نخست وزیر، رأی 214 قانونگذار پارلمان و 352 عضو مجلس استانی را دریافت کرد.